Jeg kan forsåvidt selge sykkelen hvis noe er veldig interessert i akkurat denne, men ville helst byttet den mot en lettere stisykkel. Jeg tenker spesielt på Camber Expert Carbon Evo 29" i large, men jeg er selvsagt åpne for forslag. Sykkelen må være stiorientert, men lett.
Hepp, bare et innspill. Jeg har kjørt Camber Evo (alu) i drøyt ett år, og er veldig happy med den. Siden jeg føler meg mer idiot på sti nå, kombinert med at jeg fikk en sprekk i kjedestaget på Camberen, handlet jeg en Enduro 29 for et par uker siden. Også rimelig utgave i alu. Jeg forventet egentlig at den skulle oppleves som mer solid/tung/treg og "mindre effektiv" enn Camberen på alt annet enn nedover. Ble ganske overrasket!
Har kun hatt to 3t-turer på Enduroen hittil, men erfaringene er at den kjennes mer leken på nesten alle måter samt at den ikke taper så mye på klatringer m.m. I skikkelig teknisk terreng er den def raskere, selv når det er trangt og langsomt.
Joda, den er litt tyngre, og jeg sitter mer oppreist, men...for å si det sånn, når jeg skulle tøffe meg med en wheelie på Enduroen gikk jeg på ryggen så det sang. Svært uvant!
Hadde jeg vært deg hadde jeg nok fått testet både Camber og Epic - godt mulig du egentlig er ute etter en Epic om du vil ha noe som er lynraskt på sti ved siden av en Enduro. Det er rett og slett for lite sprang mellom Camber og Enduro den veien, selv når jeg har Roval fjærvekt-hjul på Camberen.
Skal du bare ha én do-it-all er Camber utmerket, og litt mer stabil/avslappende/robust enn Epic.
Min mening for det det er verd