Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

God erfaring med Bikeshop.no

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Initium] #2076514 06/04/2016 10:40
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Initium
Sitat: krankdrev
For noen sutreunger! Hvis ei bedrift skal bemanne for toppene vil de gå på tomgang resten av tida, og det kan være vanskelig å finne folk som kan stille på tilkalling (og de som kan har kanskje ikke noen kompetanse). Bikeshop søker konstant etter flere folk, så de gjør sitt beste.

Spøker du ?
Å plukke og pakke varer på et lager krever ikke mer spesialkompetanse hos BS enn andre steder.
Påenget er at det side opp og side ned med klaging på BS bare her på siden, og det syns jeg er litt rart. Vil de ikke ha mer å gjøre, er det selvsagt også helt ok. Jeg er ikke vandt til at netthandels-plasser bruker fler dager på å pakke og sende en enkel ordre, bestående av 3 lagerførte deler...

Selfølgelig, bare å hente inn folk rett fra gata, det blir nok bra. Du får ringe bikeshop å lære de en ting eller to om å drive bedrift.

Hvis det haster veldig med ordren din så kan du ringe de eller legge inn notat med ordren mens du setter bestillingen. Det er overhodet ikke synd på deg om du har venta 2 dager. Fra egen erfaring i sykkelbutikk vet jeg at sykkelbransjen opplever ekstreme topper på enkelte tider av året, mens det er veldig stille andre tider. Det gir litt utfordringer bemanningsmessig. Du kan jo se om det går noe raskere fra chainreaction. Sykkelkomponenter pleier å være svært raske, men selv der har jeg opplevd lang ventetid når det ble kluss og ting ikke var på lager likevel. Når det gjelder slike ting har jeg funnet ut for lenge siden at det er best å ikke la seg irritere, det kan bli mye frustrasjon som bygger seg opp. Kan egentlig bare gi det rådet videre hvis man handler endel på nett.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076516 06/04/2016 10:44
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Når man tror man har lest alt.....

Oppdager man at det fortsatt er en god stund igjen til man har lest alt...

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076530 06/04/2016 11:14
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Vil tro de fleste ikke har noe problem med å forstå og akseptere slike topper som gir litt lengre ventetid.

Men når inntrykket er at BS er treige året rundt, og andre butikker leverer på dagen selv i trykkperioder (eks fjellsport.no) da synes jeg ikke det er rart at det blir sutring og skittkasting.

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076818 07/04/2016 07:56
T
teithund Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hmmm. Nå er det åtte dager siden jeg la inn ordren og den har fremdeles ikke blitt plukket. Du kan godt kalle meg en sutreunge for jeg er ganske lei av å vente nå.

Jeg anbefalte Bikeshop til en kollega i forrige uke da han trengte nye sommerdekk til jobbhybriden. "Det går på noen dager" sa jeg. Ble litt klein stemning i sykkelgarasjen i dag da han kom syklende på sine gamle piggdekk og jeg måtte se ned på skotuppene mine.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076829 07/04/2016 08:37
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Var trege, ble bra, er nå trege igjen, er min erfaring.

Trenger jeg det kjapt prøver jeg andre steder.

Utvalg og pris er OK

-------------------------------
NOTS
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076833 07/04/2016 08:44
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg vil tippe Bikeshop har veldige omsetningssvingninger gjennom året. Jeg vil anta at akkurat nå er den travleste tiden på året hos Bikeshop. Dermed tar det også litt mer tid å plukke varer om de ikke hyrer inn ekstra mannskap.

Jeg har en gylden regel når jeg handler: Trenger jeg det fort går jeg i butikk, ellers kan jeg handle i ro og mak med laptopen på fanget.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076838 07/04/2016 08:48
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Fort er jo et relativt begrep da. Å bruke dagevis på å pakke standardiserte lagervarer, tyder på at noen har bomma skikkelig...

