Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 19 av 25 1 2 17 18 19 20 21 24 25

Ikke ønsket i skitraséen

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922310 11/02/2015 09:45
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
Så har du några tal på hur mycket hall idrotter får av pengar och hur mycket ski idrott får av pengar?

jag betvivlar att ski får mer pengar än hall idrotter.

Eftersom du om och om igjen sier att ski folket är en ganska liten gruppe så lurer jag denna gången på vad som är en stor gruppe?

Det er ikke noe poeng å diskutere dette. Jeg har min mening også kan du ha din. Men det stinker norsk bakstreverskhet over dette. Synes det er synd at idretter ikke klarer å samarbeide med hverandre (Går jo fader meg på alt fra a-å.).

Utgangspunktet burde være: Hvordan få flere ut i den fantastiske naturen Norge kan by på, og ikke hvordan sikre særinteressene for enkelte grupper.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Andrehua] #1922313 11/02/2015 09:52
sveinaa Offline
More than words
More than words
Det som undrer meg mest er at det later til at mange tror det viktige spørsmålet er: Hvorfor skal du har rett til å sykle eller gå her?

Når det det faktisk må argumenters for er:

Hvorfor skal jeg og min gruppe ha enerett og eksklusivitet på dette området?

Redigert av sveinaa; 11/02/2015 09:53.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sveinaa] #1922314 11/02/2015 09:57
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: sveinaa

Det er ikke noe poeng å diskutere dette. Jeg har min mening også kan du ha din.

Jag tycker att vi borde kunna hålla oss till fakta. Om du skriver något om pengarna till hall idrotter så skulle det vara bra om du hade några tall på det eller om det bara är ren synsing.

Quote:

Men det stinker norsk bakstreverskhet over dette. Synes det er synd at idretter ikke klarer å samarbeide med hverandre (Går jo fader meg på alt fra a-å.).

Baksträverskt? Jag tycker väl snarare att det är ett väldigt litet antal fatbike syklister som istället för att sykla där de vill som i 99.99 av fallen verkar vara problem fritt försöker skapa en konflikt och svartmåla skifolket.

Att några är skeptiska till något nytt som potentiellt kan skapa problem tycker jag inte är så konstigt.

Quote:

Utgangspunktet burde være: Hvordan få flere ut i den fantastiske naturen Norge kan by på, og ikke hvordan sikre særinteressene for enkelte grupper.

Ja, och man borde kunna göra det utan att svartmåla andra brukar grupper som jag tycker att du och andra gör en del i denna tråden.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sveinaa] #1922318 11/02/2015 10:03
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Tänker du på samma sett angående downhill löypan i hafjell? Borde alla ha lika rätt att vara där. Om inte så lurar jag på hvorfor det inte gäller där?

Nu kan jag se problem där någon grupp tar över för mycket av marka och det gäller säkert med avseende på ski i en del områden men generellt så tycker jag att man också kan dela opp en del av bruket.

Bör man inte kunna anlägga en skilöypa utan att behöva räkna med att den lokala rid klubber lägger sina turer ditt? Bör man inte kunna anlägga en xc-löypa för sykkel utan att alla fotgjengare ska anse sig ha lika rätt på den stien?

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922319 11/02/2015 10:05
sveinaa Offline
More than words
More than words
Tror du virkelig ikke det er en kamp om budsjettmidlene. Langrenn får sannsynligvis alt for mye av en pott (ref. snakkisen i tabloidene om toppidrett og finansiering.) som definitivt kunne vært delt annerledes. Jeg tror at langrenn surfer på at nordmenn er født med ski på bena, og jeg har ikke noe problem med å se at om 10-15 år så kan man ha mange politikere i de store byene som ikke har noen som helst referanse til langrennski, appelsin og kvikklunsj......

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922322 11/02/2015 10:10
sveinaa Offline
More than words
More than words

Tänker du på samma sett angående downhill löypan i hafjell? Borde alla ha lika rätt att vara där. Om inte så lurar jag på hvorfor det inte gäller där?

Her beviser du vel at topplua er trukket godt nedover øra og øya. Hvor mange km er downhill løypa og hvor mange km "langrennspor" er det.

Ønsker skifolket suverenitet så anbefaler jeg i alle fall at dere tenker litt mot å lage kompakte lysløyper som kan reguleres til idrettsanlegg og få asfalt om sommeren og ikke komme med tullete krav om eksklusivitet alle steder det er tilrettelagt for ferdsel vinterstid...

