Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fett/Smøring og utstyr

Fett/Smøring og utstyr #1943309 09/04/2015 07:42
J_A_H Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg vet at man får kjøpt fett på tube, og kan kjøpe tilhørende sprøyte som man setter på toppen av tubenm slik som denne

jeg ser og at man kan kjøpe disse sprøytene separat, og etter litt googling, så kom jeg frem til at greasegun var ordet. da dukker det opp my fint..

Så til poenget: Passer disse sprøytene kun til tuber, eller er det noen som har laget noen fikse fettsprøyter som kan vises frem her..
Eller er det like greit å gå på apoteket, å kjøpe noen vanlige sprøyter, uten spiss selvfølgelig, fylle de med fett, og fiks ferdig. (Jeg har fett i massevis, men det er på en stor patron, så det er litt upraktisk..)

Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
Re: Fett/Smøring og utstyr [Re: J_A_H] #1943332 09/04/2015 08:08
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Det finnes fettpresser til store patroner, men de har ofte litt større dyse i enden, da de er laget for litt større ting enn små sykkelkomponenter.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fett/Smøring og utstyr [Re: J_A_H] #1943349 09/04/2015 08:36
J_A_H Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Veit det.. Ser og at det går an å bytte ut spissen, Selve pressa er fortsatt stor, og da man sitter med et lager i ene hånda, så hadde det passet fint med noe litt mindre som kan betjenes av den hånda man har ledig..

Re: Fett/Smøring og utstyr [Re: J_A_H] #1943466 09/04/2015 12:12
L
lheskje Offline
Medlem
Medlem
L
Tror sprøyter (syringe gir vel også noen ebaytreff?) til slikt bruk er hyllevare hos biltemalignende butikker?

Re: Fett/Smøring og utstyr [Re: J_A_H] #1943801 10/04/2015 07:10
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: J_A_H
Eller er det like greit å gå på apoteket, å kjøpe noen vanlige sprøyter, uten spiss selvfølgelig, fylle de med fett, og fiks ferdig. (Jeg har fett i massevis, men det er på en stor patron, så det er litt upraktisk..)

Det er ikke så veldig praktisk. Jeg har testa og min sprøyte sprakk av trykket og det kom fett overalt. Jeg tror vanlig fett er for tyktflytende til apoteksprøyter. Men på den andre siden koster det åtte kroner å teste selv ICON_WINK

LarsB

Re: Fett/Smøring og utstyr [Re: J_A_H] #1943830 10/04/2015 07:40
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Kjøp en tube med fettpresse. Veldig kjekt og ikke så dyrt, og så putter du en liten pensel i den vanlige bøtta med fett, og så bruker du dem slik det passer.

Selv bruker jeg nesten bare pensel og kilos-boks med fett til alt, men noen steder er det flott med en liten presse.

Re: Fett/Smøring og utstyr [Re: larsb] #1943847 10/04/2015 08:07
J_A_H Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: larsb
Sitat: J_A_H

Det er ikke så veldig praktisk. Jeg har testa og min sprøyte sprakk av trykket og det kom fett overalt. Jeg tror vanlig fett er for tyktflytende til apoteksprøyter. Men på den andre siden koster det åtte kroner å teste selv ICON_WINK

LarsB

Check! Jeg brukte hele 4 kr på en 10 ml sprøyte i går. fikk knadd den 3/4 full med fett. Når jeg så satte tilbake toppen, som man presser på, så tok praksisen innersving på teorien, med en liten x faktor jeg ikke tenkte på: Fett er tykkere enn vann, så man får ikke 'tømt' sprøyta for luft, da tøytt fett i alle retninger...
Det fungerer, men kanskje ikke akkurat slik jeg så for jeg.

Tror pensel og boks blir løsningen.. keep it simple...

Redigert av J_A_H; 10/04/2015 08:07.

Moderator  support