Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Løs del inni karbonhjul?

Løs del inni karbonhjul? #1949333 22/04/2015 06:44
E
Endurolien Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Hei. Jeg var ute på trening i går og hadde da ett lite uhell (ikke min feil, men dårlig kommunikasjon i feltet) og kjørte da ned i ett hull i veien som gjorde at jeg punkterte. Kjørte med mine kjære Dura Ace C50 hjul med alu bremseflate.

Jeg gikk etter turen over hjulene, og ingen bulker, sprekker og se. Men det høres ut som at jeg har en løs del inne i bakhjulet? Noen tanker om hva dette er? Jeg prøvde å få det ut gjennom ventilhullet, men det greide jeg ikke.

På forhånd takk for svar ICON_SMILE

Handler ikke om miles an hour, men smiles an hour.
Re: Løs del inni karbonhjul? [Re: Endurolien] #1949335 22/04/2015 06:47
E
Endurolien Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Skal sies at det er ikke sikkert at denne "løse delen" kom i går, men du veit når det skjer noe så blir man ekstra oppmerksom på lyder etc ICON_SMILE

Handler ikke om miles an hour, men smiles an hour.
Re: Løs del inni karbonhjul? [Re: Endurolien] #1949674 22/04/2015 16:37
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det er ofte små løse deler inne i carbonfelger, det er rester som ikke kommer ut i forbindelse med produksjonen. Jeg har hatt det på tre sett Zipp-hjul, men har klart å få ut småbitene fra to av hjulene. Hvis det ikke er noen andre skader på hjulet så er det ikke noe å bry seg med, da har det trolig vært der tidligere også.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå