Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring?

Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? #1938994 25/03/2015 20:12
Pjoltergeist Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Kjære allvitende forum,

Vi skal handle pulk til poden, og jeg var i utgangspunktet innstilt på å kjøpe den klassiske fjellpulken. Så ble jeg oppmerksom på den nye barneskipulken fra samme produsent:

Er det noen som har erfaring med denne?
I løype er det vel liten tvil om at denne vil være overlegen ift. den klassiske pulken, men hvordan vil den fungere i litt dypere snø og ut på fjellet?
Den nye ser også ut til å være mer kompakt sammenpakket, noe som er en fordel ved transport.

Alle erfaringer og synspunkter mottas med stor takk!
(- men Nordic Cab/Thule er ikke aktuell da vi allerede har sykkelhenger.)

Kristian

I'd rather be loved than liked...

Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: Pjoltergeist] #1939002 25/03/2015 20:27
rexiplex Offline
Ringrev
Ringrev
Har ikke førstehåndserfaring, men en kollega skrøt "uhemmet" av denne. Sporvidden kan vel justeres slik at den passer rett i trikkeskinnene, men kan også funke fint der hvor det er usporet.

-Ola Martin
Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: Pjoltergeist] #1939094 26/03/2015 07:48
perpedal Offline
Ivrig
Ivrig
Kikket selv på denne i vinter, men pga utsolgt de fleste steder og jæskla dyr. Kjøpte vi heller en pent brukt vanlig Fjellpulken.

Skal du gå mye/bare i skispor så kan man få kjøpt ett skisett til vanlige Fjellpulken hos Gmax/Gsport. Racingskisett til Fjellpulken

Har ikke sett hvordan man monterer/demonterer disse skiene, men vurderer de til vinteren igjen. Men er avhengig av at man kan de enkelt av og på, slik at pulken fortsatt går inn i skiboksen vår. Tror den blir for høy for skiboksen med skiene på.....

Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: Pjoltergeist] #1939136 26/03/2015 08:59
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal du ha den med ski, kan du vel like så godt kjøpe Nordic Cab elelr Chariot cougar. Bedre plass, bedre utsikt for barnet og litt lettere å stappe i bagasjerommet :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: perpedal] #1939161 26/03/2015 09:25
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tror man borrar hål och skruvar fast skidorna så jag tror inte att man kan ta bort de enkelt.

Angående chariot så vill iallafall jag ha en pulk eller vogn där man kan lägga ned ryggstödet helt så att barnen kan ligga platt. Våra barn har mest sovit när de varit med i pulken och jag skulle inte heller gå på ski med ett sittande barn i pulk/vogn som är under 1 år sån cirka. Det blir ofta så pass mycket bevegelse i pulken att jag inte tror att det är bra om de sitter innan de är starka nok.

Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: Pjoltergeist] #1939172 26/03/2015 09:36
Pjoltergeist Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Ja, vi ønsker en pulk da man kan legge barnet (lillejenta bikker 6 mnd nå).

I skrivende stund heller jeg til den klassiske pulken da den nok sannsynligvis vil benyttes mest på turer med fjellski utenfor tråkka spor.
Jeg hadde dog et aldri så lite håp om at noen her hadde benyttet den til slike turer, og kunne si noe om hvordan den oppfører seg - dvs om skiene gir nok oppløft til at den ikke graver seg ned og subber med buken.

Prismessig er nå både den nye og den gamle noenlunde sammenlignbar.

Kristian

Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: fredriks] #1939272 26/03/2015 11:57
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nordic cab kan legges helt ned :-)
Festeseler kan strekkes både på kryss og tvers og siden den er et lite telt i seg selv er det en genial plass å skifte bleier.
HAr man barn som går på ski selv er det ganske OK å bruke håndtaket på NC som skitrekk når bakkene blir lange.

Men siden trådstarter ser ut til å helle mot Fjellpulken: Jeg har trukket den også, og den er smalere og litt lettere å ta med seg mellom trær og busker (Den originale altså).
Litt mindre vindfang i den også.

Men har man begrenset med bod eller garasje, er det klart best å ha sykkelvognpulk. Så slipper man å legge beslag på lagerplass året rundt :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Barneskipulken fra Fjellpulken: Noen med erfaring? [Re: Pjoltergeist] #1939553 26/03/2015 21:23
Pjoltergeist Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Takk for alle innspill.

Jeg tenkte jeg kunne oppdatere med konklusjonen: Det ble en klassisk fjellpulk - dels fordi den i hovedsak kommer til å bli brukt utenfor preparerte spor, og dels fordi jeg fikk den butikkny for 3999,-. Beste pris jeg fant på barneskipulken var 5300,-.

Kristian

Moderator  support