Jeg selger min Jamis XAM-II, dette er en skikkelig robust og velutstyrt stisykkel med meget bra komponenter, dog fra noen år tilbake. Testvinner i Terrengsykkel i sin tid
http://terrengsykkel.no/Utstyr/Omtaler/Jamis-XAM-2. Dekk, hjulsett, styre og styrestem er oppgradert. Spesifikasjoner slik den selges:
- Fox Thalas 36 RC2 (100-130-160) mm. gaffel og 20mm aksling
- Fox Dhx Air 5.0 bakdemper 150 mm. med propedal.
- SRAM X.0 bakgir/XT front,e-thirteen bashguard
- SRAM X.0 girshiftere
- Azonic Outlaw hjulsett (evt. kan originalt Mavic 317 fås isteden, men Azonic er kraftigere)
- Schwalbe Big Betty 2.4 dekk (svært lite brukt)
- Avid Juicy 5 hydrauliske skivebremser (185/160) + medfølgende uåpnet luftesett
- FSA MotoX 24/36t krank
- Raceface styrestem som er kortere enn det originale (se test som bekrefter dette behovet)
- Baktriangel på rammen, og bakgiret er helt nytt (skiftet ut etter en smell)
(strl. M)
Alt i alt vil jeg si dette er en meget godt utstyrt sykkel. Den har lite slitasje og stått oppbevart i bod (fullstendig ubrukt) de siste 4 år, før det brukt litt men ikke mye. Åpenbart noen mindre skrammer, men ingen betydelige eller funksjonelle. Til alderen fremstår den som i meget god stand. Som testen beskriver er sykkelen veldig robust, tåler "alt", og kan brukes til det meste. Den er ytterligere forbedret med kraftigere hjulsett og bedre dekk. Styre og stem er oppgradert i tillegg (Raceface), til kortere stem og bredere styre. Luftesett til bremsene medfølger. Det skal sies at dette ikke er noen rendyrket "oppoversykkel", Er du derimot glad i nedoverbakke og fart, kommer denne sykkelen til sin fulle rett, og kan fortsatt holde tritt til tross for sin alder. På variert sti, opp og ned er den super, i heisanlegget klarer den seg godt, og i fjellet kommer den seg fram "over alt"
Selges grunnet for lite tid og bruk
Pris: Jeg foreslår 6 000, men dette kan diskuteres. Nypris var 26 000, i tillegg er det her deler som gjør verdien langt høyere.
Ta kontakt ved spørsmål, telefon (17-21) eller epost (raskt svar)
99571531
nikolai.bakketun@gmail.com
Beliggenhet, Oslo