Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gjentatte eikebrudd

Gjentatte eikebrudd #1950178 23/04/2015 13:30
N
nilsa_s Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Hei,

på en tur i fjor røk plutselig 2 eiker - uten at jeg egentlig fant ut grunnen. Stien var pen uten spesielt mye stein og humper, og farten veldig lav. Jeg tenkte at slikt kan sikkert skje da jeg nettopp hadde kjøpt sykkelen og var (er) ny i gamet.. Dette ble reparert på merkeverksted i Oslo, og jeg sykla et par turer til før sykkelen ble satt bort. På årets første tur røk plutselig 3 nye eiker på Bygdøy - igjen uten at jeg kan skjønne hvorfor. Er dette normalt at det skal ryke så mange eiker,så ofte, uten spesiell grunn?

Jeg begynner nå å lure på hvordan dette skal gå når jeg skal ut på lengre turer og delta i Terrengsykkelrittet..

Re: Gjentatte eikebrudd [Re: nilsa_s] #1950182 23/04/2015 13:34
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Re: Gjentatte eikebrudd [Re: nilsa_s] #1952045 28/04/2015 07:13
U
uzzi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Har sjølv bytta eikar i fleire omgangar på slike "problemhjul ". Til slutt har eg endt opp med å bygge hjulet opp med nye eikar, og hjula har deretter fungert prikkfritt. Om hjulet er relativt nytt, ville eg gått til butikken som solgte deg desse og bedt om ei slik ombygging. Dei leverandørene eg har vært borti har då dekka kostnaden med dette i staden for eit nytt hjul. Om hjulet blir bygd bra opp igjen, ville eg heller hatt dette enn ein nytt "fabrikkhjul " av rimelig type. Om du ikkje gjer dette, trur eg at eg kan garantere at det ikkje tar lang tid før du må bytte meir eikar etter påfyll av tre eikar som du no trenger...

Moderator  support