Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening under/etter sjukdom...

Trening under/etter sjukdom... #1914125 21/01/2015 08:57
J
JHA85 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Hei.

Har siden søndag vore så å sei sengeliggande. I dag er første dagen der eg følte meg i grei nok form til å stå opp med ungane og hjelpa til samt få i seg litt kaffe. Feberen og slakkheita er vekke, men er fortsatt litt tett og blir fort sliten merker eg.

Er nå ganske rastlaus etter å få gjort litt trening då eg ellers pleier å trene litt kvardag eller annakvar viss det skulle bli travelt. Nå med tre dagars opphald kjennes det uuthaldeleg å ta enda ein "fri" dag. Føler på ein måte at all treninga opp til nå blir øydelagt av små djevelske virus! Eg som aldri er sjuk i tillegg...

Går det greit med ei lita økt i dag eller burde eg venta til alle luftkanaler er fri?

Re: Trening under/etter sjukdom... [Re: JHA85] #1914127 21/01/2015 09:02
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg ville definitivt ventet en dag eller to. Hvis du lurer på om formen er god kan du jo støvsuge huset og kjenne på kroppen hvordan det funker. Hvis du ikke merker noe kan du begynne å trene forsiktig. Blir du ødelagt og føler for en time på soffan, er du ikke helt frisk.

Re: Trening under/etter sjukdom... [Re: JHA85] #1914135 21/01/2015 09:23
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En grei regel er at du har treningsfri like mange dager som du har hatt feber, så hvis du har vært sengeliggende med feber i tre dager, skal du vente tre dager fra du er feberfri. Det er bedre å drøye en dag ekstra, enn å starte for tidlig, kun for å bli sjuk igjen.

Om du føler deg bra (å være tett og bli fort sliten er ikke å føle seg bra), kan du ta en kort rolig økt for å kjenne på det. Etter ordentlig sjukdom skal første økta alltid være rolig og kort, for å kjenne på det.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Trening under/etter sjukdom... [Re: JHA85] #1914291 21/01/2015 13:02
J
JHA85 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Det blei ein runde med støvsugaren og rydding av loftet ICON_WINK Henta minsta på skulen til fots, ca 3,5km turretur og det gjekk heilt fint. Kjenner på formen i morgon eller fredag og tar ei lett økt då. Takk for svar.

Moderator  support