Ser bilder fra gjennomkjøringen til P-R at Kristoff bruker Aeroad, skal han bruke den. Er det plass til feite dekk på den.
Aeroad CF: 23mm for model year 2014, 25mm from model year 2015 i flg Canyon, Mener å ha lest at han bruker den vanlige ja, han har vel også uttalt at han ikke er gira på å bytte sykkel eller gjøre store tilpasninger til PR siden det er veldig mange km som ikke er brostein.(fritt etter husken).
EQS (som vel kan dette med brostein ganske godt) stiller med Roubaix-varianten til Spec og 30 mm dekk. Kjipt å stå igjen med flatt hjul når feltet røskes i fillebiter fra Arenberg og innover...
Ser at Cannondale-Garmin klarer å skvise 30 mm inn i en standard Synapse ved å bruke noen billige Shimanobremser. I fjor klarte Belkin å få 30 mm inn i standard Bianchi Infinito CV, som egentlig er 28 mm max den også.
Kanskje det er mulig å få inn 27-28 mm i den nye Aeroaden allikevel med litt oppfinnsomhet?
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Ser at Cannonfdale-Garmin klarer å skvise 30 mm inn i en standard Synapse ved å bruke noen billige Shimanobremser. I fjor klarte Belkin å få 30 mm inn i standard Bianchi Infinito CV, som egentlig er 28 mm max den også.
Kanskje det er mulig å få inn 27-28 mm i den nye Aeroaden allikevel med litt oppfinnsomhet?
For de som velger 28 mm får jeg håpe været blir bra. Ellers blir det spennende når dritt&møkk bygger seg på.
Sikkert lurt med litt volum i dekk på PR, på bildene ser det ut som det fortsatt er litt plass igjen til gjørme og annet. Nå er det spådd fint vær i morgen, men det har visst regnet litt i dag. Så en av kommentarene på Inner Ring som hadde sykla turistvarianten i dag beskrev Arenberg som "ice-rink covered with slime"
Fra samme bildeserie fremgår det også at han kun kjører med en runde med styrebånd, det på en stiv aerosykkel. Liker tydeligvis smerte den karen. Håper tenna hans sitter bra og at han er blant de første inn på velodromen...
Mapei kjørte med 23mm dekk på den tiden der, enkelte med 21mm når det var tørt. Nå bruker de (Etixx) 30mm. Ballerini svevde over steinene så for han var det det samme
Synes Paolini har vært ekstremt anonym i hjelpen til Kristoff de siste ryttene siden superinnsatsen i MSR. Hvorfor er ikke linken mellom de to lengre like tydelig som tidligere EQS klarer jo å kjære samlet som lag, Katusha burde jo klare noe av det samme. Selv om laget er vesentlig svakere.
Synes Paolini har vært ekstremt anonym i hjelpen til Kristoff de siste ryttene siden superinnsatsen i MSR. Hvorfor er ikke linken mellom de to lengre like tydelig som tidligere EQS klarer jo å kjære samlet som lag, Katusha burde jo klare noe av det samme. Selv om laget er vesentlig svakere.
Hæ? Nei, bare en egen observasjon. Har de skrevet noe om det siden RVV?
De har jo ofte en rimelig tabloid vinkling på ting. Jeg tro den "konflikten" kun er et tema i norge. Luca var der han skulle i Flanderen men hadde litt teknisk trøbbel og var sikkert litt sliten etter G-W.
Oki, konflikt eller ikke, kjipt for Kristoff at superhjelperytteren ikke er i samme form. Sett opp mot de sterkeste andre lagene, så hadde han fortjent litt mer hjelp, men laget er jo ikke sterkere når Luca ikke er i kalasform og kan gjøre jobben til 3 hjelperyttere.
Degenkolb så ut som supermann i dag. Da er han vanskelig å gjøre noe med. Litt som en viss nordmann sist helg.
Det er merkelig at ikke Katusha har noe som helst å bidra med. 10 km før mål fikk Degenkolb hjelp fra Bert De Backer, hvis eneste prestasjoner er poengtrøye i Panne for noen år siden, og seier i Grote Prijs Jef Scherens i fjor. Da hadde Kristoff i milevis sittet med eget ansvar for å kjøre seg opp når det ble luker. Er det umulig å ha noe på nivå med Bert De Backer for å hjelpe favoritten sin?
Det kan vel kanskje være då enkelt som at Kristoff ( og Paolini) pt. ikke klarer å sykle like rasjonelt på brostein som på asfalt. Det er tross alt noen partier man skal hamre gjennom i dette rittet. Brostein er tross alt ikke for alle
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Det er jo et poeng, og til Katushas forsvar har de en god hjelper for San Remo og TdF. At han også skulle være kandidat for Flandern og Roubaix var ikke like opplagt. Likevel, til neste år bør han kunne kreve fra laget han velger, enten det er Katusha eller andre, at de stiller med et komplett hjelperytterapparat for alle typer ritt.
Hvilke lag har egentlig mest ressurser til slikt? Sky blir fortsatt Froom, Thomas, Swift og Stannard. Tviler på at de er attraktive for Kristoff. Tinkoff og Astana tror jeg han utelukker uten å tenke mer over det. Etixx har allerede Boonen og Cav. Kan det tenkes at BMC vil oppgradere fra Van Avermat? Gilbert for Ardennene, Van Avermat for Touren, Kristoff for San Remo og brostein og Phinney som joker?
Kristoff har vært i BMC, og det var vel ingen suksess. Tror egentlig Kristoff på mange måter har det bra i Katusha - er den det kjøres for, og det virker som om han og Ørn stort sett får gjøre som de vil. I de fleste andre lag hadde han måttet dele på kapteinrollen med noen.
Det er vel ikke konkrete planer om det fra noen sin side, bare en overskrift skapt av Gabba sin uttalelse om at han gjerne ville hatt Kristoff på laget. Vi trenger kanskje ikke flere norske utøvere på laget som skal bygge britisk sykkelsport...
Finnes det egentlig et bedre alternativ enn Katusja? BMC er ikke akkurat laget for blomstrende syklister. Garmin har kanskje rom, men blir det mer hjelp å få der enn hos Katusja?