Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisko mellom Spec Rime og Shimano MW-81

Stisko mellom Spec Rime og Shimano MW-81 #1934027 12/03/2015 14:51
mogens Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Bruker p.t. Specialized Rime til tørre og sommerlige forhold, og Shimano MW-81 til våte forhold på høst og vår. MW-81 blir fort litt klam på sommeren i mildere, men vått vær. Rime er vel motsatt av vanntett ICON_SMILE

Ser etter en stisko (spd) til å fylle gapet mellom disse. Det blir mye hike-a-bike og toppturer i Bergen, så de bør være noenlunde komfortabel å gå med også.

Ser altså etter en sko som tåler litt mer vann enn Rime, men ikke nødvendigvis like tett som MW-81. Lurer på Shimano M200 - men litt i tvil om utformingen på sålen egner seg for trasking i terrenget?

Giro Empire VR90 synes jeg også ser fin ut, men er litt i tvil om det primært er en XC- eller stisko? Noen som har prøvd den? Giro Terraduro ville kanskje vært et bedre valg?

Jeg har også noen Shimano XC-sko med dønn stiv såle, så det trenger jeg ikke.

Re: Stisko mellom Spec Rime og Shimano MW-81 [Re: mogens] #1934030 12/03/2015 14:54
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Terraduro er litt tettere enn Rime, men like lav (har begge). Jeg har selv litt troen på M200 også.

Jeg ville ikke gått for VR90, som for meg virker som en renspikket XC-sko for tråkking, ikke trasking.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Stisko mellom Spec Rime og Shimano MW-81 [Re: mogens] #1944579 12/04/2015 10:28
mogens Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Endte med å kjøpe et par Mavic Alpine XL. Har brukt dem en del nå siste måneden, litt kalde når gardestokken bare har vist 3-4 grader, men det er forsåvidt bra side jeg skal bruke dem gjennom sommerhalvåret. Den ene toppturen her krever 30-40 minutter trasking på vei opp, resten kan sykles. Til dette bruket har de vist seg å være meget bra, godt grep både i gjørme og på stein. Strammesystemet er ikke min favoritt, men fungerer forsåvidt greit nok. Til konkurransebruk vil jeg tro sålen kanskje er et hakk i mykeste laget, men det er uansett ikke aktuelt for meg.

Så bruker jeg heller Rime-skoene på de varmeste og tørreste dagene (de har jeg også brukt som touring-sko i varmere strøk).

Moderator  support