Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Strava - pulsvisning

Strava - pulsvisning #1910019 10/01/2015 14:46
R
rocketscientist Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Har Strava Premium og når jeg velger aktivitetene sykkel, eller løping, så får jeg vist suffer score og en fin fordeling av tid/% i sonene. Men går en del på ski på vinterstid og så snart jeg endrer aktivitetstype til Cross Country Skiing, så forsvinner dataene på suffer sore og sonefordeling.

For så vidt et i-landsproblem dette, men beholder jeg sykling som aktivtetstype, så tok jeg tre Koms i dag, som jeg garantert ikke hadde klart å ta på sykkelen. ICON_SMILE

Noen som vet om det er planlagt endringer her, eller er det bare jeg som har dette problemet? Sonefordelingen bør jo være uavhengig av aktivitetstype!?

Savner også muligheten til å visning av puls i % for å sammenlikne med kompiser, Dette fungerer i webversjonen av Garmin Connect, men irriterende nok, verken i GC-app'en, eller på Strava.

Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert!
Re: Strava - pulsvisning [Re: rocketscientist] #1910060 10/01/2015 17:22
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tror att det är många som vill det samma som du men det verkar inte som att strava vill göra något.

Du kan ju titta här om du finner samma önskan.
https://strava.zendesk.com/forums/20154338-Suggest-a-new-Feature#recent

I strava är det ju generellt många funktioner som bara finns för sykkel och löp men som självklart också skulle vara bra för andra aktiviteter.

Re: Strava - pulsvisning [Re: rocketscientist] #2350645 30/09/2016 20:37
R
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Nå må jeg ta selvkritikk, da jeg verken har klaget til Garmin, eller Strava, men syns det er meget merkelig at ingen av dem klarer å vise puls i prosent i app'ene sine.

I Garmin-appen har jeg satt visning til % av maks, men denne presenteres ikke i noen av analysevinduene. Finner ikke mulighet for å definere makspulsen i app'ene, men regner med dette hentes fra brukeren min. Er det jeg som er blind?

Stusser også på at det ikke er flere som klager på dette. For min egen del har jeg ikke noe forhold til bpm, men makspuls en er satt riktig, så jeg har visningen i % mens jeg trener og da hadde det vært greit å se snitt-og makspuls i % etter endt økt også.

Flere som er enig med meg her?

Re: Strava - pulsvisning [Re: rocketscientist] #2350649 30/09/2016 21:10
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: rocketscientist
Nå må jeg ta selvkritikk, da jeg verken har klaget til Garmin, eller Strava, men syns det er meget merkelig at ingen av dem klarer å vise puls i prosent i app'ene sine.

I Garmin-appen har jeg satt visning til % av maks, men denne presenteres ikke i noen av analysevinduene. Finner ikke mulighet for å definere makspulsen i app'ene, men regner med dette hentes fra brukeren min. Er det jeg som er blind?

Stusser også på at det ikke er flere som klager på dette. For min egen del har jeg ikke noe forhold til bpm, men makspuls en er satt riktig, så jeg har visningen i % mens jeg trener og da hadde det vært greit å se snitt-og makspuls i % etter endt økt også.

Flere som er enig med meg her?

+1.

Klarer selvsagt med enkel hoderegning å regne om hvor mange prosent en har lagt på, men skulle gjerne sluppet det, og heller fått pulsen oppgitt i prosent.

Re: Strava - pulsvisning [Re: rocketscientist] #2350670 01/10/2016 05:32
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Da jeg fikk min Garmin FR235 for ett år siden gikk det an å legge inn pulssoner under brukerinnstillinger i Garmin Connect-appen på iPhone. Kunne legge både felles pulsprofil og egen for hver aktivitetstype. På et eller annet tidspunkt i vår forsvant det, tenkte det var en bug, men har ikke kommer tilbake. Så hvis jeg nå vil endre eller får en ny enhet, må jeg legge den inn på enheten.

Re: Strava - pulsvisning [Re: rocketscientist] #2350672 01/10/2016 05:51
R
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Du kan registrere makspuls og soneinndeling på connect.garmin.com, men å få vist puls i % av maks i app'en er tydeligvis krevende for utviklerne.

Re: Strava - pulsvisning [Re: anonym22] #2350696 01/10/2016 07:58
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: anonymous22
Da jeg fikk min Garmin FR235 for ett år siden gikk det an å legge inn pulssoner under brukerinnstillinger i Garmin Connect-appen på iPhone. Kunne legge både felles pulsprofil og egen for hver aktivitetstype. På et eller annet tidspunkt i vår forsvant det, tenkte det var en bug, men har ikke kommer tilbake. Så hvis jeg nå vil endre eller får en ny enhet, må jeg legge den inn på enheten.

Trykker en på "mer" nede i høyre hjørne når en er i appen, for så å scrolle ned til "Garmin enheter", velg deretter enheten du ønsker å gjøre endringer på og deretter går du inn på "brukerinnstillinger" og "pulssoner".

Re: Strava - pulsvisning [Re: TonyN] #2350717 01/10/2016 09:46
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Se der ja. Takker! Da har det vel kanskje bare blitt flyttet litt . Har ikke hatt behov for å endre, så har ikke gjort noe research.

Re: Strava - pulsvisning [Re: rocketscientist] #2352257 06/10/2016 10:47
D
danz Offline
Medlem
Medlem
D
Et annet spørsmål rundt dette: Er det 'juks' å bruke olympiatoppen sine soner på Strava?

Default sone 4 på strava f.eks virker å være tiltenkt en mye høyere belastning enn olympiatoppens.

Re: Strava - pulsvisning [Re: danz] #2352279 06/10/2016 11:25
K
king195 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Juks ? Det er det eneste rette

[Linket bilde fra veloviewer.com]
-- Strava --

Moderator  support