Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

YT og frakt

YT og frakt #1907431 04/01/2015 21:46
M
martinevensen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei,
Sitter nå og planlegger innkjøp av ny utforsykkel, og YT Tues 2.0 comp er den som jeg tenker å kjøpe. Noen som har noen erfaring med denne? Noen med erfaring fra BOS dempere?

YT er jo også ganske vanskelige på dette med frakt. De nekter jo å sende syklene deres til Norge. Noen som har erfaring med å få sendt sykkler( og andre ting) til Poste Restante i Sverige, for så å betale moms til Norge og kreve tilbake Tysk moms?

Martin
Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #1907491 05/01/2015 07:39
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Nekter de fordi du vet eller fordi du har hørt det en gang?

BOS er killer funksjon og absolutt kult å ha, men den eneste service du kan gjøre selv uten å miste garanti er å bytte gaffelolje (kanskje også støvpakninger).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: YT og frakt [Re: baronKanon] #1907688 05/01/2015 13:18
M
martinevensen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Kontaktet YT og fikk beskjed om at de ikke sendte til Norge. De foreslo at jeg kunne sende den til en venn i EU og hente den der, men dette medfører mye papirarbeid for å få tilbake tysk moms. Har lest at de ikke sender til Norge pga dårlig erfaring med tollvesenet. Canyon derimot sender hit, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor de ikke sender til Norge!

Martin
Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #1907715 05/01/2015 14:06
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: martinevensen
Kontaktet YT og fikk beskjed om at de ikke sendte til Norge. De foreslo at jeg kunne sende den til en venn i EU og hente den der, men dette medfører mye papirarbeid for å få tilbake tysk moms. Har lest at de ikke sender til Norge pga dårlig erfaring med tollvesenet. Canyon derimot sender hit, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor de ikke sender til Norge!

Canyon er store, YT er små... Norge er bittelite...
foreløpig selger de helt sikkert "nok" til resten av verden.

Samme årsak ble brukt at Tftuned om å Push-tune dempere til Norge. De gadd ikke bruke tid på papirarbeidet det medførte, spesielt når kundene gjorde ting feil.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: YT og frakt [Re: RazeFaze] #1907879 05/01/2015 20:03
M
martinevensen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Sitat: RazeFaze

Samme årsak ble brukt at Tftuned om å Push-tune dempere til Norge. De gadd ikke bruke tid på papirarbeidet det medførte, spesielt når kundene gjorde ting feil.

Dumt at det skal være så vanskelig. De mister jo også mange kunder på å ikke gidder å utføre papirarbeid. Har lest at spesielt YT mister en del potensielle kunder i Nord-Amerika og i Australia på grunn av at de ikke sender utenfor EU. Hvis de ønsker å vokse seg større, burde de vel fokusere land utenfor EU og.

Redigert av martinevensen; 05/01/2015 22:29.

Martin
Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #1908067 06/01/2015 09:54
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Hvem har sagt at de ønsker å bli større?

Sykkelsalget er bare starten på en relasjon. Forhåpentligvis en lang og god relasjon. De har trolig ingen plan eller ønske om å betjene syklister i Australia eller Norge hverken for salg, service, reklamasjoner eller annet.

Del stien, skru av Strava
Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #1908080 06/01/2015 10:13
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze

Dumt at det skal være så vanskelig. De mister jo også mange kunder på å ikke gidder å utføre papirarbeid. Har lest at spesielt YT mister en del potensielle kunder i Nord-Amerika og i Australia på grunn av at de ikke sender utenfor EU. Hvis de ønsker å vokse seg større, burde de vel fokusere land utenfor EU og.

Er nok en del kost-nytte vurderinger som er gjort.
Samt hva blir prisen på en YT i USA? Kontra reklamasjonshåndtering, oppfølging etc.
EU er enkelt, resten av verden krever mye. Hvor mye må de selge før det lønner seg.
Hvor mye kan de vokse, og ha kontroll på, i EU...før de gidder se videre.

Vi har sett Canyon vokse sakte men sikkert, til å bli ganske digre...men de hadde også voksesmerter. Men Canyon har også 4-6mnd leveringstid på fatbike'n sin.. er ikke så veldig populært.

Kanskje er YT enkelt å få tak i om 2 år?
Det kan være kostbart og risikabelt å vokse for fort.

Men klart, med så bra tester som Capra og dh-sykkelen har fått, til de prisene de har, gjør jo at det blir VELDIG attraktivt for folk over alt :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #1908092 06/01/2015 10:42
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
YT har planer om å lansere seg i USA i 2015 så det virker som de utvider salgsområdet, men har foreløpig ikke hørt noe om Norge.

Her er svaret jeg fikk da jeg forhørte meg om YT Capra i vår:

Quote:

Unfortunately we are not present on the Norwegian market. Therefore we don't ship to your country, but only within the EU.

Nevertheless, it is possible that you order a bike to an address within the EU and take care for the export to your country on your own behalf.

To do so we necessarily need an European delivery address. A Norwegian invoice address will be possible.

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #1908117 06/01/2015 11:12
jok Offline
Entusiast
Entusiast

På hjemmesiden til YT står det at de sender til Sveits, og de har også i detalj forklart prosedyren. For å sende til Norge er prosedyren for YT akkurat den samme som for å sende til Sveits. Yt har vel ikke noe med det norske tollvesenet å gjøre det er det transportselskapet som har. I dette tilfellet DHL. Og som YT selv skriver om Sveits, så fakturerer de uten tysk MVA. Det kan de også gjøre til Norge.

Re: YT og frakt [Re: martinevensen] #2038091 03/12/2015 18:02
D
Defendog Offline
Medlem
Medlem
D
Da er katta ute av sekken.
JBS Sport er distributør av YT Industries i Norge.

Prisene vil bli som i Tyskland, men merk at de prisene kun har 20% moms.

Se på syklene på siden, og ta kontakt her:
https://www.yt-industries.com/en/contact-norway

Så kommer vi igang med bestillingen av din YT sykkel.

Hilsen Jørgen

Moderator  support