Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen!

HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! #1953000 29/04/2015 20:33
Tobias Bø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Lederene på jobben har bestemt seg for å kjøpe inn en tredemølle og en spinningsykkel for at vi skal komme i bedre form. Vi ser etter robuste apperat da det kommer til å bli hardt brukt... Men, ingen har noen kunnskaper om hva som er bra og hva som er mindre bra.. det er her dere kommer inn. Vi ønsker tips og råd om hva vi burde kjøpe.. Hovedpoenget er å komme i (bedre) form, forhindre skader, bedre helsa o.l.
Ca pris: Tredemølle: 20 000,-
Ca pris: Spinningsykkel: 7 000,-

Re: HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! [Re: Tobias Bø] #1953045 30/04/2015 05:21
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bedre form ja, men du forhindrer vel lite skader med tredemølle og spinningsykkel. Skal du gjøre noe forebyggende mot skade og slitasje må du tenke basistrening. Slynge er både kjedelig og vanskelig, men funker bra...

Re: HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! [Re: Tobias Bø] #1953081 30/04/2015 07:02
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Av ren nysgjerrighet, hva slags stasjon er det?

Sørg for å kjøpe en tredemølle som tåler kontinuerlig bruk over flere timer om det mange som skal bruke den. Jeg ville sett på Sportsmaster t300 eller kanskje aller helst t520i. Det er mulig du kan spore opp noe som er mer prisgunstig, men etter hva jeg har skjønt har Sportsmaster gode service og deletilgang som er viktig om noen år.

At tredemølle og spinningsykkel ikke forebygger skader er jeg ikke enig i. Som all annen trening gjør det deg sterkere, men kan også gi deg skader. Om dere har plass kan dere vel kjøpe et slyngesett i tillegg, Jeg tror det er større sjanse for at man tar seg en runde på tredemølla enn at man kjører en slyngeøkt, men da har man muligheten.

Re: HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! [Re: Tobias Bø] #1953097 30/04/2015 07:34
perbl Offline
More than words
More than words
Jeg ville sett på om det er muligheter til å få både kardio og styrkeapparater.

Og jeg ville heller valgt en romaskin framfor en enslig spinningsykkel. Det er møkkakjedelig å sitte på en spinningsykkel alene, da ville jeg heller valgt en ergometersykkel av bra kvalitet.

Jeg utstyrte et treningsrom på jobb for litt siden, og kjøpte endel mer utstyr enn det du har skissert, men føler vi har fått et veldig fint og komplett tilbud for det meste av trening uten at det tar altfor mye gulvplass. Vi benyttet oss av Beach Mountain som leverandør, og fikk dem blant annet til å komme på en befaring der de så på størrelse på rommet og kravene våre, og kom med noen anbefalinger på utstyr og modeller utfra dette. Vi kjøpte en kurant spinningsykkel, men jeg har allerede konkludert med at jeg ikke orker å bruke denne i særlig grad sammenligna med romaskinene og møllene.

Slynger er gull, i tillegg kjøpte vi inn manualer av bra kvalitet, et power cage, stang/skiver og en benk for press-type øvelser, samt en kabel-maskin som lar deg gjøre en rekke ulike øvelser uten frivekter, som kan være litt skremmende for endel nybegynnere. I tillegg kjøpte vi noe tilbehør som baller, matter, lette pump-type vekter og et par ribbevegger.

Av kardioutstyr starta vi med romaskiner og en spinningsykkel, og kjøpte i ettertid til et par tredemøller av denne typen som vi fikk forhandlet en grei pris på, men de vil nok komme over 20k uansett. http://fitness.beach-mountain.no/Forside...CT7-p0000062763

Sportmaster som er nevnt tidligere, tror jeg er et bra alternativ som koster litt mindre. Vi har over 1000 potensielle brukere, så valgte å gå for det vi ble fortalt var bra kvalitet, i tillegg til at det var greit å handle alt fra samme leverandør.

Her er sånn ca hva vi endte opp med (pluss slynger som ikke er synlige her).

Redigert av perbl; 30/04/2015 07:39.

Per B.
Re: HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! [Re: Tobias Bø] #1953173 30/04/2015 08:58
Tobias Bø Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Det er en ambulansestasjon som skal få seg mer treningsutstyr.. Vi har blant annet en spinningsykkel, slynger, vekter og andre utstyr fra før, men vi savner nemte utstyr. noen kollegar har kommet med enkelte forslag fra XXL.no, men eg er usikker på kvaliteten på disse apperata. Vi har sett på denne tredemøllen og denne sykkelen. merket på tredemølla er for meg ukjent så eg vett ikke hvor holdbar den er, men Merida er jo et kjent merke så eg er ikke så usikke på den. Sportsmaster er, for meg, et kjent merke så eg ønsker heller den en noe fra titan Fitness..

Andre forslag er og velkommen ICON_LAUGH

Re: HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! [Re: Tobias Bø] #1953349 30/04/2015 12:26
K
Kull Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Hvis du skal kjøpe spinningsykkel/ergometersykkel, så kjøp ihvertfall en som har trinnløs innstilling av sete (horisontalt/vertikalt). Mange av de som er i salg kan hun stilles inn etter hull som er laget i seterøret. Når det er flere centimeter mellom hver av disse hullene skal
du være heldig for å få en god sittestilling. Forbanna idiotisk!

Kanskje ikke så viktig hvis du bruker den 30min i uken, men hvis du skal bruke den mye er dette veldig viktig mener jeg.

Re: HJELP!! nytt treningsutstyr til stasjonen! [Re: Tobias Bø] #1953491 30/04/2015 17:31
K
kennyo Offline
Entusiast
Entusiast
K
Siden det skal tåle hard (og mye?) bruk, ville jeg vurdert brukt, men velholdt utstyr fra treningssentre eller utstyr som er beregnet på dette. Både møller og sykler skal tåle folk i alle vektklasser og timevis med daglig bruk. Dog kreves det vedlikehold, men det gjør det jo også på utstyr fra sportsbutikkene. En mølle fra f.eks. Life Fitness er en drøm å løpe på ift. billigere saker (Kilde: De typiske løperne på det lokale senteret). Og en sykkel fra f.eks. Schwinn er så nære en "ekte" sykkel du kan komme. Dog krever den sykkelen noe mer smøring og justering enn f.eks. Bodybike som de fleste sentre i Norge bruker. Sistnevnte har mindre "sykkelfølelse", men er nesten lydløs og krever lite vedlikehold. Sjekk på finn eller ha følerne ute hos treningssentre i nærheten er mitt tips ICON_SMILE

Moderator  support