Jeg har alltid vært bitt av sykkelbasillen. Men da vak******en stjal Cannondale hardtailen min, ble jeg så bitter at jeg bestemte meg for å ikke lenger gidde å bruke store penger på sykkel. Jeg besluttet at Canyon stisykkelen og min forhistoriske Everest climber fikk duge. Sykling som trening ble avsluttet (ubevisst) der og da. Har tenkt tanken på å kjøpe racer, fatbike etc etc mange ganger, men har kommer på alle sykkeltyveriene og falt ned på at jeg ikke orker å legge 25 000 kroner på bordet for at den skal bli stjålet
Nå har jeg flyttet og skal kjøpe sykkel igjen. Har nå kommet frem til at det er hardtail med xt gruppe, som er min sykkel. Tenker nå på å kjøpe en Stumpjumper type m5 med fox gaffel o XT og 26" hjul. Det er jo det som var krem sykkelen da jeg "ga meg" Etter litt rask googling så ser jeg jo at 29`er trenden som såvidt hadde begynt for noen år siden forlengst har overtatt markedet sammen med 27,5. Spøsmålet mitt da er, er Stumpjumperen blitt forhistorisk? Hvilken hardtail anbefales idag? Hva skjer med Fast-bikes? Skal de legge ned?
Kom gjerne med sykkeltips