Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin vector s

Garmin vector s #1939940 27/03/2015 21:37
mariusparius Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg har gått til anskaffelse av vector s, for å kunne trene på watt og finne riktig belastning på tempo/triatlon, men jeg er litt usikker på verdiene.

Jeg har montert og nullstilt pedalene noen ganger, uten moment, og testet mot computrainer rulle og velotron labsykkel. Mellom 280 og 300 (terskel) viser vector ca 40 watt (-15%) mindre enn både rulle og velotron. Rulla har vært kalibrert og med riktig lufttrykk, og jeg har testa på flere ruller. Er dette avviket pga ubalanse mellom høyre og venstre bein, eller noe annet også. Jeg har ennå ikke fått oppdatert til siste programvare eller sjekka at det er riktig pedalarmlengde.. 😮

Noen som har erfaring med vector s og verdier?

Noen ganger lurer jeg på om det er raskere å gå - bra jeg ikke har ny sykkel..
Re: Garmin vector s [Re: mariusparius] #1939982 28/03/2015 07:37
H
hrukin Offline
Besatt
Besatt
H
Har hatt vanlige Vector pedaler og de var ganske spot on sammenlignet med Quarq og SRM.

Hvorfor installerer du ikke pedalen som foreskrevet før du begynner å lure på om det kan være noe feil. Et veldig feil moment kan gi store utslag, spesielt om det er for løst. Lett å ødelegge pod´n om du trekker alt for hardt til også. En annen ting som er viktig og det er å ha riktig avstand til krankarmen, dvs bruk en eller flere spacere for å ha litt luft mellom.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Garmin vector s [Re: mariusparius] #1940573 30/03/2015 10:44
mariusparius Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg installerte uten moment fordi jeg ikke fikk tak i crowfoot som passet, fordi Garmin i installasjonsvideoen sin hevder at du ikke må bruke det, at vedkommende hos bikeshop mente det ikke var nødvendig og fordi én bekjent har montert vanlig vector uten moment og fått sammenfallende verdier som på lab.

Så egentlig lurte jeg vel på om avvikene jeg får er helt vanlige pga høyre/venstrebeinsforskjeller, og om det er noen andre som har erfaringer med det.

Spacere er montert - en spacer avstand mellom arm og pod.

Noen ganger lurer jeg på om det er raskere å gå - bra jeg ikke har ny sykkel..
Re: Garmin vector s [Re: mariusparius] #1940747 30/03/2015 20:57
Duken Offline
Entusiast
Entusiast
Du kan sjekke høyre/venstrebeinsforskjellen neste gang du er på Granåsen ICON_SMILE

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå