Jeg har en Scott Spark 710 2014, som jeg kjøpte av forhandler på tampen av fjoråret (ikke brukt mye, ca 50 mil). Jeg opplever nå at bakakslingen lager en slags raslende ulyd samt at akslingen ikke kan dreies så godt som den pleier. Det "ruggler" litt. Tenker da at hjullageret er ødelagt. Jeg synes dette var vel tidlig. Spørsmål er vel om dette er noe jeg kan "klage" på til forhandler? Kommer nok til å ta en telefon uansett. Og så lurer jeg veldig på om det er farlig å kjøre mer på dette hjulet. Kan skadeomfanget ytterligere forverres? Trenger vel ikke si at det er ypperlige forhold i skauen nå og føles krise og skulle vente på reperasjon.
Hadde samme sykkel i fjor og fikk problem med palene inne i navet. Når jeg åpnet opp var det løse metallbiter inne i bosset. Ringte Ramo og de henviste meg videre til Deler AS, som importerer DT Swiss i norge. Fikk sendt hjulet dit og de ordnet det uten noe kostnader. Det var visst kjente svakheter med bakhjulet på 910/710-modellene. God service - det eneste kjipe var å være uten bakhjul noen uker.
Au, au, au, men takk for kjapt svar. Det er litt krise å være uten bakhjul i flere uker nå, Har nettopp meldt meg på terrengsykkelrittet, 2 runder. Uff...
Jeg kjøpte meg nytt hjulsett tvert, og solgte Syncros-hjulsettet når jeg fikk det tilbake. Eneste måten å slippe å være foruten hjul, om du ikke kan låne noens da seff.