|
Barnesykkel revisited - Gekko vs Islabikes
|
Re: Barnesykkel revisited - Gekko vs Islabikes
[Re: Øyvind V]
08/05/2015 21:28
|
Hurr
Fersking
|
Fersking
Guttungen har en Islabikes Creig 24 som jo er en genial sykkel med 1x10, hydrauliske bremser og luft-gaffel. https://www.islabikes.co.uk/images-for-bikes/the-creig-24Hans er orange og fra 2013. Jeg jobber med å få han over på en større sykkel nå, og i den forbindelse lurer jeg på hvordan disse holder seg i pris. Kostet jo nesten 10.000,- med moms og frakt for 2 år siden, men siden det er en relativt ukjent sykkel for folk flest så er det kanskje vanskelig å få stort igjen for den?
|
|
|
09/05/2015 04:29
|
Redgarden
Avhengig
|
Avhengig
Tror ikke islabikes selger den lenger... Er hvertfall ikke å finne (uten link) på sidene deres. Islabikes holder seg generelt godt i pris, i og med at de er så vanskelig å få tak i (og at det finnes sånne foreldre som oss...). Er den i god stand vil jeg si lett halv pris, kanskje mer.
|
|
|
09/05/2015 04:33
|
Redgarden
Avhengig
|
Avhengig
Beinn Large på vår femåring. Han fikser gripshiften veldig bra. Ved ett tilfelle trøbbel med å få kjedet opp på største bak, men stort sett går det fint. Hmm, jeg sliter jo med å få den på det letteste giret selv nesten. Da den kom måtte jeg stille giret, var ikke bra. Og det skal man jo ikke trenge på en islabike. Kan jeg ha strammet noe så gripshiften blir hard?
|
|
|
[Re: Hurr]
10/05/2015 08:52
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Guttungen har en Islabikes Creig 24 som jo er en genial sykkel med 1x10, hydrauliske bremser og luft-gaffel. https://www.islabikes.co.uk/images-for-bikes/the-creig-24Hans er orange og fra 2013. Jeg jobber med å få han over på en større sykkel nå, og i den forbindelse lurer jeg på hvordan disse holder seg i pris. Kostet jo nesten 10.000,- med moms og frakt for 2 år siden, men siden det er en relativt ukjent sykkel for folk flest så er det kanskje vanskelig å få stort igjen for den? Det er nok et betydelig prisfall, som på alle sykler, men jeg ville satset på å få solgt den her. På Finn.no, tar det nok tid å få napp, men det er jo en og annen sykkelentusiast som vet hva de ser etter der også.
|
|
|
[Re: Redgarden]
10/05/2015 08:55
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Beinn Large på vår femåring. Han fikser gripshiften veldig bra. Ved ett tilfelle trøbbel med å få kjedet opp på største bak, men stort sett går det fint. Hmm, jeg sliter jo med å få den på det letteste giret selv nesten. Da den kom måtte jeg stille giret, var ikke bra. Og det skal man jo ikke trenge på en islabike. Kan jeg ha strammet noe så gripshiften blir hard? Hvis den er så hard har du kanskje stilt den øverste justeringsskruen litt vel langt inn? Man kan jo stille den slik at kjedet såvidt går på det øverste tannhjulet, så om du slakker den litt vil du ha lettere for å gire. Ikke slakk så mye at kjedet hopper av på innsiden. Sjekk også at alle wirestrømper ligger sånn at det ikke er noen knekker eller noe annet som lager unødvendig friksjon.
|
|
|
[Re: jens fredrik]
11/05/2015 15:15
|
Hurr
Fersking
|
Fersking
Guttungen har en Islabikes Creig 24 som jo er en genial sykkel med 1x10, hydrauliske bremser og luft-gaffel. https://www.islabikes.co.uk/images-for-bikes/the-creig-24Hans er orange og fra 2013. Jeg jobber med å få han over på en større sykkel nå, og i den forbindelse lurer jeg på hvordan disse holder seg i pris. Kostet jo nesten 10.000,- med moms og frakt for 2 år siden, men siden det er en relativt ukjent sykkel for folk flest så er det kanskje vanskelig å få stort igjen for den? Det er nok et betydelig prisfall, som på alle sykler, men jeg ville satset på å få solgt den her. På Finn.no, tar det nok tid å få napp, men det er jo en og annen sykkelentusiast som vet hva de ser etter der også. Legger den ut på forumet så fort han er trygg på den nye større sykkel. Ønsker jo at den skal få bra liv videre. 
|
|
|
|
|
|