|
Pulserende smerter over ene øret.
|
Pulserende smerter over ene øret.
02/01/2015 07:30
|
cvrokka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende?
Redigert av cvrokka; 02/01/2015 07:34.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
Re: Pulserende smerter over ene øret.
[Re: cvrokka]
02/01/2015 08:09
|
gare
More than words
|
More than words
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende? Dette er sånt som jeg synes man kanskje skal prioritere litt høyere enn "snart, om det ikke gir seg"
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
02/01/2015 08:21
|
Raskall
More than words
|
More than words
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende? Er det overfladisk eller føles det som en spiker langt inn i hodet? Kona beskriver ofte sine migrener som en spiker langt inn i hodet omtrent der du beskriver. Er det overfladisk kan det være en hudirritasjon. Har du noen som kan se på huden der smerten er? Med mindre det viser seg at dette er en kvise, et lite sår eller noe annet uskyldig ville jeg nok ha tatt en tur til legen ganske raskt.
|
|
|
[Re: Raskall]
02/01/2015 08:23
|
cvrokka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende? Er det overfladisk eller føles det som en spiker langt inn i hodet? Kona beskriver ofte sine migrener som en spiker langt inn i hodet omtrent der du beskriver. Er det overfladisk kan det være en hudirritasjon. Har du noen som kan se på huden der smerten er? Med mindre det viser seg at dette er en kvise, et lite sår eller noe annet uskyldig ville jeg nok ha tatt en tur til legen ganske raskt. Smerten er ikke på huden, og det er ikke noe synlig på utsiden. Jeg har heller ikke hodepine. Føles mer ut som noe spisst som stikker i kraniet rett over/bak øret.
Redigert av cvrokka; 02/01/2015 10:56.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
02/01/2015 10:59
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Nå har jeg alltid synes at du ser litt forkrampet ut i maska, så kan godt hende det rett og slett er smerter i kjevemuskelen.
Som Gare sier, er du i tvil bestil time.
|
|
|
[Re: gare]
02/01/2015 11:02
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende? Dette er sånt som jeg synes man kanskje skal prioritere litt høyere enn "snart, om det ikke gir seg" Egentlig helt enig, men hadde jeg praktisert dette hadde det ikke blitt mange arbeidsdager igjen på meg. Det gir seg faktisk etterhvert, som regel.
|
|
|
[Re: Tange]
02/01/2015 11:58
|
cvrokka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Nå har jeg alltid synes at du ser litt forkrampet ut i maska, så kan godt hende det rett og slett er smerter i kjevemuskelen.
Som Gare sier, er du i tvil bestil time. Jeg fikk bukt med det med noen paracet inntil videre, hvis det er der i morgen så bestiller jeg time.  Men, er det profilbildet du ser på med tanke på "maska"? Det er bare noe jeg fant på google, det er ikke av meg. 
|
|
|
[Re: Tange]
02/01/2015 11:59
|
gare
More than words
|
More than words
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende? Dette er sånt som jeg synes man kanskje skal prioritere litt høyere enn "snart, om det ikke gir seg" Egentlig helt enig, men hadde jeg praktisert dette hadde det ikke blitt mange arbeidsdager igjen på meg. Det gir seg faktisk etterhvert, som regel. Nå er det ikke sikkert at alle har det sånn, men hos min fastlege får jeg hastetime om jeg ringer omkring 0800 ¨på morgenen, da får jeg 15 minutter til å forklare problemet, og kan få en rimelig profesjonell vurdering på om det er noe man bør ta tak i ganske umiddelbart eller ikke. Det krever at jeg er borte fra jobben i en snau time. Dette avhenger selvsagt av arbeidssted og hvor fastlegen holder til.
Redigert av gare; 02/01/2015 12:00.
|
|
|
02/01/2015 12:14
|
Raskall
More than words
|
More than words
Nå er det ikke sikkert at alle har det sånn, men hos min fastlege får jeg hastetime om jeg ringer omkring 0800 ¨på morgenen, da får jeg 15 minutter til å forklare problemet, og kan få en rimelig profesjonell vurdering på om det er noe man bør ta tak i ganske umiddelbart eller ikke. Det krever at jeg er borte fra jobben i en snau time. Dette avhenger selvsagt av arbeidssted og hvor fastlegen holder til. Det er sånn hos min lege også men med klokkeslett kl. 0830. Jeg tror fastleger er forpliktet til å ha noen åpne rom i timelista gjennom dagen for akutt-henvendelser. Siden legevakta er stengt på dagtid må man jo ha et sted å få akutt hjelp. De fleste er veldig lite flinke til å bruke legen sin mens resten ofte er alt for flinke. Vi menn havner nok oftest i den første kategorien. Det virker nesten som om vi tar det som et personlig tap å måtte gå til legen. Jeg hadde mitt første besøk hos fastlege et halvt år etter at jeg ble gift i en alder av 30 år. Før det "gikk ting over av seg selv". Noe som bl.a. medførte at jeg gikk med en udiagnostisert og ubehandlet diabetes i minst 5 år.
|
|
|
02/01/2015 13:40
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Trur du misforsto meg. Jeg klager på ingen måte på fastlegen min som jeg er kjempefornøyd med og får time på flekken om det trenges.
