Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stenhoggerrittet 2015

Stenhoggerrittet 2015 #1948633 20/04/2015 18:03
S
Svett Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei
Bli med på et ritt som byr på ville skoger, fjordutsikt og gamle stenbrudd.
Her får du testet dine klatreegenskaper, utforkjørings egenskaper på sti.

Stenhoggerrittet blir arrangert den 6 juni.

Se www.stenhoggerrittet.no eller vår facebook side for mer info.
Vi håper å se deg på startstreken.

Re: Stenhoggerrittet 2015 [Re: Svett] #1963419 25/05/2015 22:08
M
magnul Offline
Fersking
Fersking
M
På rittets fjasbokside meldes det om rolig gjennomsykling av løypa torsdag 28. mail klokken 18. Erfaringen fra i fjor tilsier at det blir lave skuldre, godt humør og mange hyggelige folk.

https://www.facebook.com/stenhoggerrittet?fref=ts

Oppmøte er på Nyborg på Aspedammen som ligger i Halden kommune hvis noen skulle være i tvil:
http://kart.gulesider.no/m/4rDw9

En tilbakemelding her på forumet i fjor:
"Kjempeflott løype, bra arrangement og avslappet stemning. Dette er nok østfolds fineste terrengritt, (jeg har syklet alle..)"

Når en fra Fredrikstad sier noe sånt om noe som skjer i Halden, da vet man at det er bra :-)

Re: Stenhoggerrittet 2015 [Re: Svett] #1965097 29/05/2015 04:59
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hadde en noe fuktig gjennomkjøring av rittløypa i går, dette rittet kan absolutt anbefales alle stientusiaster (i alle fall om det tørker opp litt...). Idd SK har arrangert knallgode ritt før (de av oss som har vært med en stund husker kanskje Elgåfossrittet?), og jeg er overbevist om at de kan lage knallgod stemning ved målgang selv om deltakerantallet er beskjedent.

Første delen av løypa fortonet seg som "enda et raskt grusgamperitt", og var såpass nedtur at jeg mer eller mindre hadde bestemt meg for å droppe hele rittet da vi passerte Bøkevangen. Da begynte moroa...

Først et flott stiparti, deretter ei frisk nedkjøring ned til Iddefjorden, så halvteknisk klatring, ikke bare en, men to ganger opp igjen. Karl XII's vei opp mot Aspedammen er en perle, og vi ble premiert med flotte stier og morsom lysløypa da vi kom opp. Denne andre halvdelen hadde absolutt intet til felles med de tidligere omtalte grusgamperittene.

Løypa var temmelig tung i går. Klatre "motstrøms" er en ting, men vannet i bakken gjorde at vi måtte jobbe som f... på flat mark, og det var vanskelig å få flyt på stiene. En strekning hvor skogsmaskiner hadde vært litt vel brutale gjorde det ikke noe særlig lettere.
Mesteparten av underlaget tar imidlertid unna vannet bra, så om vi slipper for mye regn til uka blir dette toppers!

Moderator  support