|
Jobbsøkertips i disse dager
|
Jobbsøkertips i disse dager
22/04/2015 10:59
|
Espen J
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Så, jeg har vært arbeidsledig i en del måneder nå, og markedet blir jo ikke akkurat bedre. Daglig leser man jo om bedrifter som kutter et sted mellom 50 og 200 stillinger. Jeg er ingeniør, og fikk akkurat svar på en jobbsøknad innenfor mitt spesialområde (CAD/3D-modellering), det var 80 søkere på stillingen, og det nærmeste jeg kom var 15 minutter på telefonen med rekrutereren...tøft marked altså.
Noen som har noe supertriks i en tid hvor markedet er i nedgang? Stillinger utlyst på finn.no har jeg forstått er dødfødt da det er der absolutt alle andre leter, nav.no sliter jeg med å bli venn med da stillingssidene deres rett og slett er utrolig tunge å lese (dårlig design) så utenom å tvinge meg gjennom en ukentlig sjekk holder jeg meg unna den siden. Jeg har begynt å legge ved et relativt proffesjonellt profilbilde med søknadene mine da jeg innbiller meg at det konkurerer ut en del av de uten bilde, men er det andre virkelig gode veier å gjøre seg bemerket positivt på, evt snappe opp stillinger før de blir kjendiser på finn?
Trønder osv
|
|
|
Re: Jobbsøkertips i disse dager
[Re: Espen J]
22/04/2015 11:04
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vær villig til å flytte på deg såfremst du ikke har familie. Oppsøk bedrifter du kunne tenkt deg å jobbe i og spør om de trenger folk. Har du noen tidligere kunder/klienter du har gjort en god jobb for som du kan kontakte? Mulig de trenger folk, eller kjenner firmaer som trenger folk.
|
|
|
22/04/2015 11:08
|
Øyvind V
More than words
|
More than words