Jeg ville først og fremst satt meg litt inn i hva det er ISO 14 001 sier, dersom du er kjent med ISO standard for kvalitetssikring, ISO 9001 så er du langt på vei.
Nå er det lenge siden jeg har studert nøye hva som kreves for å få miljøfyrtårn sertifisering, men den gangen jeg så på det så er det kun et bevis på at du forsøker å forbedre deg og at du har et form for system for å nå denne ambisjonen. Det var ikke den gangen noen kvantitative krav.
Jeg ville tatt kontakt med Misa, de kan gi dere virkelig god veiledning, men vet ikke om dere får diplom av dem
http://www.misa.no/index.php
Jeg har troen på at dersom du virkelig vil redusere negativ miljøpåvikning fra din bedrift (eller ditt produkt) så må det gro frem i din egen organisasjon. Dere må ha en genuin lyst til å utforske deres aktiviteter og innkjøp og selv identifisere hvordan dere kan gjøre smartere valg og handlinger. Og alt dette må bli en naturlig del av deres styringssystem. Det er en lang vei mellom et sertifikat på veggen og netto lavere negativ miljøpåvikning.