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922324 11/02/2015 10:11
perbl Offline
More than words
More than words

Du ser ikke en ganske stor vesensforskjell på sikkerhetsaspektet med fatbikes i langrennsløype vs gående oppover en tilrettelagt løype for DH-sykling eller utforkjøring på ski?

Per B.
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922325 11/02/2015 10:11
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Quote:

Mener å huske fra tidligere argumentasjon fra sommersyklistene at det mest populære navnet på traseen i stor grad skal bestemme hva slags bevegelsesform som utøves.

Du hittar ju bara på saker. Det är ju ingen sommarsyklist som har sagt det med tanke på skilöyper. Däremot har du och andra försökt att argumentera för att det argumentet gäller på sykkelveierna trots att det finns klara regler där.

Det borde väl inte heller vara något som helst tvil för för någon varför det prepareras skilöyper.

Her sier du jo egentlig det samme som du nekter for at en sommersyklist noen gang har sagt ICON_WINK
Noe som selvsagt også er feil:

Fra tastaturet til vår gode venn Scottracing:
I mine øyne er skiløyper først og fremst for skiløpere - ligger litt i ordet

https://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1882602&page=3

På sykkelveier med fortau skal rulleskiløpere ifølge loven benytte fortauet, da de er gående, men vi lar dem gå på sykkelveien uten å lage bråk likevel.

Det er uansett på tide at man tar konsekvensene av stadig flere brukergrupper og stadig mer ustabile vintere. Som en start begynner man å gjøre som vår gode, svenske venn Dan, og ikke minst tidligere proffsyklist Silseth, og begynner å omtale det som før ble kalt skiløyper for vinterløyper istedet. Da blir det mindre forvirring.

Redigert av Espen W; 11/02/2015 10:23.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: perbl] #1922327 11/02/2015 10:14
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: perbl

Du ser ikke en ganske stor vesensforskjell på sikkerhetsaspektet med fatbikes i langrennsløype vs gående oppover en tilrettelagt løype for DH-sykling eller utforkjøring på ski?

Pluss at Snorre og gutta på Hafjell ikke har beslaglagt så og si hver eneste sti og nedfart i Øyer/Hafjellområdet som downhill løype.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sveinaa] #1922328 11/02/2015 10:16
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det är klart att det är kamp om budsjettmidlene. Det jag inte tror är att langrenn får alltför mycket om man jämför kostnader för löyper och hallar för andra idrotter.

Om det går för mycket till langrenn som toppidrott är väl mest en subjektivt men jag skulle tro att också du merker att det finns ett interesse för langrenn på toppnivå. Det visas ju för exempel en del i tv.

Quote:

og jeg har ikke noe problem med å se at om 10-15 år så kan man ha mange politikere i de store byene som ikke har noen som helst referanse til langrennski, appelsin og kvikklunsj......

Jag är skeptiskt. Jag förstår bara inte vad du har fått alla ideer om att langrenn är eller kommer bli marginelt.

Ja, alla går inte på langrenn men alla går inte heller turer i marka, eller syklar i marka, eller tränar, eller löper eller det allra mesta av aktiviteter. Därför skulle det vara interessant att veta vilka aktiviteter som du tror är större än langrenn i norge.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sveinaa] #1922330 11/02/2015 10:21
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Her beviser du vel at topplua er trukket godt nedover øra og øya. Hvor mange km er downhill løypa og hvor mange km "langrennspor" er det.

Ønsker skifolket suverenitet så anbefaler jeg i alle fall at dere tenker litt mot å lage kompakte lysløyper som kan reguleres til idrettsanlegg og få asfalt om sommeren og ikke komme med tullete krav om eksklusivitet alle steder det er tilrettelagt for ferdsel vinterstid...

Hvor kreves det eksklusivitet alle steder hvor det er tilrettelagt for ferdsel vinterstid? Hvertfall ikke i Nordmarka hvor det også er tilrettelagt for gående. Og når man vet at de få fatbikerne nesten kun møtes med smil, så er det for meg helt ubegripelig hvordan en del her inn problematiserer og dramatisere denne "konflikten".

Og tror det er ytterst få som er prinsipielt imot tilrettelegging for flerbruk, men mye tyder på at det kanskje ikke er det helt store behovet for det ennå hvertfall.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Espen W] #1922331 11/02/2015 10:21
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Espen W

Her sier du jo egentlig det samme som du nekter for at en sommersyklist noen gang har sagt ICON_WINK

Nei, det gör jag inte men jag missade att scottracing har sagt det. Så då är det en.

