Fikk svar i dag. 2 dager etter at deres egen snevre betalignsfrist var utløpt. De hevder at CRC ikke hadde spesifisert forsendelseskostnader ,kun varekostnad og dermed kunne de i praksis plusse på hvasomhelst og beregne moms av dette. Litt pussig siden DHL var fraktansvarlig og jeg finner det litt sært at de ikke vet hva det koster De sier videre at jeg kan søke om refusjon fra tollvesenet. Så selvom jeg sendte nødvendig dokumentasjon på dette til DHL straks jeg fikk regningen må jeg altså gå via tollvesenet om refusjon. Makan . Jeg skal sørge for at tollvesenet ikke bare får min søknad men også bli gjort oppmerksom på hva jeg mener om den praksisen fra DHL sin side
Ingen grunn til at du må ta dette med tollvesenet.
Det jeg har gjort de gangen jeg har hatt slik trøbbel med DHL, er at jeg har gjort dem oppmerksom på at dette er et omtvistet krav som ikke kan inndrives.
DHL må da vurdere om de vil dra saken inn for rettsvesenet, og i første omgang forliksrådet.
...og dette gidder de svært, svært skjelde å gjøre for slike småbeløp.
Dessuten må de ha et legitimt krav.
Du har en avtale med CRC (ikke DHL)
DHL er kun en kontraktsmedhjelper engasjert av CRC for å levere en vare til deg.
At ikke oppdragsgiver (CRC) og kontraktsmedhjelper (DHL) klarer å kommunisere, er ikke ditt problem.