Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Enda en: Lufting av Avid Elixir 50 XR.

Enda en: Lufting av Avid Elixir 50 XR. #1933611 11/03/2015 20:34
F
force10 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
F
Heisann!

Problemet: Frontbremsen biter ca. 1 cm. fra styret, men ved vedvarende trykk går hendelen helt inn til gripsen. Det kan virke som det er luft i systemet.

Forsøk på løsning: Lufta bremsen etter alle kunstens regler 10 (!) ganger, uten å rette problemet. Bakbremsen fungerer optimalt.

Det som slår meg hver gang jeg lufter den, er at det kommer luft inn i hendelsprøyta. Jeg fatter ikke hvor den kommer fra. Noen som har gode råd? Jeg blir like irritert hver gang, der jeg står på såre knær på kjøkkengulvet.

Re: Enda en: Lufting av Avid Elixir 50 XR. [Re: force10] #1933621 11/03/2015 20:49
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lufta ligger i hendelen, den må erstattes med væske. Er du grundig nok når du suger luft ut av hendelen. Med grundig så tenker jeg feks på at du har sørget for at systemet er lukket ved kallipper og/eller at du tar deg tilstrekkelig lang tid når du suger lufta ut ....altså ikke bare at du tar deg god tid men at du drar i sprøyta med lange rolige bevegelser for å bygge opp vakuumet som trngs for at luften skal komme rolig ut over litt tid. Nøkker og rykker du så kommer det bare litt og hoveddelen av lufta blir liggende igjen der inne. Samme gjelder iofs også for kallippern.

"It never gets easier, you just go faster."

Moderator  support