Quote:

På sykkelveier med fortau skal rulleskiløpere ifølge loven benytte fortauet, da de er gående, men vi lar dem gå på sykkelveien uten å lage bråk likevel.

Jag vet men de kan antagligen bruke den ändå på grund av farten. Lite morsomt att du skrev det där med att dere inte laver bråk. Jag har sett en hel del kommentarer om folk som inte gillar rulleskifolket på sykkel veien eller g/s veien.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922332 11/02/2015 10:21
sveinaa Offline
More than words
More than words

Jag är skeptiskt. Jag förstår bara inte vad du har fått alla ideer om att langrenn är eller kommer bli marginelt.

Ja, alla går inte på langrenn men alla går inte heller turer i marka, eller syklar i marka, eller tränar, eller löper eller det allra mesta av aktiviteter. Därför skulle det vara interessant att veta vilka aktiviteter som du tror är större än langrenn i norge.

Du må bare være skeptisk. Men om du ser det fra en politikers ståsted er det mye enklere å stå for noe som støtter bredden (i dette tilfellet alle som vil bruke "skiløypene"), og ikke måtte forsvare at man står for å ekskludere veldig mange fra å bruke marka om vinteren (spesielt når man all praksis viser at sameksistens virker.).

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Goldrush] #1922333 11/02/2015 10:24
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Goldrush

Hvor kreves det eksklusivitet alle steder hvor det er tilrettelagt for ferdsel vinterstid? Hvertfall ikke i Nordmarka hvor det også er tilrettelagt for gående. Og når man vet at de få fatbikerne nesten kun møtes med smil, så er det for meg helt ubegripelig hvordan en del her inn problematiserer og dramatisere denne "konflikten".

Og tror det er ytterst få som er prinsipielt imot tilrettelegging for flerbruk, men mye tyder på at det kanskje ikke er det helt store behovet for det ennå hvertfall.

Klønete skrevet av meg; mente "skispor". I ditt siste avsnitt er du inne på det. Hvorfor kan man ikke da rett og slett bestemme at hovedregelen er flerbruk og ikke skibruk?

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sveinaa] #1922335 11/02/2015 10:25
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Jag hade hoppats på ett svar eftersom jag kommenterade det du skrev. Så är ditt svar att downhill folket ska ha exlusivitet på grund av att löypan är så kort?

Så om det är ont om snö och det bara finns ett kort skispår med snö så är det bara skifolket som får benytta det enligt dig?

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Espen W] #1922336 11/02/2015 10:28
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Du er en fin fyr, Espen, men tenderer til både barnslig og usaklig i denne tråden. det har vel forsåvidt flere allerede påpekt. Det er grenser for hvor mye dine turer i marka kan brukes til å generalisere og gi uttrykk for statistikk. Selv har jeg vel egentlig kun påpekt misbruk av hvor lang konfliktsonen med langrenn egentlig er. Løypemaskinenes logger er rimelig mye mer troverdig enn når du så snø på marka lengst inne i skauen.

Tror du vil nå lenger med dine synspunkter om du fremstår som diplomatisk og objektiv, framover nåværende stil som en besserwisser, halleluja-predikant....

Redigert av sls; 11/02/2015 10:29.
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922338 11/02/2015 10:29
sveinaa Offline
More than words
More than words

Jag hade hoppats på ett svar eftersom jag kommenterade det du skrev. Så är ditt svar att downhill folket ska ha exlusivitet på grund av att löypan är så kort?

Så om det är ont om snö och det bara finns ett kort skispår med snö så är det bara skifolket som får benytta det enligt dig?

Ja jeg synes man kunne regulert anlegg med feks kunstsnø til langrenn, også kunne det vært rulleski om sommeren med asfalt. Her kunne skiklubbene hatt dugnad og samlet inn penger. Det hadde dog fordret at de andre sporene hadde vært tilgjengelige for alle. Det som blir feil nå er at alt som kjøres med tråkkemaskin av en eller annen grunn tilhører de med ski på beina.

Redigert av sveinaa; 11/02/2015 10:31.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: perbl] #1922340 11/02/2015 10:33
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: perbl

Jo, det är det säkert men jag ville veta om det fanns någon möjlighet att stänga ute folk i utmark.

