Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stier rundt Bæreia på Kongsvinger?

Stier rundt Bæreia på Kongsvinger? #1949412 22/04/2015 08:33
Sato Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Er det noen som har noen gode stier og dele for området rundt Bæreia (Forsvarets Veteransenter? Jeg skal til Bæreia i uke 18 og tar med sykkelen for å benytte anledningen til å trene. Etter en samtale med dem som jobber på veteransenteret ble jeg informert om at det er en 19 km sykkelløype i området i tillegg til turstiene rundt Bæreia-vannet, men dette kan vel fort være en "parkett-belagt" løype for grusbankere (uten å ha fått verifisert dette).Jeg fant forøvrig en tråd fra 2006 på forumet her om Holtbergmasta, men er dette den eneste muligheten i området? Finnes det GPS-spor så er dette også fint.

Livsnyter
Re: Stier rundt Bæreia på Kongsvinger? [Re: Sato] #1952427 28/04/2015 18:05
G
GHA Offline
Fersking
Fersking
G
Rundt Bæreiavannet er det ikke egna til sykling iallefall, men det er en fin jogge eller gåtur. Sist jeg var der så hadde jeg med sykkelen, men det ble da bare litt lek og morro rundt i området. Ikke vært rundt den løypa du nevner, men tviler på om det er finfine flytstier. Skal opp dit en tur om ikke så lenge så skal sjekke ut litt mer da ICON_SMILE

Re: Stier rundt Bæreia på Kongsvinger? [Re: Sato] #1954463 03/05/2015 23:02
Sato Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Fant ut av det. Det lar seg sykle rundt vannet. Sørsiden er å anbefale, der er det jernbanesviller, røtter og en del stein. Man kan enten følge vannet til hyttene (så grus for dem som vil banke litt) ellers så skrår man oppover til tårnet. Ellers så er det noen greie stier med alt fra mosebunn til lyngbunn opp bak senteret. Starter med 12-14 grader stigning for så gå over til mer kummerlige kår etter 1,5-2 km. Det lå igjen snø på en del steder, men denne bør forsvinne etterhvert. Uansett, jeg fikk røret kroppen og utfordret O2-opptaket godt, på begge steder.

Livsnyter

Moderator  support