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076861 07/04/2016 09:15
Asso$ Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Er dem så billige lengre da?
Det er en del slitedeler som har gått opp drastisk i pris i det siste.
For eksempel sendte jeg dem en mail for halvannen uke siden hvor jeg informerte at de ikke lenger er billigst på
Continental gp 4000 2
25mm
Pris bikeshop.no
449
Pris xxl.no
399

Fikk til svar på mail at de ikke matcher prisen til konkurrenter som ikke har varen på lager. (Selv om det bare var bikeshop som ikke hadde dekkene på lager akkurat da)

Sender så melding på Facebook hvor jeg spør om dette er en glipp. Får til svar at de skal se på dette neste morgen. Uten at noe skjer.

Ringer så bikeshop og informerer om at de har for høye priser i forhold til XXL. Får beskjed om at de ikke har tid til å justere prisen før om to dager. For å få 399 prisen måtte jeg referere til telefonsamtale i kommentarfeltet i orderen.

Nå har det gått to dager og et av de mest populære treningsdekkene til landevei koster fortsatt 449 hos bikeshop.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2076862 07/04/2016 09:16
Asso$ Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Grunnen til at jeg i det hele tatt gadd å ringe var at jeg kjøpte i flere dekk på en gang for sesongen

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: teithund] #2077163 07/04/2016 19:53
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Merkelig at det skal være sånn forskjell... Jeg la inn en ordre tirsdag formiddag, og i dag fikk jeg melding fra Posten om at pakken kan hentes på postkontoret i morgen.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2077212 08/04/2016 05:57
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Både Bikeshop og de som mener jeg er en sytefant her i tråden, fikk det nå som de ville, jeg kansellerte hele bestillingen.

4 dagers behandlingstid på standard, lagerførte komponenter er jo helt latterlig. Jeg fikk tilsvarende deler over disk borti gata for noen tikroner eller 3 ekstra, og da fikk jeg samtidig tafse på noe skikkelig gromme carbon-sykkelgreier...
( selv om betjeningen var mer opptatt av å skravle i telefonen enn å forsøke selge meg en dyr hoj )

Så får vi se, det finnes vel andre butikker å prøve seg på.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Øyvind V] #2077221 08/04/2016 06:24
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Øyvind V
Merkelig at det skal være sånn forskjell... Jeg la inn en ordre tirsdag formiddag, og i dag fikk jeg melding fra Posten om at pakken kan hentes på postkontoret i morgen.

Tror dette er kjernen av problemet, selv om jeg nå synser litt (mye). At ting er på lager kan muligens bety flere ting. I værste fall har de ikke kontroll på lagerstatus, men det virker merkelig. Mest sannsynlig opererer de med lokalt lager og fjernlager (importørlager), men viser det som "på lager" i nettbutikken i begge tilfeller. Så er du heldig å bestille noe som bare er på lokalt lager, så går det raskt. Bestiller du noe som må kommer fra fjernlager, kan det ta lengre tid. Er det slik, er det både et problem for kunden og for bikeshop.

Cyclecomponents hadde det i hvert fall slik i sin nettbutikk. Etter hvert fikk de kasta på en "x dagers leveringstid" på gjenstandene også, som varierte på om det var lokal eller fjernlager. Sykkelkomponenter.no har jo også klart dette.

Men som sagt, synse synse, kan være jeg er helt på jordet... ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2077245 08/04/2016 07:05
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Nå gir jeg opp.
Sendte på morran epost om at jeg kansellerte bestillingen, fikk nå melding om at delen var sendt :-D

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Initium] #2077257 08/04/2016 07:40
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Initium
Nå gir jeg opp.
Sendte på morran epost om at jeg kansellerte bestillingen, fikk nå melding om at delen var sendt :-D

Du må ringe ang sånt vøtt, evnt møte opp, de svarer ikke på epost noe kjappere enn de sender ordre ICON_TONGUE

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2077268 08/04/2016 08:06
H
hrukin Offline
Besatt
Besatt
H
Slik jeg har forstått det er det egne folk som kun går med plukklister, dvs det er ikke de som sitter på kontoret å leser mail. Kan derfor være litt forsinkelser i den interne kommunikasjonen der.

