Push-tuningen har gjor demperen mer følsom og kontrollert på sti uten å gå utover rittegenskapene.
Satt originalt på en Trek/Gary Fisher HiFi Pro 29er (faux bar/single pivot). Har hatt denne liggende som reservedemper en stund fordi jeg likte den så godt, men nå ser ikke ut til at jeg vil få bruk for den. Derfor selges den til noen som kan få bruk for den!
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Pushet Fox RP2 demper 7,5x2.0" (190x51mm)
[Re: simenf]
#193253610/03/201508:18
Knalldemper som også passer på mange andre 4-bar/horst link/single pivot-sykler. Ette rmin mening er denne pusha demperen bedre enn de nye CTD-demperene fra Fox.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
#193516115/03/201522:07
Hvilken rebound- og compression-tune tilsvarer den, hvor tung rytter og hvilken type sykling fikk du den tunet til? Er interessert i demperen vist den passer meg/sykkelen, så hadde satt pris på informasjon du tunet demperen etter
#193523316/03/201508:11
Det ble ikke spesifisert akkurat hvilket nivå som ble valgt på rebound og compression, det ble tunet til min vekt og kjørestil.
Dette var oppdraget til TFT: "I have a 2008 Gary Fisher HiFi 29er with a seat stay pivot (like the Scott Spark). I ride marathons and trails and weigh 76kg (80kg fully kitted). I appreciate getting just a small amount of bob (it got worse after adding Q-rings, as expected), but sensitive and supple damping. I am getting full shock travel on my current standard set up. I ride with the platform on most of the time, and only off on trails that are level or pointing down.
My goal is to get a slightly more active suspension when on platform while still retaining little bob, and to have the suspension tuned to my weight and riding style."
Og det fikk jeg og ble fornøyd. Det er sikkert mulig å be TFT om flere detaljer på epost siden du har oppdragsnummeret på bildet over.