Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo?

Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo? #1934007 12/03/2015 14:23
Furu Offline OP
/Stig
OP Offline
/Stig
Jeg vurderer å gå noen skritt videre for min bedrift og miljøet.

Noen som har bra erfaringer med en Miljøfyrtårnkonsulent i Oslo?

Hvilke gode alternativer har jeg til ISO14000 og Miljøfyrtårn?

Stig

Re: Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo? [Re: Furu] #1934194 12/03/2015 22:08
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg ville først og fremst satt meg litt inn i hva det er ISO 14 001 sier, dersom du er kjent med ISO standard for kvalitetssikring, ISO 9001 så er du langt på vei.

Nå er det lenge siden jeg har studert nøye hva som kreves for å få miljøfyrtårn sertifisering, men den gangen jeg så på det så er det kun et bevis på at du forsøker å forbedre deg og at du har et form for system for å nå denne ambisjonen. Det var ikke den gangen noen kvantitative krav.

Jeg ville tatt kontakt med Misa, de kan gi dere virkelig god veiledning, men vet ikke om dere får diplom av dem ICON_SMILE http://www.misa.no/index.php

Jeg har troen på at dersom du virkelig vil redusere negativ miljøpåvikning fra din bedrift (eller ditt produkt) så må det gro frem i din egen organisasjon. Dere må ha en genuin lyst til å utforske deres aktiviteter og innkjøp og selv identifisere hvordan dere kan gjøre smartere valg og handlinger. Og alt dette må bli en naturlig del av deres styringssystem. Det er en lang vei mellom et sertifikat på veggen og netto lavere negativ miljøpåvikning.

Re: Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo? [Re: Furu] #1934321 13/03/2015 09:29
Snuffeldyret Offline
Avhengig
Avhengig
Vi brukte Faveo til miljøfyrtårnsertifiseringen. Godt fornøyd med de. Prismessig har jeg ingen sammenligning.

Snuffeldyret lever ikke lengre..
Re: Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo? [Re: Furu] #1934324 13/03/2015 09:37
H
helgerg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Jobber i et selskap som er sertifisert miljøfyrtårn. I vårt nyoppussede hovedkontor har sjefen fått fast parkeringsplass til sin Diesel-Volvo-XC-60. Ingen får faste garderobeskap, selv om man sykler jevnlig.

Så poenget med forskjell mellom sertifikat på veggen og miljøpåvirkning er reell.

Re: Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo? [Re: helgerg] #1934593 13/03/2015 16:15
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: helgerg
Jobber i et selskap som er sertifisert miljøfyrtårn. I vårt nyoppussede hovedkontor har sjefen fått fast parkeringsplass til sin Diesel-Volvo-XC-60. Ingen får faste garderobeskap, selv om man sykler jevnlig.

Så poenget med forskjell mellom sertifikat på veggen og miljøpåvirkning er reell.

Godt eksempel. Dersom man virkelig vil noe må man sammen forstå utfordringen og finne muligheten. På den veien er det smart å innvolvere noen til å hjelpe seg. Til å stille de gode spørsmålene, men ikke for å gi deg et spørreskejma og sende deg en diplom i retur.

Re: Miljøfyrtårn? Konsulent i Oslo? [Re: erikskon] #1934627 13/03/2015 18:46
Furu Offline OP
/Stig
OP Offline
/Stig
Sitat: erikskon
På den veien er det smart å innvolvere noen til å hjelpe seg. Til å stille de gode spørsmålene, men ikke for å gi deg et spørreskejma og sende deg en diplom i retur.
Nettopp en sånn konsulent jeg er ute etter. Fint med bevis på veggen også selvfølgelig, men troverdighet internt er viktigere.

Stig

Moderator  support