Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvilken sykkelklubb i Elverum?

Hvilken sykkelklubb i Elverum? #1952302 28/04/2015 13:16
T
t-martin Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Vet jo at det er en del elverumsinger her inne, så håper på noen tilbakemeldinger på emnespørsmålet: Hvilken sykkelklubb i Elverum passer meg og min familie best?

Vi flytter til Elverum i sommer, og har lyst til å bli med i en lokal klubb. Har skjønt at to klubber er aktuelle: JH Sykkel og Elverum Sykleklubb (drister meg til å stille et ekstraspørsmål: Hvorfor ikke samles i én klubb?)

Om oss: Kona og jeg sykler litt terreng, litt landevei. Begge på rimelig lavt nivå (jeg har syklet Birken på litt under 4 timer, høvdingen bør kunne sykle ned mot 5 timer i år). Sykler først og fremst fordi det er den morsomste måten å trene på, men synes også det er artig å konkurrere (men da først og fremst mot oss selv). Har dessuten en gutt på ti år som har fattet litt interesse for syklinga. Mest lek så langt, men han vurderer å bli med på noe organisert når vi kommer til Elverum.

Elverum SK kjenner jeg ikke så mye til. JH Sykkel har jeg først og fremst sett på som en klubb for "spreke karer som sykler fort fra Trondheim til Oslo", men har via nettsidene skjønt at det er lov til å sykle sakte også i JH-drakt.

For oss handler det om å finne andre på vårt nivå å ha det moro med - og egne jente-/damegrupper er et pluss. Vi kan tenke oss å delta på noen fellestreninger når det ikke går for fort, og vi vil gjerne bli med i en klubb hvor guttungen i hvert fall har muligheten til å sykle sammen med jevngamle barn/unge.

Om noen vil anbefale den ene klubben framfor den andre - eller opplyse at det strengt tatt er hipp som happ hvor vi blir med - tas alle tilbakemeldinger imot med takk! ICON_SMILE

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952539 29/04/2015 05:01
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er vel inhabil, men har noen tips:).

Velg JH nå i år, vi Jar egen damegruppe bla og en meget god terrengtrening som jeg er ansvarlig for;). Rundbaneøkter på flytstier hvor du selv styrer tempoet. Har godlandevegsøkter oxo. Vårsamling og høstsamling som er utrolig trivelige med muligheter for mye trening i et sosialt og trivelig miljø.vi er noen som sykler relativt mange ritt både landeveg og terreng, og de fleste rittene blir en sosial greie i forhold til samkjøring og evnt JH telt.

Treningene til JH er forresten åpen for alle uavhengig av klubbtilhørighet. Så velkomne er dere uansett:).

Når det gjelder en klubb i Elverum så jobber begge klubbene mot dette nå, og målet er en klubb i Elverum neste år. Så meld dere inn i en klubb slik at dere kan få lisens og drøy kjøp av klubbtøy.

CK ELVERUM

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952540 29/04/2015 05:01
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
PS: noe annet du lurer på så fyr løs;).

CK ELVERUM

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952544 29/04/2015 05:21
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Og velkommen til Elverum! Ellers enig med Øistein, er vel stort sett JH folk som er aktiv her på forumet også.

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952607 29/04/2015 07:13
T
t-martin Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Takk for tilbakemeldinger! Høres fornuftig ut å tenke én klubb.

I år er vi for så vidt påmeldt noen ritt som Skagerrak Sportsklubb-medlemmer, så det viktigste denne sesongen er egentlig å komme inn i miljøet, og at guttungen eventuelt kan komme i gang med organisert trening.

Vi har kjøpt oss hus på Søbakken, et par hundre meter fra der hvor jeg har skjønt at Kompisrunden starter og slutter. Har liten erfaring med stisykling, men ser fram til å bli kjent med flytstiene som alle snakker om ICON_SMILE Ser ikke bort fra at jeg kaster meg med på noen av turene som det legges opp til her på forumet! Kan være kjekt med litt guiding i starten.

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952974 29/04/2015 19:53
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Stavåsen bak dere er kanon:). En haug med stier:). Er bare å bli med uansett om du melder deg inn eller ei... Tirsdager kl 18.00, oppmøte utenfor hovedinngangen til Amfi. Neste tirsdag sykler vi en flytstirunde bak deg.

CK ELVERUM

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952976 29/04/2015 19:58
T
t-martin Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Takk! Kommer ikke flyttende før slutten av juni, men da er det jo fortsatt myyyye igjen av sesongen ICON_SMILE

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1952983 29/04/2015 20:16
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det stemmer:)

CK ELVERUM

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1968002 03/06/2015 20:09
SJB Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Slenger meg med her.

Også fra Elverum. Begynte å sykle "aktivt" i fjor. Satser litt hardere i år.

Men angående én samlet sykkelklubb i Elverum. Hvor sikkert er dette? Meldte meg inn i Elverum Sykleklubb her om dagen. Trenger å få litt sykling med andre enn meg selv, hehe.

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1968030 03/06/2015 20:59
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Kjøpt hus I Rognveien ?

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: SJB] #1968073 04/06/2015 04:55
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: SJB
Slenger meg med her.

Også fra Elverum. Begynte å sykle "aktivt" i fjor. Satser litt hardere i år.

Men angående én samlet sykkelklubb i Elverum. Hvor sikkert er dette? Meldte meg inn i Elverum Sykleklubb her om dagen. Trenger å få litt sykling med andre enn meg selv, hehe.

Begge klubbene jobber for dette nå, så vil tro det skjer ila høsten. Det må skje så raskt som mulig i forhold til at det nå er endel sponsoravtaler som skal reforhandles som igjen kan føre til endringer av klubbtøy. Tror dette gjelder begge klubbene. Starte neste sesong med en klubb her i Elverum ville jo vært fint.

CK ELVERUM

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1968168 04/06/2015 09:01
O
OlaA Offline
Avhengig
Avhengig
O
Tom Martin: Blir litt missunnelig når jeg hør at du skal ha Kompisrunden og alle Elverums flytstier rett utanfor huset... Kan godt hende at jeg tar turen forbi Elverum og drar deg med ut på en tur ICON_SMILE

Re: Hvilken sykkelklubb i Elverum? [Re: t-martin] #1969037 06/06/2015 09:28
K
kirderf Offline
Avhengig
Avhengig
K
Søk i tillegg opp Elverum Frie Stivesen på facebook. Der er det fokus på tur ikke trening om dere skulle føle behov for det innimellom. Bli med oss på tur om dere vil bli kjent på stiene litt utenfor allfarvei.

Moderator  support