Vurderer salg av denne godbiten.
Kan med hånden på hjertet si at dette er den desidert beste sykkelen jeg har hatt. Sykkelen er ikke blandt de aller beste klatrerne, men nedover derimot, der kommer den i sitt rette element. Med en wheelbase på 1217mm er den meget stabil, mens chainstay på 425mm og ett stem på 40mm bidrar til ett høyt antall smiles per hour, den er rett å slett utrolig kvikk og responsiv, svinger som en drøm og hopper av seg selv.
Jeg er 185cm og passer godt på denne i XL, skal innrømme at jeg var meget usikker før kjøp, planen var å sette på kortere stem, men da jeg først satte meg på den var det som hånd i hanske, derav står 40mm-stemet fortsatt på.
Hva det gjelder utstyr er den original, forutenom en X01-gruppe, skiftet bremser til Saint 820-kalipere modulert av Xtr 9000-hendler, strøkne Stans FlowEX ringer på XT-framnav, 350 bak, inkludert 36T Ratchet for kvikkere engagement.
Grepet er sikret ved hjelp av Conti TrailKing 2.4 Protection, en solid dose guffe er allerede på plass.
En modifisert XT-785 styrer setepinnen upåklagelig, men original hendel følger med om den ikke er bosset.
Kjappe Google-søk gir deg disse reviewsa
Pinkbike,
NSMB,
mbr,
bikemag,
pinkbike,
dirtTV,
bikeradar.
Ønsker bud/etc på PM, spørsmål som kan gagne andre kan selvfølgelig stilles i tråd.