Etter mang en søvnløs natt, er jeg blitt overbevisst om at livet ikke er verdt å leve uten 27.5" hjul. Ny sykkel er kjøpt, og SB66'en kan muligens få seg en ny eier. Egentlig vil jeg beholde den, men har egentlig ikke plass, og for husfredens skyld bør den nok selges.
Ramma er en 2012 overligger, kjøpt fra CRC februar 2014. Bare ramme og bakdemper som er fra 2012, alt annet er fra 2014.
Str XL. Jeg er 188cm og sitter godt med litt kort stem.
Sykkelen har i følge Strava gått 1145 km, hvor av 95 % på sti, resten transport på grus/asfalt.
Sykkel er vasket og smørt opp etter hver tur. Oppbevart inne.
Ramma har akkurat kommer fra service hos Sykkeldeliske. Alle lager byttet, inkl Switch.
Service (i den grad man kan gjøre det uten å sende den til Cyklon) er også utført på bakdemper, av Sykkeldeliske.
Jeg har kjørt sykkelen med 2 klinger foran (30t N/W wolftooth og 24t Shimano), men uten fremgir. Har løftet kjedet opp/ned de gangen jeg har hatt behov...
Bruksmerker på ramme, men ingen som har funksjonell betydning. Kashima-coatingen på gaffelen har fått en liten ripe. Ripa er akkurat utenfor "vandringen", så den har ikke noen betydning, men jeg var sjeldent irritert på meg selv da jeg satte fra meg sykkelen inntil en sten, og hørte det skrapte....
Selges uten pedaler.
Utstyr:Yeti SB66 Ramme, str XL, svart
Fox Float 23 Kashima Bakdemper
Fox Factory Series 34 Float 26 160 FIT CTD
Nukeproof Keramisk Warhead Styrelager
Thomson Elite Setepinne
SDG Circuit (helt nytt, plukket av den nye sykkelen)
Nukeproof Warhead Stem
Nukeproof Warhead Styre
Nukeproof Sam Hill Holke
Shimano SLX bak og frembrems (helt nytt, derav ukappede slanger. Må innkjøres.)
Shimano XT IceTech bremseskiver
SRAM XO 10sp type 2 bakgir
SRAM XO 10sp gripshift
Shimano XT 785 Kranksett
Wolftooth N/W 30t chainring
Shimano XT Kasett 11-36
Mavic Crossmax Enduro Hjulsett m/Nobby Nic (så godt som nye) TS, TLR osv. 2.4"
Ekstra girøre følger med
Ekstra hjulsett følger med:
Nukeproof Generator AM frem og baknav
Nukeproof Generator AM 26 " frem og bakfelg
DTSwiss eiker og nipler
Specialized Butcher 26/2.3" frem og bakdekk
Syklet i stykker "freehub". Innmat osv byttet, skal funke bra, men jeg følte jeg ikke kunne stole på de og kjøte Mavic'ene i stedet. Tipper Nukeproof'ene har gått 800 km og Mavic'ene resten av de 1145 km, så de er relativt lite brukt.
Pris: Tja si det - ikke akkurat lett å selge 26" sykler for tiden. Men ser de ligger på Ebay til 18' til 28', avhengig av utstyr. Selges for HBO 18000. Får jeg ikke en ok pris, kan jeg heller ha den som herjesykkel eller vintersykkel. Eller selge den i deler i stedet. Ser an interressen

Spørsmål o.l. i tråden...