Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

sykkelklubb i bergen?

sykkelklubb i bergen? #1938958 25/03/2015 18:12
M
Marianne T Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Så lyset i fjor sommer da jeg oppdaget at sykling som trening er utrolig moro, og det har blitt noen timer på sykkelsetet siden da, men etter noen månder i ensom majestet på landeveien begynner turene å bli lenger og jeg kunne faktisk tenkt meg å trene sammen med andre. Har vært inne på tanken om å melde meg inn i en sykkelklubb, men jeg føler meg så utrolig nybegynner hver gang jeg trakker inn på en sykkelbutikk eller passerer andre syklister på veien...så det har jeg ikke våget ennå...

Noen som kjenner til hvordan miljøene er i sykkelklubbene i bergensområdet? har jo inntrykk av at det er mest mannfolk som driver med dette..jobber i forsvaret så det burde jo egentlig ikke være så avskrekkende men likevel...

Re: sykkelklubb i bergen? [Re: Marianne T] #1938992 25/03/2015 20:01
H
HobbyTom Offline
Entusiast
Entusiast
H
Åsane sykkelklubb har fellesstreninger tirsdager kl 17.30 der man kan møte opp i vågsbotn og henge med selv om man ikke er medlem (perfekt for å finne ut hva dette er for noe). Tempoet er rolig og fokuset er på å sykle sammen, lære oppførsel i felt/kjede. Se Åsane CK veteran på facebook for info.
Vest CK er også et lavterskel klubbtilbud for folk som vil sykle i fellesskap, gjerne uten voldsomt klubb/ritt/dugnads fokus se Vest CK på FB.
Tilsvarende fins også i Arna. Og på Askøy i ASTRIK.
Mer seriøs satsing finner man i Sotra CK, Fana IL sykkel og den største klubben i Bergen, Bergen Ck. Bare å Google opp nettsidene deres.
Jeg selv er ennå ikke medlem noe sted, men Facebook har flere lokale grupper der man/vi avtaler turer og møtested etter "jeg/vi tar en tur slik og slik klokken...om noen vil være med..."- måten. Jeg har en gruppe kalt Hobbysykling i Åsane/omegn.
Jeg jobber også i Forsvaret/Haakonsvern og vi er ganske mange syklister som snakker sammen der ute ;-)

Re: sykkelklubb i bergen? [Re: HobbyTom] #1939027 25/03/2015 21:18
M
Marianne T Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
takker for tips:-) skal sjekke ut de litt mindre klubbene du nevnte, og kanskje også hva som rører seg på hos.

Re: sykkelklubb i bergen? [Re: Marianne T] #1939058 26/03/2015 00:00
mogens Offline
Besatt
Besatt
Bergen CK har i følge egne hjemmesider over 600 medlemmer, så det skal vel være rom for alle nivåer,

Re: sykkelklubb i bergen? [Re: Marianne T] #1939153 26/03/2015 09:18
S
ScottScaleLTD Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Er endel på HOS som er med i Bergen Triathlon Club - veldig aktiv kvinnegruppe i klubben, vi har også den berømte "Kosegruppen" på Bergen-Voss https://www.youtube.com/watch?v=G_zfhQVKRdk

Kan så absolutt anbefale BTC, det er også mange i klubben som i tilleg er medlem i rene sykkelklubber også.

T.

Lønn etter forbruk!
Re: sykkelklubb i bergen? [Re: Marianne T] #1940968 31/03/2015 20:32
kjull Offline
Besatt
Besatt
Kosepuljen, ikke kosegruppen ICON_SMILE

BTC er medlem i sykkelforbundet (samt triathlonforbundet og friidrettsforbundet) så selv om de fleste er innom Triathlon, så er det også noe som bare deltar på sykkelritt og andre som bare er med på løp.

https://fullfartlingsom.wordpress.com/2015/03/24/full-rulle-pa-arets-siste-nissemann/

Redigert av kjull; 31/03/2015 20:33.

Moderator  support, Valentino