Sykla opp skogstiene og ned igjen via Utsikten i dag. Snø og is/slush på alle partier. Skogstiene (utenom øverste del) er sykkelbare med piggdekk, mens utsikten er det kun sykkelbar etter man kommer inn i skogen. Noe vindfall øverst i skogstien og midt i skogen på Utsikten som må tas, tror man bør være to for å ta begge de..
Ryggen på Vikåsen kan så og si friskmeldes nå, på nord- østsida er det en god del is ennå. Olderdalen sies og være klar. På Reppeåsen er Høyrygg og Mellomrgg utmerket, mens Pumperygg har is og snø nedtrampet i stisporet. Med spade og spett fjerner man dette på god, lang kveld :-)
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Sykla følgandes idag utan pigg: Nedre bringebæra til Blåbærstien (Litt snø fortsatt, gikk greitt pga nattefrost) Svartskogen Bringebærstien Desserten (Ingen stor opplevelse enda, snø/skare/is) Rotmo øvre/nedre Lykkjestien tur/retur Høvringstien Nord Garnisonen
Ellers er Killingdalstien bar, Gammelstien bør gå greitt, iallefall med pigg (gikk fint for to veker sida). Geitfjellet-Våttåkammen krever muligens kanskje pigg fortsatt (?)
is og snø på driftsveien, men ikke verre enn at det går fint å sykle uten pigg.
Vi er ikke helt enige i det, hverken min nypunkterte drikkeblære eller meg. Det var rimelig glatt på isen, og ganske smal barmarksstripe på siden. Det hadde nok gått bra om jeg hadde gått av sykkelen i tide ute på siden, i stedet for å måtte gå av inne på isfeltet. Plutselig lå jeg vannrett i lufta, og landet på ryggen. En liten stund senere var jeg ganske våt på ryggen. Fin tur lell. Anbefaler dog brodder i mørket.
bøttesmetten sykla ned desserten på full spiker uten pigg mens jeg med pigg var livredd for å skli av, så tror ikke deler av fysikkens lover gjelder for han!
bøttesmetten sykla ned desserten på full spiker uten pigg mens jeg med pigg var livredd for å skli av, så tror ikke deler av fysikkens lover gjelder for han!
Vel, da jeg først hadde satt utfor, innså jeg at jeg ikke hadde noe valg. Ikke mye hjelp i å bremse!
Veldig gira på å få til årets første stitur i helgen. Er det noen som vet hvordan det er nedover fra geitfjellet nå? Kanskje det er bedre forhold i Estenstadmarka?
Veldig gira på å få til årets første stitur i helgen. Er det noen som vet hvordan det er nedover fra geitfjellet nå? Kanskje det er bedre forhold i Estenstadmarka?
Vær så snill å ikke sykle ned fra geitfjellet via våttakammen før det får tørka opp litt. Stien er fubar nok som den er.
Kan anbefale denne turen. Helt bar. Mer snø i E-marka etter det jeg har hørt.
Det er fortsatt noen is/snø partier på våttakammen. Og som bøttesmetten sier bløtt og sårbart. Anbefaler turen han lenket til, men oppfordrer ikke til å sykle med de hastighetene med mindre du har gjort særdeles grundig risikovurdering mht andre markabrukere. Mennesker og hunder. Mht egen helse må dere bare dra på det dere vil for min del
Noen som har testet Estenstadsmarka i det siste? Har satt av 2 timer til sykkelen i morgen ettermiddag, men mulig jeg heller bør prøve Vikåsen for første gang?
Gikk på føttene opp til Solemsvåttan fra Tjønnstuggu/Ranheimsmoen idag. Noe is i skiløypene og på godt opptråkkede stier men mye bart. Litt tidlig for å få god flyt med stisykkel men helt ok for de mest desperate.
Vil tro Estenstadmarka er mye likt Malvikmarka nå. Ville dratt i Vikåsen.
Hadde ein tur på bærstiane, Rotmo å Pisken ikveld. Komt litt nysnø på bærstiane kontra før påske ellers var det ganske fint. Rydda i Nedre Pisken litt for blokkeringar.
Lykjestien-Snirkelstien-Gammelstien er nå mer eller mindre fri for snø, - bortsett fra på veiene mellom stiene. Det var kun på Gammelstien at det fortsatt ligger noen flekker. Lykjestien var flott!
Det ligger to små vindfall over Gammelstien så neste mann ut må ta med saga. Jeg hadde glemt min
Pål Høyem: Var en tur oppe på Reppesåsen tidligere denne uken. Det som tidligere var en lekker barnålsti har nå fått flere gjørmete og oppkjørte partier. Henviser til stivettreglene 5,6&7.
noen som har vært opp driftsveien siste uka? litt lyst til å kjøre den opp i dag
Ja i går kveld, det er noen harde snøpartier her og der. Typisk i bakker der det er tråkket hardere. Jeg syklet vel det meste frem til Lykjestien i alle fall. Lengre inn var det mye mer snø, men også der ganske hardt.
Skulle ha en tur i går, men snøveiret som kom gjorde at det utgikk. Vart dog ein tur ned Desserten med saga, fjerna eit tre som hang over stien midtveis.
Rimelig håpløst nesten hele veien fra Saupstad til Granåsen (over sørem) med slushføre i kveld. Bruker å være ganske likt i området rundt rønningen. Var ikke sjans i bakkene med smaldekk ihvertfall.
Noen som vet hvordan det er i området rundt snakene, bærstiene, geitfjellet?
Gikk akkurat en tur over Geitfjellet-Våttåkammen og det er fortsatt jævlig bløtt. Veldig bløtt faktisk. Pp denne siden av marka er det Høvringen og Garnison som gjelder nå.