Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

3 mosjonister politianmldet for doping

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994549 12/08/2015 10:58
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hvor vanskelig tror man egentlig det er å finne en fastlege-kompis som f.eks. kan la seg overtale/bestikke til å skrive ut resept på astmamedisin, testosteron og litt ymse til en middelaldrende mann i noen måneder, som han da kan hente ut på apoteket?

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994552 12/08/2015 11:02
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: sveinaa
Det får bli opp til hver og en og tro det man vil. Jeg har sagt hva jeg tror og mener.

For all del, tro hva du vil ICON_SMILE

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Øyvind V] #1994576 12/08/2015 11:34
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Øyvind V
Sitat: Stein

Gjør det det? Tror du skal ha vanskeligheter med å fremskaffe en ampull som er stemplet med navnet til ett av de store legemiddelfirmaene ICON_WINK

Er du seriøs nå? EPO, testosteron, veksthormon, koffein, kortison, ritalin, etc, etc. Alle disse er legemidler som kan og må brukes på helt legitim måte av mange som trenger dem. Da er det åpenbart at deler av dette finner veien til det illegale markedet når folk finner ut at de kan tjene gode penger på det. Både i stor og liten skala.

Tenkte det samme. Vet ikke, men gjetter på at Bricanylen som nylig dukket opp i norske medier hadde stempel fra et av de store legemiddelfirmaene, og ikke var kokt sammen på et skittent kjøkken på Toten.

Jeg har kanskje antatt for mye. Jeg har snakket om det markedet som omsetter for 3 milliarder og der er ikke legemidler som er foreskrevet av norske leger med.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Stein] #1994578 12/08/2015 11:35
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Hvor vanskelig tror man egentlig det er å finne en fastlege-kompis som f.eks. kan la seg overtale/bestikke til å skrive ut resept på astmamedisin, testosteron og litt ymse til en middelaldrende mann i noen måneder, som han da kan hente ut på apoteket?

Prøv. Jeg utfordrer deg til å få tak i veksthormoner eller steroider via lege ICON_SMILE

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994580 12/08/2015 11:36
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Synes å huske at de i BreakingBad hadde ganske gode og sanitære forhold i produksjonen sin på slutten :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994589 12/08/2015 11:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Har du noen kilde på de där 3 miljarderna (alltså något bättre än ett påstående i en avis)?

Det låter extremt mycket.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Øyvind V] #1994590 12/08/2015 11:43
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G

Gjør det det? Tror du skal ha vanskeligheter med å fremskaffe en ampull som er stemplet med navnet til ett av de store legemiddelfirmaene ICON_WINK

Er du seriøs nå? EPO, testosteron, veksthormon, koffein, kortison, ritalin, etc, etc. Alle disse er legemidler som kan og må brukes på helt legitim måte av mange som trenger dem. Da er det åpenbart at deler av dette finner veien til det illegale markedet når folk finner ut at de kan tjene gode penger på det. Både i stor og liten skala.

Tenkte det samme. Vet ikke, men gjetter på at Bricanylen som nylig dukket opp i norske medier hadde stempel fra et av de store legemiddelfirmaene, og ikke var kokt sammen på et skittent kjøkken på Toten.

Og insulin. De fleste kjenner vel en type 1 diabetiker (eller fem).

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994594 12/08/2015 11:46
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Prøv. Jeg utfordrer deg til å få tak i veksthormoner eller steroider via lege ICON_SMILE

Hvis jeg er tøvete, er du naiv. (Synes jeg, i beste mening, etc, selvsagt....) ICON_WINK

I alle fall hvis du tror det er umulig å fake symptomer på f.eks. veksthormonmangel og få skrevet ut somatropin, el.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: grr] #1994597 12/08/2015 11:48
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: grr

Og insulin. De fleste kjenner vel en type 1 diabetiker (eller fem).

Jeg er type 1-diabetiker, og hvis jeg ville, hadde det vært fullstendig uproblematisk å selge unna en eske eller to med fem ampuller/penner med insulin pr. måned. ...Uten at jeg vet hvordan det kan brukes il doping, så ser jeg at det står på dopinglista.

Edit:

Ah:

"Insulin brukes i medisinsk sammenheng til behandling av pasienter med diabetes (sukkersyke). Insulin har anabole (vevsoppbyggende) egenskaper, og er et meget potent (kraftigvirkende) hormon som svært effektivt senker blodsukkeret. Misbruk kan således føre til matthet, sultfølelse, kaldsvetting, kramper, bevisstløshet og død. Det er svært liten margin mellom ønsket effekt og alvorlige, potensielt fatale, effekter."

Redigert av Stein; 12/08/2015 11:50.
Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Stein] #1994601 12/08/2015 11:54
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Misbruk kan således føre til [...] kramper [...]

Altså åpenbart utbredt misbruk i mosjonsidretten ICON_SMILE

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Stein] #1994604 12/08/2015 12:02
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words

Hvis jeg er tøvete, er du naiv. (Synes jeg, i beste mening, etc, selvsagt....) ICON_WINK

I alle fall hvis du tror det er umulig å fake symptomer på f.eks. veksthormonmangel og få skrevet ut somatropin, el.

Jeg snakker bare med store bokstaver. De som doper skaffer ofte til veie stoffet på helt andre måter en du beskriver.

Er det en ting jeg ikke er så er det naiv ICON_WINK

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994605 12/08/2015 12:12
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Testosteron kan man få på resept fra fastlegen. Men i små kvanta. Ellers synes jeg den tabloide lagd-på-møkkete-kjøkkenbord minner meg om skremselspropaganda ala "prøver du hasj ender du opp med herionsprøyte i armen". Noe er sikkert lagd på et møkkete bord. Men neppe alt.

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: fredriks] #1994611 12/08/2015 12:17
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: fredriks
Har du noen kilde på de där 3 miljarderna (alltså något bättre än ett påstående i en avis)?

Det kan godt hende at det tallet ikke stemmer. Har tidligere sett det er brukt lavere anslag som feks flere hundre millioner.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994617 12/08/2015 12:25
Øyvind V Offline
More than words
More than words
[quote=fredriks] Har du noen kilde på de där 3 miljarderna (alltså något bättre än ett påstående i en avis)?

Det kan godt hende at det tallet ikke stemmer. Har tidligere sett det er brukt lavere anslag som feks flere hundre millioner. [/quote
"En av landets fremste eksperter" på området uttaler til Aftenposten i 2014 at tallet er mellom 75 og 300 millioner kroner.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: eGo] #1994619 12/08/2015 12:26
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: eGo
Testosteron kan man få på resept fra fastlegen. Men i små kvanta. Ellers synes jeg den tabloide lagd-på-møkkete-kjøkkenbord minner meg om skremselspropaganda ala "prøver du hasj ender du opp med herionsprøyte i armen". Noe er sikkert lagd på et møkkete bord. Men neppe alt.

Greit det. Det beslaglegges i alle fall mye virkestoff som må prosesseres for det kan brukes. Kan jo hende at de låner labbene på div høyskoler på natta og får virkestoff som er sjekket og kontrollert opp og ned i mente (No jeg velger å dro ikke skjer.).

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994622 12/08/2015 12:28
EgilS Offline
More than words
More than words

Greit det. Det beslaglegges i alle fall mye virkestoff som må prosesseres for det kan brukes. Kan jo hende at de låner labbene på div høyskoler på natta og får virkestoff som er sjekket og kontrollert opp og ned i mente (No jeg velger å dro ikke skjer.).

Jeg tipper at hvor stoffet har sin opprinnelse fra avhenger svært mye av hvilket stoff det er. Tviler på at noen sitter og koker sammen EPO på kjøkkenbordet, mens steroider nok lages i større kvanta på illegale labber.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: EgilS] #1994624 12/08/2015 12:31
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: EgilS

Jeg tipper at hvor stoffet har sin opprinnelse fra avhenger svært mye av hvilket stoff det er. Tviler på at noen sitter og koker sammen EPO på kjøkkenbordet, mens steroider nok lages i større kvanta på illegale labber.

Det har du nok helt rett i.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #1994670 12/08/2015 13:46
stosu Offline
Besatt
Besatt
Det er en kjent sak at EPO gjør blodet tykt, og overdosering kan føre til død, så tipper at de som evt. har prøvd egenprodusert EPO ligger 6 fot under torva med trefrakk ICON_TONGUE

Ser lett for meg tullinger sitte i egenproduserte labber og lager sitt eget lurium akkurat som Mickey Rourke i filmen Spun ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Stein] #1994696 12/08/2015 14:54
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Jeg er type 1-diabetiker, og hvis jeg ville, hadde det vært fullstendig uproblematisk å selge unna en eske eller to med fem ampuller/penner med insulin pr. måned. ...Uten at jeg vet hvordan det kan brukes il doping, så ser jeg at det står på dopinglista.

Edit:

Ah:

"Insulin brukes i medisinsk sammenheng til behandling av pasienter med diabetes (sukkersyke). Insulin har anabole (vevsoppbyggende) egenskaper, og er et meget potent (kraftigvirkende) hormon som svært effektivt senker blodsukkeret. Misbruk kan således føre til matthet, sultfølelse, kaldsvetting, kramper, bevisstløshet og død. Det er svært liten margin mellom ønsket effekt og alvorlige, potensielt fatale, effekter."

Så der er forklaringen på krampene mine... ICON_SMILE

Og nå har du forklaringen på hvorfor du er så sprek (hvis du er det da..). Og hvorfor det kan være lønnsomt med et Pro Continental-lag basert på diabetikere! ICON_WINK

Fra spøk til alvor. Med flere med type 1 i både nær familie og omgangskrets vet jeg også godt hvor lett det ville vært å "bruke" mer enn, og selge unna litt, så her kan det fort være en del. Såvidt jeg har fått høre settes det visst nok rett i de store musklene.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Open 1.0] #1994747 12/08/2015 17:38
_Moe_ Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Open 1.0
Ritalin er forbudt å bruke i alle ritt, også turritt, uten forhåndsgodkjennelse fra Antidoping Norge. Hvis man søker, og får godkjennelse, så kan man delta på ritt opp til "nasjonalt nivå" selv om man bruker medisinen.

Man trenger ikke forhåndsgodkjennelse for Ritalin lenger, annet enn som toppidrettsutøver. Det holder å kunne dokumentere behovet når man blir tatt ut til dopingtest.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #2024381 21/10/2015 11:09
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Henter denne tråden frem igjen.

Den seneste episode av TV3-programmet Norge på dop handlet om doping blant folk flest. Stort sett handlet det om doping i helsestudio, men her var det et intervju med en som dopet seg under Birken. Han tok testosterontilskudd og hadde egentlig ingen betenkeligheter med dette. Et av argumentene hans var at de fleste andre gjorde dette. Særlig vanskelig å slippe unna dopingkontrollører var det heller ikke, så dette var ingen bekymring.

Er det virkelig så vanlig med doping som han sier, og driver de fleste med dette? Jeg har i alle fall aldri hørt om noen i miljøet som er tatt for dette, og heller ikke sett noe til kontrollører fra antidoping Norge i turritt.

Programmet sees her.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #2024417 21/10/2015 12:25
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Man er blåøyd om man tror folk ikke doper seg, uavhengig av arena.

Turritt har helt andre regler enn aktiveritt, og det vil aldri bli snakk om noe omfattende testing.

Hvorfor skal folk som sykler ha høyere moral og bedre etiske grenser enn andre folk? Folk som snyter på skatten eller lurer forsikringen blir vel ikke bedre mennesker om de drar på seg en BIB?

Redigert av sveinaa; 21/10/2015 13:24.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: Sixtus] #2024437 21/10/2015 13:00
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Sixtus

Er det virkelig så vanlig med doping som han sier, og driver de fleste med dette?
Programmet sees her.

Selvsagt driver ikke de fleste med dop. Dette var en juksers selvrettferdiggjøring. At noen gjør det er helt sikkert, men de fleste er langt over tøv-grensen.

Jeg skal se programmet i kveld.

LarsB

Redigert av larsb; 21/10/2015 13:01.
Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: stosu] #2024603 21/10/2015 22:00
K
kimjv Offline
Medlem
Medlem
K
Sitat: stosu
Det er en kjent sak at EPO gjør blodet tykt, og overdosering kan føre til død, så tipper at de som evt. har prøvd egenprodusert EPO ligger 6 fot under torva med trefrakk ICON_TONGUE

Ser lett for meg tullinger sitte i egenproduserte labber og lager sitt eget lurium akkurat som Mickey Rourke i filmen Spun ICON_WINK

Er vel bare å gå på 75 mg ASA for å kompensere for det ICON_SMILE

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #2024617 22/10/2015 05:16
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Leste via Inner Ring at Tramadol skal på listen til WADA fra 2016, et smertestillende legemiddel som ikke er sjeldent blant det norske folk. Verdt å tenke på.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: pharynx] #2024675 22/10/2015 07:40
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Sa ikke han det motsatte da? At ryktene om at Tramadol skulle på WADAs dopingliste ikke kunne stemme fordi WADA allerede har publisert dopinglisten for 2016 og der står ikke Tramadol.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #2024678 22/10/2015 07:43
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Hvilken positiv effekt kan Tramadol ha? De negative effektene er svært lite ønsket i et sykkelfelt.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: joje] #2024688 22/10/2015 07:51
DeepFu Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: joje
Hvilken positiv effekt kan Tramadol ha? De negative effektene er svært lite ønsket i et sykkelfelt.

Tramadol er et relativt kraftig smertestillende opioid, og selv om det ikke er prestasjonsfremmende i vanlig forstand, kan det hjelpe en smertepåvirket syklist til å klore seg gjennom enda en dag innenfor tidslimit.

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: sveinaa] #2029339 05/11/2015 22:00
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Jeg fant endelig tilbake til den artikkelen jeg har lett lenge etter.
Det er om en som prøvde doping..

http://www.outsideonline.com/1924306/drug-test

Re: 3 mosjonister politianmldet for doping [Re: anonym] #2029368 06/11/2015 07:21
d0ppler Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: anonymous
Jeg fant endelig tilbake til den artikkelen jeg har lett lenge etter.
Det er om en som prøvde doping..

http://www.outsideonline.com/1924306/drug-test

Bra skrevet artikkel! Men denne artikkelen vinkler jo HGH (Human Growth Hormone) som så å si et vidundermiddel uten bieffekter. Det høres jo for godt ut til å være sant.

Side 8 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support