|
|
|
04/01/2015 16:48
|
mpe
Avhengig
|
Avhengig
I to-tre dager nå har jeg en pulserende stikkende smerte som varer i ca. 1 sekund over høyre øre. Noen ganger er det ca. 10 sekunder mellom hver gang, noen ganger flere minutter. Dette er fryktelig irriterende. Jeg må kontakte lege snart hvis dette ikke gir seg. Noen som har opplevd noe lignende? Hadde akurat samme problem som du beskriver for noen år (10 ca.)siden, men husker ikke om det var over høyre eller venstre (Har kanskje ingen betydning). Det gikk 2-3 uker tenker jeg før jeg kontaktet fastlegen. Han kunne ikke hjelpe med noe og ba meg være tålmodig og se om det forsvant, og jeg måtte komme tilbake hvis det ikke ga seg eller kom igjen. Det gikk vel litt tid til (2-3 uker til) og det forsvant. Deretter kom det igjen noen år senere. Gikk på ny til fastlegen som rett og slett mente jeg kasta bort tida hans...(samma kødden som forrige gang). Etter noen flere uker forsvant det, og har ikke kjent det siden, heldigvis. Som du sier, jævlig irriterende. Aner ikke hva det kom av, men tror ikke det var stress relatert.
Redigert av mpe; 04/01/2015 16:51.
|
|
|
04/01/2015 17:10
|
cvrokka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Det ga seg faktisk etter paracetene. Kanskje det bare var at jeg måtte slappe av litt fra det for at det skulle gi seg. Satser på at det ikke dukker opp igjen. 
|
|
|
04/01/2015 17:38
|
mpe
Avhengig
|
Avhengig
Det var bra. Får prøve med paracet om det dukker opp igjen.
|
|
|
04/01/2015 21:33
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
http://www.uptodate.com/contents/thunderclap-headachehttp://en.wikipedia.org/wiki/Thunderclap_headachehttp://bestpractice.bmj.com/best-practic...mp;aliasHandle=eller klasehodepine: http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_headacheSyns det gare skriver er lurt, jeg. Har ikke mye peiling på hodepine, og ville kontaktet lege akutt om jeg fikk plutselig kjempevondt i huet. Når det gir seg igjen, så er skuldene litt mer senket. Det er vel først og fremst blødning og spjæret pulsårevegg i hals/nakke/hode jeg da ville vært redd for. Isolert kreft som kun gir smerte, og ikke anfall, svimmelhet, nevrologiske symptomer av noe slag høres helt fjernt ut for meg. Men hør med en ekspert. Det er helt legitimt, selv om det fins folk som kontrer sin usikkerhet med å være jævlige mot den som spør. (Hvorfor går dere til sånne???) mpe, enig med deg. En jævla kødd.
|
|
|
05/01/2015 09:24
|
Ruppert
Entusiast
|
Entusiast
Har du sjekket synet i det siste? Feil briller gir ofte spenninger i muskulaturen rundt øyne/tinning.
Fikk meg PC-briller i fjor og ble kvitt det meste av stive kjever hodepine og stiv nakke.
|
|
|
06/01/2015 21:39
|
maple
Entusiast
|
Entusiast
prøvd kiropraktor? triggerpunktbehandling - kanskje er det stive muskler i nakke/skulder som forårsaker smerten. legen kan ikkje gjere stort anna enn å skrive ut medisiner og evt henvise deg til nokon andre uansett...
|
|
|
[Re: maple]
07/01/2015 07:54
|
gare
More than words
|
More than words
prøvd kiropraktor? triggerpunktbehandling - kanskje er det stive muskler i nakke/skulder som forårsaker smerten. legen kan ikkje gjere stort anna enn å skrive ut medisiner og evt henvise deg til nokon andre uansett... Kiropraktikk er sikkert supert om det er noe som allikevel går over av seg selv, en lege kan evt. henvise til andre som da kan finne ut om det er noe konkret som man da kan forholde seg til på en eller annen måte.
|
|
|
07/01/2015 10:19
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Høres ut som AIDS eller ebola!
|
|
|
07/01/2015 10:54
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
prøvd kiropraktor? triggerpunktbehandling - kanskje er det stive muskler i nakke/skulder som forårsaker smerten. legen kan ikkje gjere stort anna enn å skrive ut medisiner og evt henvise deg til nokon andre uansett... en lege kan evt. henvise til andre som da kan finne ut om det er noe konkret som man da kan forholde seg til på en eller annen måte. Det kan en kiropraktor også, til info.
|
|
|
[Re: Dexter]
07/01/2015 11:06
|
cvrokka
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: pharynx]
07/01/2015 11:17
|
gare
More than words
|
More than words
prøvd kiropraktor? triggerpunktbehandling - kanskje er det stive muskler i nakke/skulder som forårsaker smerten. legen kan ikkje gjere stort anna enn å skrive ut medisiner og evt henvise deg til nokon andre uansett... en lege kan evt. henvise til andre som da kan finne ut om det er noe konkret som man da kan forholde seg til på en eller annen måte. Det kan en kiropraktor også, til info. God poengtering, jeg visste det egentlig, men hadde glemt det. Skal huske det heretter!
|
|
|
|
|