Har abstinenser.....må sykle..... etter snaue 3 uker med farting og aaaaabsolutt minimalt med sykkeltid, så trenger jeg en stitur, men det derre teppet som ramlet ned i går spolerte alle planer.....
Er det noe som helst sted på østlandet/innenfor 1-2 timer fra Tønsberg hvor det går an å sykle på snøfrie stier nå?!?
Re: Finnes det noen snøfrie stier på østlandet nå??
[Re: Raymond]
#193995627/03/201522:07
Kanskje det får bli en tur over fjorden da.... Regner såpass at det er rimelig snøfritt her og nå, men en liten titt inn i skogholtet ved boligfeltet tilsier at stiene ikke er det.. Uansett frister det med noe nye stier når en først har litt fri og tid til å dra lenger enn skogen bak huset.
[Re: edmann]
#194088431/03/201515:02
Noen flere som har noe oppdateringer eller? Vil gjerne ha litt nerroversykling... :-/
Har skjønt at det begynner å bli veldig syklbart i Nesbyen, men er er stykke opp, så hvis det er noe som er mer sentralt og verdt å besøke hadde det vært nice.
Tar i mot alle tips og råd!!
Drammen, Kongsberg, Oslo...+++?
#194141103/04/201514:09
Tjøme er glimrende, Raymond. Syklet t/r Vrengen-Verdens Ende i dag, nesten fritt for asfalt (måtte krysse noen veier). Fint og tørt oppe på høydedragene, litt vått mellom og litt snø i nordhellinger, men dette var ingen begrensning.
[Re: Stuf]
#194219906/04/201516:53
Tjøme er glimrende, Raymond. Syklet t/r Vrengen-Verdens Ende i dag, nesten fritt for asfalt (måtte krysse noen veier). Fint og tørt oppe på høydedragene, litt vått mellom og litt snø i nordhellinger, men dette var ingen begrensning.
Tjøme er finfint om man vil sykle flatt/kupert bortover og krysse mye veier osvosv... Men det var ikke akkurat det jeg var ute etter denne gangen. Har syklet lokale stier hele vinteren og nå var det på tide med noe skikkelig nedoversti, alternativt noe "ny og ukjent" sti. Turen gikk til Nesbyen, ikke ukjent sti, men veldig veldig bra og masse moro nedoversykling!
Redigert av Raymond; 06/04/201516:53.
#194252707/04/201513:43
I påvente av ny sykkel tok jeg beina fatt igår. Jeg og en kompis begynte å rydde en del gamle gjenglemte stier ifjor høst på Auli i Nes kommune (med godkjennelse fra kommunen) og jeg var interessert i å se hvordan vinteren har påvirket et par av broene vi har laget. Kort fortalt er stiene så og si bare og broene har overlevd vinteren med glans. Så her er det sykkelføre. Nå må den forbanna sykkelen komme snart!!!
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
#194317608/04/201519:18
Østfold! Jeløy, Rygge og Larkollen området er helt bart og knusktørt! Var i dag ute på flotte stier rundt Larkollen, 25km med stier som nesten var bedre nå enn midt på sommeren!! Start ved Rygge kirke - Ryggejoggen, og fortsett sørover mot Larkollen. Et annet alternativ er å starte ved Støtvig Hotell og sykle nordover inn i skogen bak skolen, da kan dere ta en kaffe eller en kald øl på Losen etter turen! Søk på "Larkollen sti" på Garmin Connect for GPS tracks. Bruk sti-vett og vis hensyn til turgåere. God tur!