Vet jo at det er en del elverumsinger her inne, så håper på noen tilbakemeldinger på emnespørsmålet: Hvilken sykkelklubb i Elverum passer meg og min familie best?
Vi flytter til Elverum i sommer, og har lyst til å bli med i en lokal klubb. Har skjønt at to klubber er aktuelle: JH Sykkel og Elverum Sykleklubb (drister meg til å stille et ekstraspørsmål: Hvorfor ikke samles i én klubb?)
Om oss: Kona og jeg sykler litt terreng, litt landevei. Begge på rimelig lavt nivå (jeg har syklet Birken på litt under 4 timer, høvdingen bør kunne sykle ned mot 5 timer i år). Sykler først og fremst fordi det er den morsomste måten å trene på, men synes også det er artig å konkurrere (men da først og fremst mot oss selv). Har dessuten en gutt på ti år som har fattet litt interesse for syklinga. Mest lek så langt, men han vurderer å bli med på noe organisert når vi kommer til Elverum.
Elverum SK kjenner jeg ikke så mye til. JH Sykkel har jeg først og fremst sett på som en klubb for "spreke karer som sykler fort fra Trondheim til Oslo", men har via nettsidene skjønt at det er lov til å sykle sakte også i JH-drakt.
For oss handler det om å finne andre på vårt nivå å ha det moro med - og egne jente-/damegrupper er et pluss. Vi kan tenke oss å delta på noen fellestreninger når det ikke går for fort, og vi vil gjerne bli med i en klubb hvor guttungen i hvert fall har muligheten til å sykle sammen med jevngamle barn/unge.
Om noen vil anbefale den ene klubben framfor den andre - eller opplyse at det strengt tatt er hipp som happ hvor vi blir med - tas alle tilbakemeldinger imot med takk!