Sykkelen ble kjøpt som demosykkel fra legendariske BAB og har fortsatt BABRacing klistremerker uten at det vel hever prisen. Har brukt denne ganske lite siden jeg kjøpte meg ny Enduro, og nå har den stått såpass lenge at jeg innser at den ikke vil bli brukt mer. Avstanden til Hafjell eller annet utforsted har blitt for lang etter jeg flyttet fra Oslo.
Sykkelen har blitt brukt som en kombinert utfor og topptursykkel. Perfekt for en tur ned kjærlighetsstien for så å klatre over Vettakollen og bombe ned derfra uten å måte være livredd for karbonhjula. For gutta med ordentlig hår på brystet og krutt i låra er dette også en sykkel som fint fungerer som stisykkel.
Det er coil-demping foran og bak, noe som mange vet gir en fantastiske følelse av trygghet og kontroll.
Sykkelen er bygd om til 1x10 og har fått nytt og fint styre med extensions fra opphørssalget til BAB. Demperservice ble tatt rett før BAB stengte og sykkelen er knapt brukt siden.
Pris er vanskelig å si, men her vil rette person kunne gjøre et bra kjøp. 6-7 lapper kanskje?
Specs:
http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2012/enduro/enduroexpertevo