Det slo meg forleden at dette hadde vært helt genialt, men finner hverken bekreftede eller ubekreftede rykter om at noe slikt er på vei. Gjennomslag har i alle fall jeg slitt mye med på fatbike, da fortrinnsvis på sommerføre. Et indre kammer med høyt trykk og et ytre med lavt kunne vært midt i blinken.
E slikt system for fatbike ville kanskje krevd en innerslage som var oval, bred og litt lav, siden en rund slange i felgens bredde tross alt ville fylt hele dekket og demed vært poengløs. Vet ikke hva slags materiale procore-innerslangen er produsert i, men innbiller meg at det ville vært mulig med en formstøpt/vevd kraftig duk som holdt formen selv med høyt trykk.
Først why? Om sommeren har du såpass høyt trykk (mellom 8 og 12 psi som Salsa Bucksaw er designet rundt) at du ikke slår noe særlig gjennom og grepet er fortsatt bananas.
Sitat: Rednaskela
Vet ikke hva slags materiale procore-innerslangen er produsert i, men innbiller meg at det ville vært mulig med en formstøpt/vevd kraftig duk som holdt formen selv med høyt trykk.
ProCore har et dekk inni, ikke bare en slange.
Poenget mer ProCore er å kunne kjøre lavere trykk når man kjører hardt for å kunne få godt grep uten å vrenge dekket av felgen eller å slå gjennom.
Kjører helstiv tjukkas, så på sommerføre blir 8-12 PSI litt i overkant mye både med tanke på komfort og kontroll (en Bluto hadde selvsagt hjulpet på dette). Rundt 6 foran og 7 bak har fungert greit med slangeløst oppsett, men det blir altså ofte litt lite med tanke på gjennomslag og punkteringer.
Som du selv sier, Baron, å kunne kjøre lavere trykk når man kjører hardt (...) uten å slå gjennom. Kjører slangeløst og har slått gjennom utallige ganger når entusiasme og fart ikke står helt i forhold til underlaget. Procore er tiltenkt å kunne kjøre med lavt trykk, og det er jo nærmest den hellige gral for mange fatbikeentusiaster å kunne gjøre nettopp det. Et indre dekk med høyt trykk ville i mitt hode løst dette. Men en fatbikefelg ville kanskje hatt problemer med å takle det høye trykket?
Når jeg sa innerslange siktet jeg til "dekket", altså den blå strømpa som jeg regner med er ganske formstabil. Nysgjerrig på hva den er laget av. Det blir i alle fall Procore til fulldemperen straks systemet dukker opp i butikkene. Har trua.
Først why? Om sommeren har du såpass høyt trykk (mellom 8 og 12 psi som Salsa Bucksaw er designet rundt) at du ikke slår noe særlig gjennom og grepet er fortsatt bananas.
Dette stemmer ikke med virkeligheten. Fatbike på sommeren pungterer like ofte/skjelden som en vanlig sykkel. Kommer det en uventet stein(røys) e.l. og du kaster deg bakpå for å berge liv og helse er gjennomslag et faktum. Selv om dekket har langt høyere profil, og veien inn til felgen er lengre, så skjer dette inn i mellom ved agresiv stikjøring. Tubeless vil jo ofte fohindre selve pungteringen, men skadet felg er også et tema.
Jeg har samme problemet, men løste det ved å legge bildene inn i "test" forumet og linket til bildene i innlegget her i "tjukkas" forumet.
Problemet med den løsningen er vel at bildene forsvinner når tråden din i test-forumet slettes (mener alle innlegg slettes etter 30 dager eller noe der, siden det bare er for test).
btm
Re: Schwalbe Procore for fatbike?
[Re: btm]
#192432217/02/201509:08
Jeg har samme problemet, men løste det ved å legge bildene inn i "test" forumet og linket til bildene i innlegget her i "tjukkas" forumet.
Problemet med den løsningen er vel at bildene forsvinner når tråden din i test-forumet slettes (mener alle innlegg slettes etter 30 dager eller noe der, siden det bare er for test).
Aha - det har jeg ikke tenkt på. Får bruke ett annet underforum da