Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvilken mobil med god antenne bør jeg kjøpe?

Hvilken mobil med god antenne bør jeg kjøpe? #1952345 28/04/2015 14:04
sindrer Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg har nå en Samsung Galaxy Note 3, den er veldig fin i det daglige bortsett fra dårlig antenne, den er litt for stor i noen sammenhenger og batterikapasiteten er ikke så god.

Ville kasnkje vært naturlig å bytte ut til den nye S6 eller S6 Edge, men ser nå på alternativer.

Istedenfor å bytte den ut den jeg har helt så lurer jeg på om jeg skal kjøpe en mindre telefon å ha i tillegg med tvilling-sim.

Denne kan være litt enklere og mer rubust enn Note'n. Førsteprioritet er god antenne, god batteritid, enkelt kamera, e-post.
Mulighet for strava, instagram og facebook hadde vært kjekt.

Noen som har noen innspill?

Sindre R.

Re: Hvilken mobil med god antenne bør jeg kjøpe? [Re: sindrer] #1952360 28/04/2015 14:38
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Best antenne er den svære Lumia telefonen. Den har fortsatt 4g hvor alle andre mobiler med bra antenne har edge.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Hvilken mobil med god antenne bør jeg kjøpe? [Re: sindrer] #1952363 28/04/2015 14:52
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Jeg tror den neste telefonen min blir en Sony M4 Aqua, men jeg er også usikker på dette med antenne. Sony har ikke imponert meg noe særlig på den fronten. En telefon som svarer til trådstarters beskrivelse, ville vært interessant!

Ellers bruker jeg en Sonim når jeg er langt til skogs. Den kan jeg ringe med, og det er stort sett det.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Hvilken mobil med god antenne bør jeg kjøpe? [Re: lektorHaugen] #1952635 29/04/2015 07:54
sindrer Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: lektorHaugen
Jeg tror den neste telefonen min blir en Sony M4 Aqua, men jeg er også usikker på dette med antenne. Sony har ikke imponert meg noe særlig på den fronten. En telefon som svarer til trådstarters beskrivelse, ville vært interessant!

Ellers bruker jeg en Sonim når jeg er langt til skogs. Den kan jeg ringe med, og det er stort sett det.

Jeg har en snekkerkompis som bruker en 4 år gammel Sonim på jobb, denne har dekning på steder hvor ingen andre har det. På privaten bruker han nyeste Iphone som ikke er i nærheten av like god dekning. (samme operatør)

Fant forresten noen tester av antenna på forskjellige mobiler, Flere Sony modeller kommer bra ut, men siden testene er gamle så er ikke de siste modellene med:

Denne fra mars 2013

Denne fra desember 2013

Denne lille fra 2014

Sindre R.

Re: Hvilken mobil med god antenne bør jeg kjøpe? [Re: sindrer] #1952643 29/04/2015 08:03
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Så flott! Det ser ut til at mine problemer med dekning har hatt med andre saker enn antenne å gjøre. Det kan jo se ut til at M4 Aqua er et ganske bra valg for en syklist.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".

Moderator  support