Ellers er det jo akkurat høysesong nå så med litt bedre planlegging kunne man sendt inn bestilling tidligere. Ser selvfølgelig at det er en del nye varer som akkurat er kommet inn samt ukestilbud man benytter seg av som ikke har vært tilgjengelig tidligere. Føler litt at det blir som de som blir snurt for at verkstedet ikke har tid til å fikse sykkelen tre dager før birken.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2077391 08/04/2016 11:24
T
teithund Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
For min del oppleves det mer som at jeg leverer inn sykkelen til verkstedet tre dager før birken, og de tar den inn uten å opplyse om at de ikke har tid til å se på den før om to uker.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2078028 10/04/2016 20:07
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
De har et helt uforståelig tregt plukk av lagerførte varer i oktober også, 3-4 dager, så det er ikke på grunn av høysesong.

Noe hos dem er galt. Når det er så vanskelig å rette det opp selv etter at de har fått utvetydig beskjed, er det lett å tro at problemet sitter hos nøkkelpersonell og er vanskelig å fikse. Men det er for så vidt spekulasjon. I mellomtiden er det bare å vite at hos dem kan sedlv lagerførte varer ta over en uke å få ut døra, så for varer man må ha innen et par uker må man alltid velge en konkurrent.

(Ja, de har både fått og mottatt utvetydig beskjed om at dette er et problem. Da de hadde spørreundersøkelse på FB om speditør, tror jeg nesten alle svarene i tillegg til foretrukken speditør høflig nevnte at tiden på å plukke var et mye større problem. Alle fikk et ferdig svar om at det hadde vært press i noen perioder, men de skulle ta grep. Så den meldingen var mottatt.)

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: oyvin] #2078032 10/04/2016 20:27
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Det har du rett i!
De er fullstendig klar over det. Sikkert diskutert før i tråden, men tipper det er noe de aksepterer ut ifra en økonomisk ståsted. Regnestykket skal jeg ikke begi meg ut på, men de velger nok dette selv.

Jeg for min del kjøper ikke ting lenger der om det er på lager på sykkelkomponenter. Stort sett minimal prisforskjell.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2079586 14/04/2016 14:01
Vulturous Offline
Entusiast
Entusiast
Bestilte diverse deler forrige uke, en av tingene var 2 stk Vittoria Corsa pariser dekk 25mm. Hente pakka i dag og oppdaget at jeg hadde fått tilsendt 23mm versjonen.
Ringte kl 11 og ble satt over til lagersjefen. Han ordnet sånn at en ny pakke allerede ble sendt kl 12!
Har også tidligere ringt når det haster å få deler tilsendt, da sendes det samme dag som bestilling blir gjort.

Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2
BMC RaceMachine RM01 SramRed
Richmond SL1 Xtr gruppe

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2079694 14/04/2016 20:54
S
sankatass Offline
Fersking
Fersking
S
Har bare bestilt en gang fra bikeshop. Viste seg at en av varene ikke var på lager, men fikk raskt god hjelp, valgte et annet produkt og pakken var hos meg 24t senere. Tommel opp ICON_SMILE

Nyfrelst terrengsyklist!
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2083977 26/04/2016 19:28
Furu Offline
/Stig
/Stig
Oppdaget en ødelagt eike på forhjulet. Vil bytte den før ritt til helgen. De var den eneste norske butikken som hadde den på lager, som jeg kunne finne ut av.
Bestilte i dag, ringte i dag og fikk melding om pakke på vei i dag.
Regner med litt kosejobb på lørdag formiddag med eikebytte og hjulretting.
Takk for god service!

Stig

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2084193 27/04/2016 10:38
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Bestilte noen lagerførte deler derfra på torsdag. Hentet de på Posten i går (tirsdag). Det er innenfor.
Bestilte også en del fra CRC på samme dag (under MVA grensa), så får se når hentelappen kommer. CRC sendte samme dag mens Bikeshop sendte mandag. Er uansett fornøyd selv om det føles lenge å vente på at status er sendt ICON_SMILE

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2201013 03/05/2016 21:19
Sevat Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Bestilte to dekk og girwire 27/3, ordren står stadig i grønt som skal bety at varene er på lager. Men venter fremdeles...

