Hadde en noe fuktig gjennomkjøring av rittløypa i går, dette rittet kan absolutt anbefales alle stientusiaster (i alle fall om det tørker opp litt...). Idd SK har arrangert knallgode ritt før (de av oss som har vært med en stund husker kanskje Elgåfossrittet?), og jeg er overbevist om at de kan lage knallgod stemning ved målgang selv om deltakerantallet er beskjedent.
Første delen av løypa fortonet seg som "enda et raskt grusgamperitt", og var såpass nedtur at jeg mer eller mindre hadde bestemt meg for å droppe hele rittet da vi passerte Bøkevangen. Da begynte moroa...
Først et flott stiparti, deretter ei frisk nedkjøring ned til Iddefjorden, så halvteknisk klatring, ikke bare en, men to ganger opp igjen. Karl XII's vei opp mot Aspedammen er en perle, og vi ble premiert med flotte stier og morsom lysløypa da vi kom opp. Denne andre halvdelen hadde absolutt intet til felles med de tidligere omtalte grusgamperittene.
Løypa var temmelig tung i går. Klatre "motstrøms" er en ting, men vannet i bakken gjorde at vi måtte jobbe som f... på flat mark, og det var vanskelig å få flyt på stiene. En strekning hvor skogsmaskiner hadde vært litt vel brutale gjorde det ikke noe særlig lettere.
Mesteparten av underlaget tar imidlertid unna vannet bra, så om vi slipper for mye regn til uka blir dette toppers!