Hur farligt det är med fatbike och gående i skilöyperna beror ju också på hur de oppförer sig. Jag tycker att skifolket ofta oppförer sig bra i skilöyperna och det är relativt trygt att köra på med bra fart i marka eftersom folk oftast går på ski på rätt sida och förstår att folk kan komma i hög fart. Min erfaring av fotfolket är att de klart oftare är i vägen för de på ski än de på ski är. Hur det är med syklar vet jag inte.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sveinaa] #1922343 11/02/2015 10:38
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Du må bare være skeptisk. Men om du ser det fra en politikers ståsted er det mye enklere å stå for noe som støtter bredden (i dette tilfellet alle som vil bruke "skiløypene"), og ikke måtte forsvare at man står for å ekskludere veldig mange fra å bruke marka om vinteren (spesielt når man all praksis viser at sameksistens virker.).

Jag tror inte sameksistens skulle virke spesiellt bra om holdningen var att det skulle vara fritt för alla under alla förhold.

Att tillåtta dagens antal fatbike syklister tror jag är problem fritt och fatbike sykling tror jag kan samsas bra med skidåkare. Fotgjengare tror jag mindre på.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: sls] #1922354 11/02/2015 10:58
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: sls
Du er en fin fyr, Espen, men tenderer til både barnslig og usaklig i denne tråden. det har vel forsåvidt flere allerede påpekt. Det er grenser for hvor mye dine turer i marka kan brukes til å generalisere og gi uttrykk for statistikk. Selv har jeg vel egentlig kun påpekt misbruk av hvor lang konfliktsonen med langrenn egentlig er. Løypemaskinenes logger er rimelig mye mer troverdig enn når du så snø på marka lengst inne i skauen.

Tror du vil nå lenger med dine synspunkter om du fremstår som diplomatisk og objektiv, framover nåværende stil som en besserwisser, halleluja-predikant....

Løypemaskinene krever en god del snø for å kunne kjøre, og konfliktnivået vil ofte være høyest etter de første, mindre snøfallene da det ofte er for lite snø til å kjøre maskinen, så dens logg er nok ikke fullt representativ, dessverre.
Det har fortsatt vært relativt sett svært lite sykling på preparerte løyper i Nordmarka, og jeg tror at mine rundt 400-500 timer for eksempel forrige vinter utgjorde en god del av totalen da, og spesielt vinteren før, da det var særdeles få av oss.
Nå er det langt flere ute, så mine timer blir langt mindre statistisk signifikant.

Mine uttalelser om den potensielle lengden på konfliktperioden har vært basert på egne, høyst reelle opplevelser, så derfor blir jeg irritert når andre avfeier det som tull og oppspinn. Da er det fort gjort at man blir litt sleivete bak tastaturet.

Når det er sagt så skjønner jeg godt at løypebaser har et spesielt forhold til løypene. Jeg hadde hatt akkurat det samme selv, og hadde voktet dem som en hauk. Jeg ville vært svært skeptisk til enhver form for ny aktivitet, men ville satt meg grundig inn i sakene, noe du i høyeste grad har gjort ved å skaffe deg fatbike selv, så det er et eksempel til etterfølgelse.

Det er i hovedsak den ekstreme utbredelsen av løyper og i realiteten utelukking av mange brukergrupper fra innfallsårene som jeg selv og mange andre reagerer på. Som Sveinaa nevner så vil man nok se en endring her i løpet av de kommende årene. Hovedutfordringen er generell folkehelse i en tid da inaktiviteten er økende.

Istedenfor å sitte og krangle bak nevnte tastatur foreslår jeg at vi heller sykler fatbike sammen en dag i f.eks Lillomarka. Da kan vi evt debattere muntlig, og da kan man virkelig være sleivete og barnslig i argumentasjonen. Mye mer gøyalt ICON_SMILE

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Andrehua] #1922477 11/02/2015 14:36
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R
Når man først har et underlag med snø i løypa, så kravet ikke køypemaskinene mye snø for og kunne preparere på nytt. De trenger faktisk ingenting mere....
Hvorfor skulle de trenge ganske mye snø for og tråkke? Så lenge det er et underlag der....

det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Rukus] #1922480 11/02/2015 14:44
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: Rukus
Når man først har et underlag med snø i løypa, så kravet ikke køypemaskinene mye snø for og kunne preparere på nytt. De trenger faktisk ingenting mere....
Hvorfor skulle de trenge ganske mye snø for og tråkke? Så lenge det er et underlag der....

Det er underlaget som er utfordringen ved så varierende vinterforhold som vi har nå.

Et ikke uvanlig scenario sen høst/tidlig vinter:

Lett snøfall: skiføre, men ikke nok til å preppe.
Fine dager
Fønvind: snøen smelter
Lett snøfall: skiføre, men ikke nok til å preppe
Fine dager
Regnvær: snøen smelter
Lett snøfall: skiføre, men ikke nok til å preppe
Fine dager
Nytt lett snøfall: endelig nok til å preppe
Flere fine dager
Osv.

