Denne uken fikk jeg tilsendt et splitter nytt hjulsett fra selgeren 2012wholesale på ebay.
Så med en gang at det var synlige tegn på en reparasjon på bakhjulsfelgen (se bildet). For meg ser det ut til at det kan ha vært en skade som har blitt lappet med en "Karbon lapp" som sikkert er festet med en form for epoxy lim. Denne rektangulære lappen bygger noe opp fra selve felgen, og har ganske skarpe kanter. Klaget på dette til selgeren, men de svarte med at dette var helt standard prosedyre på håndlagde hjulsett. Da synes jeg det er veldig rart at denne "karbonlappen" ikke finnes på fremhjulet og der felgen forsåvidt ser helt strøken ut langs hele omkretsen.
Det jeg lurer på er om det er noen vits i å ta dette videre? Sikkert vanskelig å vite om dette er en skade som er reparert kun ved å se på bildene? Kanskje noen har vært borte i samme problematikk selv? Ser for meg at skarpe kanter ihvertfall ikke er gunstig med tanke på at det kun er felgbåndet som skal hindre punktering mellom disse kantene og slangen?
De argumenterer ihvertfall med at dette er punktet der en masse føres inn i formen når de skal "støpe" / lage formen på hjulet, og at alle hjulsett "lappes" med carbon i dette området etter at formen er sikret. De la tilogmed med en link fra easton som skulle backe opp argumentene deres. Noen som har en formening om jeg burde kreve et nytt hjulsett? eller vil dette ikke være noe problem?
Mvh Knut
Redigert av Knuto; 27/02/201511:22.
Re: Synlige reparasjoner på carbonhjulsett kjøpt, Kina
[Re: Knuto]
#192849727/02/201512:21
du får vel pengene igjen av paypal om gjenstanden ikke var i avtalt stand? en bekjent kjøpte ei rammme som knakk etter første tur, da betalte paypal han i alle fall
#192851127/02/201512:41
Ok. Så grunnen til at det ikke lappet på forhjulet skyldes mest sannsynlig siden at de har borret hull til innfesting av en eike rett over dette hullet til blæren som skal sikre formen til hjulet.
Uansett litt skeptisk til å ha noe som stikker opp i (felgbanen) og som er skarpt med tanke på slangen og punktering.
#192853427/02/201514:10