Sevat
Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon EVO 29 - 2013(Hyttesykkel)
Surly Moonlander(Solgt...)
YT Jeffsy CF Pro Race 29 - 2017(Stjålet..)
Specialized Turbo Levo Comp - 2020
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2208141 24/05/2016 12:57
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Bestilte nytt hjulsett, kassett og et par småting lørdag, alt på lager.

Oppdaget at hjulsettet var priset 750,- over annen nettbutikk og sendte mail om prisløfte. De mente den andre butikken hadde på "tilbud", men ga meg allikevel rabatten. Kudos for det!

Det er nå tirsdag og varene ennå ikke sendt, regner med at de går ut i dag, så de kan hentes i morgen ettermiddag/kveld. Det er innenfor synes jeg, selv om man alltid vil ha ting så fort som mulig. Bør ha hjulsettet til langturer i helgen!

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2208142 24/05/2016 12:58
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg mener også på generell basis at hvis man bestiller på nett, så må man klare å vente noen dager. Hvis ikke, så bør fysisk butikk alltid brukes!

Redigert av ganskefort; 24/05/2016 13:09.

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2208147 24/05/2016 13:09
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bortsett fra helt enkle slitedeler har jeg fortsatt til gode å få det jeg trenger i butikk uten å tråle halve Oslo rundt. Chain Reaction med Xpress delivery eller Sykkelkomponenter er alltid raskere.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2208177 24/05/2016 14:39
ledfly Offline
Entusiast
Entusiast
synes det har tatt litt vel lang tid fra bekreftelse på ordre til varen er sendt enkelte ganger. mtp at de er største nettsia i norge så er det litt slapt egentlig. men egentlig bare bra erfaring med bikeshop. bestiller fremdeles derfra. de er somregel best på pris og utvalg i norge så.

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: larsdx] #2208221 24/05/2016 16:47
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: larsdx
Bortsett fra helt enkle slitedeler har jeg fortsatt til gode å få det jeg trenger i butikk uten å tråle halve Oslo rundt. Chain Reaction med Xpress delivery eller Sykkelkomponenter er alltid raskere.

Godt poeng. Jeg er heller ikke imponert over utvalget. Pleier å ringe eller sende mail, de fleste svarer raskt.

Min bestilling nå. Har funnet ut at de har hjulsettet i fysisk butikk i Oslo og Bikeshop har ennå ikke sendt. Får jeg ikke sending snart, så kansellerer jeg og kjøper heller i butikk, tror jeg. (Motsier meg selv ? Ja, jeg vet det!)

Redigert av ganskefort; 24/05/2016 16:49.

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2208431 25/05/2016 03:32
E
eryx Offline
Entusiast
Entusiast
E
Handlet der noen ganger før (6-7 ggr) og vært fornøyd hver gang, men i høst måtte jeg kansellere en ordre etter nesten fire uker :S

Greit at folk prøver å (bort)forklare med sesongsvingninger osv., men slik jeg opplever det begynner de å få et alvorlig problem.

Da spiller det liten rolle hva som er årsaken for meg som kunde, det blir faktisk fullstendig irrelevant så lenge handel ikke kan gjennomføres som forventet.

Håper de tar tak i det, for de norske alternativene jeg har benyttet synes jeg ikke har vært like gode som bikeshop var før...

Re: God erfaring med Bikeshop.no [Re: Dan] #2208483 25/05/2016 06:44
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Ja, fire uker er altfor mye. Det går jo ikke. Og jeg er enig i at Bikeshop ikke kan bortforklare for mye, det må kunne gå an å hente inn noen sykkelinteresserte ungdommer som ekstrahjelper i de hektiske periodene!

Jeg var på nippet nå til å kansellere og bare dra rundt i Oslo og kjøpe det jeg trenger, men nå er pakken sendt, så da får jeg vente.

Bestilte på lørdag, pakken sendt onsdag morgen med varer som var på lager er litt tregt, men det får gå for denne gangen. Da sparer jeg noen timer også i en litt hektisk hverdag.

Men, neste gang skal jeg sjekke alternativene i fysisk butikk litt bedre!

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå