Stisyklingen i Barcelona er ganske så flott. Lett tilgjengelig fra sentrum, enten med t-bane/funicular eller ved å sykle et par hundre høydemeter.
Collserola-skogen over byen byr på et rikt nettverk av stier og grusveier med stor variasjon. Alt fra supre enduro-utforkjøringer til mer enkle stier.
Jeg har få problemer med å få til stiturer på 40-60 kilometer uten å bruke alt for mye tid på vei.
Men vær obs på at terrenget byr på mange høydemeter da kollen er bratt på begge sider og stiene går enten nedover på baksiden eller ned mot byen. Det går an å ta tog gjennom kollen hvis man har dratt ned på baksiden en gang mer enn man ønsker å sykle opp og over igjen.
Sjekk Strava-siden min for en hel drøss med stiturer med sykling fra byen.
Takk. Slik jeg leser svaret ditt er trenger det ikke være bortkastet å ta med stisykkelen om man bare får tid til å sykle noen 2-3 timers uker tre-fire ganger i løpet av et par uker.
Er det vits å ta med Nordic Cab også tror du?
Jeg tar med sykkel på langhelg hvis jeg får en tur, så ja, det vil jeg helt klart si.
Om du trenger barnevogn eller ikke må du avgjøre selv. har du barn med deg?
Skal du levere i barnehage?
Vi bruker ikke sykkelvogna stort for tiden. Tar buss, Metro eller går. Å sykle i byen med vogn her ville jeg ikke trivdes med. Å sykle alene er helt kurant.
Det er en fin grusvei langs hele byen, men den er 200 høydemeter opp, til dels bratt. Selve grusveien er helt flat - 1 mil hver vei.
Det går funicular opp til grusveien, men den er litt tight for vogner.