Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Balanserulle vs. sykkelrulle (fastmontert)

Balanserulle vs. sykkelrulle (fastmontert) #1909284 08/01/2015 18:42
D
dmode Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Tenkte å supplere jobbsykling med innetrening i vinter, men lurer på hvilken type rulle dere med erfaring anbefaler? Altså, balanserulle eller rulle med stillestående framhjul/fastmontert? Og neste spørsmål blir da, trenger man egne treningsdekk for balanserulle også?

Kan legge til at jeg ikke er spesielt opptatt av hverken PC-program eller nitidig watt-måling. Er "gammeldags" og klarer meg med lyd på øret og pulsklokke (tror jeg da) ICON_BLUSH

Re: Balanserulle vs. sykkelrulle (fastmontert) [Re: dmode] #1909312 08/01/2015 20:08
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Hvis du har ambisjoner om å sykle lenger enn ca 1 time pr gang vil jeg sterkt anbefale en rulle hvor sykkelen er fastmontert ettersom det da er mye lettere å se på tv/film mm samtidig som du trener og dermed få tiden til å gå raskere.

Du trenger ikke egne rulledekk på en balanserulle hvis du har dekk uten knaster, dvs vanlige racerdekk går fint.

Re: Balanserulle vs. sykkelrulle (fastmontert) [Re: dmode] #1909328 08/01/2015 20:51
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg har begge deler og er helt enig med Open 1.0 men innimellom er det fint å få litt mer sykkel og balanse-følelse med balanserulle på god-sykkelen. Skal innrømme at jeg er ei kløne og må fokusere mye mer på balanserulle.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro

Moderator  support