Redigert av Espen W; 11/02/2015 14:45.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Andrehua] #1922577 11/02/2015 18:40
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R
Ja om man ikke har noe godt underlag så er det noe annet ja.
Her er vi ikke plaget med det ICON_LAUGH

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Rukus] #1922584 11/02/2015 18:49
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever

Bardu høres ut som et kongested, ja, har sett noen flotte fatbike videoer derfra.

Du får hilse til Bjørnar hvis du er innom G-Sporten der ICON_SMILE

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Rukus] #1922605 11/02/2015 20:02
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev

I Ås begynner en ny runde med bare is, jeg er klar i ihvertfall.
Må innrømme at jeg er litt misunnelig. Og ikke minst har du en fin lakseelv der. Sist jeg var der. Ville ikke laksen bite.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1922684 11/02/2015 23:03
H
Håvard Berger Offline
Entusiast
Entusiast
H

Nei, det gör jag inte men jag missade att scottracing har sagt det. Så då är det en.

Quote:

Jag vet men de kan antagligen bruke den ändå på grund av farten. Lite morsomt att du skrev det där med att dere inte laver bråk. Jag har sett en hel del kommentarer om folk som inte gillar rulleskifolket på sykkel veien eller g/s veien.

Det finnes vel ett og annet råttent, hensynsløst egg hos enhver brukergruppe av veier og skiløyper. Det som jeg synes er spesielt, er at Skiforeningen flere ganger har uttalt at de ikke ønsker fatbike i skiløypene, selv hvis bruken ikke ødelegger skiløypene. Såvidt meg bekjent, så har ingen foreninger/organisasjoner uttrykkt at rulleskiløpere er uønsket på sykkelvei eller i kjørebanen.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Espen W] #1922694 12/02/2015 06:13
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R

Bardu høres ut som et kongested, ja, har sett noen flotte fatbike videoer derfra.

Du får hilse til Bjørnar hvis du er innom G-Sporten der ICON_SMILE

Bjørnar på G-sport kjenner jeg god ICON_SMILE han var forlovern min.
Skal hilse han fra deg ICON_SMILE

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: rørleggern] #1922695 12/02/2015 06:14
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R
Sitat: rørleggern

I Ås begynner en ny runde med bare is, jeg er klar i ihvertfall.
Må innrømme at jeg er litt misunnelig. Og ikke minst har du en fin lakseelv der. Sist jeg var der. Ville ikke laksen bite.

Ja er et utrolig fint område her i indre Troms, både til sommer og vinter sykling, og ikke minst fisking ICON_LAUGH

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: Håvard Berger] #1924522 17/02/2015 14:45
S
Ski_og_sykkel Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: Håvard Berger
Det som jeg synes er spesielt, er at Skiforeningen flere ganger har uttalt at de ikke ønsker fatbike i skiløypene, selv hvis bruken ikke ødelegger skiløypene. Såvidt meg bekjent, så har ingen foreninger/organisasjoner uttrykkt at rulleskiløpere er uønsket på sykkelvei eller i kjørebanen.

Problemet er at sykling faktisk ødelegger skiløypene, uansett hvor feite dekk man har.
Selv om du ødelegger bare litt, så betyr mer sykling i skiløypene at det snart kommer en annen som ødelegger litt mer, han kan ha smalere dekk eller være feitere sjøl, eller temperaturen kan ha steget litt. Om jeg sykler over panseret på bilen din, så er ikke bilen ødelagt, er den vel? ICON_SMILE

Mange bilister er irritert på både syklister og rulleskiløpere, men det er en annen sak.

Skispor er laga for skigåing. Vi kan godt preppe mindre, færre km, men det betyr ikke at du kan sykle i mine sjøltråkka skispor. Du får lage din egen sykkelsti og stemme på politikere som vil bruke penger på å brøyte stier for deg.

Re: Ikke ønsket i skitraséen [Re: fredriks] #1924525 17/02/2015 14:51
S
Ski_og_sykkel Offline
Fersking
Fersking
S

...
Om man gör som i trondheim och preparerar mycket av löypenettet dagligen så blir det ju inget långvarigt problem och löyperna blir för det mesta i fint eller ok skick trots att folk bland annat går i en del av löyperna.

Skal vi bruke ekstra penger på å preppe daglig bare fordi folk skal gå på føttene og sykle i skiløypene???

Side 19 av 25 1 2 17 18 19 20 21 24 25

Moderator  support