Siden vi har hatt langtur i Elverum, må vi vel fortsette med flere turer utover. Vet at Ole Chr vil ta oss med en runde i Brøttumskogene, vi har så vidt snakket om andre helgen i oktober evt helgen etter. Neste helg drar flere av oss (JH) til Selen/Lindvallen på "treningsamling"(som det så fint heter når klubben arrangerer, men er vel mest sosialturer med herlige lange turer uten tanke på at det er trening, mao helt nydelig).
Men Stange/Tangen tur må på planenen en helg, kanskje prøvd det med å linke Klevfoss og Gata som vi delvis gjorde i fjor, det var en sykt bra tur, men funnet den siste linken på sti mellom Romedal og Gata ? Vi prøvde jo i fjor, men ble jaget ut av skogen av masse veps he he.
Er også gira på en Moelv tur til i år, suverent område, og kanskje det hardeste så rent fysisk, med mye klatring. Det må en jo bare like.
Skal gi en tilbakemelding på det i morgen Øyvind (du burde blitt med på rundbane i Br dal også i morgen). Men har sånn delvis avtalt med min bedre halvdel en stitur i Elverum da også.
Ser ut som folk har andre planer, men jeg og andre prøver oss på langtur på sti fra Storåsen på søndag. Start kl. 9. Opplegget blir mest mulig sti og over "alle" toppene i området. Ruta blir sannsynligvis Storåsen - Lunkefjell - Nordseterfjellet - Nevelfjell - Hafjell - Reinsfjell - Hitfjell - Veslefjellet - Hitfjell (andre veien) - Kriksfjell - Svartåsen - Mellsjøhøgda - Gjestbodåsen - Snørvillen - Mostfjellet - Sollifjellet - Storåsen.
Skal gi en tilbakemelding på det i morgen Øyvind (du burde blitt med på rundbane i Br dal også i morgen). Men har sånn delvis avtalt med min bedre halvdel en stitur i Elverum da også.
Høres artig ut, men har noen huslige gjøremål jeg må få gjort på lørdagen ...
Ser ut som folk har andre planer, men jeg og andre prøver oss på langtur på sti fra Storåsen på søndag. Start kl. 9. Opplegget blir mest mulig sti og over "alle" toppene i området. Ruta blir sannsynligvis Storåsen - Lunkefjell - Nordseterfjellet - Nevelfjell - Hafjell - Reinsfjell - Hitfjell - Veslefjellet - Hitfjell (andre veien) - Kriksfjell - Svartåsen - Mellsjøhøgda - Gjestbodåsen - Snørvillen - Mostfjellet - Sollifjellet - Storåsen.
Høres ut som en knall plan Espen jeg joiner, hvis logistikken klaffer og dere er klar for selskap.
Da blir det en stitur i Brøttumsmarka førstkommende søndag den 11. Starter fra Mælumslykkja 17 kl. 11, så folk kan møte opp der. Hvis noen trenger veibeskrivelse treffes jeg på 41210767
Hatt en knalltur med Øyvind i kveld..fikk bruk for lykta og 😋Suverene forhold i skogen nå
Ja Frank, må ut rett etter jobb nå(for min del, folk jobber jo ulikt) for å få en runde uten lykt. Ser til min store glede at den nedbøren som var meldt for par dager siden til helga er borte og 10 dagers varselet viser ingen nedbør. Brøttum skal kanskje få litt regn på fredag, men det er alt. Så gleder meg til å sjekke ut Brøttum, har jo hatt noen runder Moelv og deromkring så da det greit å få se hva naboen lenger i nord har å tilby,
Da blir det en stitur i Brøttumsmarka førstkommende søndag den 11. Starter fra Mælumslykkja 17 kl. 11, så folk kan møte opp der. Hvis noen trenger veibeskrivelse treffes jeg på 41210767
Ikke umulig at det kommer noen fra landsbyen i nord. Er det ok å parkere der?
Takk for en herlig runde Ole Chr, Brøttum er digg det også. Likte godt variasjonen mellom småknot og flyt. Bra gjeng og kult å sykle sammen med Espen og Lillehammergutta også!
Noen av oss snakket så vidt om langtur Ådalsbruk-Gata-Tangen-Stange-Ilseng neste søndag, uten at vi spikret det. Men en gang i løpet av de neste helgene kanskje ?
Takk for en herlig runde Ole Chr, Brøttum er digg det også. Likte godt variasjonen mellom småknot og flyt. Bra gjeng og kult å sykle sammen med Espen og Lillehammergutta også!
Noen av oss snakket så vidt om langtur Ådalsbruk-Gata-Tangen-Stange-Ilseng neste søndag, uten at vi spikret det. Men en gang i løpet av de neste helgene kanskje ?
Enig - dette var kanonbra! Dog litt flaut at jeg ikke har tatt meg bryet med å utforske helt ned til Brøttum til tross for at jeg har bodd i Lillehammer i fem år. Kommer til å bruke disse stiene mye framover.
Herlig Frank. Har snakket med Øyvind og han kan ta over stafettpinnen fra Gata og videre til Tangen/Stange, hvis Svenn blir med så hadde han også lyst til å vise oss noen rundt Gata (han er jo derfra), men kan jo hende det er samme stier som de du har her + Øvind sine fra Gata. Men det finner vi ut av.
Skal vi si start kl 10 fra Klevfoss ? Nå på søndag!
Søndag 18.10 blir det en lang stitur i området Klevfoss-Åsvang-Gata-Tangen-Stange-Ilseng. Frank, Svenn og Øyvind er überfuhrere, vi andre kan bare kruxe i vei med ingen andre tanker en at dette blir moro og slitsomt. Kan møte sint veps i Åsvang. Vi blir flere fra Elverum og jeg har sendt noen mld ellers også.
Start tid er kl 10, startsted er her (http://kart.finn.no/?lng=11.31242&lat=60.78634&zoom=16&mapType=normap&markers=11.31476,60.78694,r,Brukerdefinert)..Frank, gjerne rette meg hvis feil. Turen tar ca 6 timer, siden det søndag så er det så som så med butikker som er åpen, men dette vet Øvind og Frank bedre, om hva som er åpent.
Søndag 18.10 blir det en lang stitur i området Klevfoss-Åsvang-Gata-Tangen-Stange-Ilseng. Frank, Svenn og Øyvind er überfuhrere, vi andre kan bare kruxe i vei med ingen andre tanker en at dette blir moro og slitsomt. Kan møte sint veps i Åsvang. Vi blir flere fra Elverum og jeg har sendt noen mld ellers også.
Start tid er kl 10, startsted er her (http://kart.finn.no/?lng=11.31242&lat=60.78634&zoom=16&mapType=normap&markers=11.31476,60.78694,r,Brukerdefinert)..Frank, gjerne rette meg hvis feil. Turen tar ca 6 timer, siden det søndag så er det så som så med butikker som er åpen, men dette vet Øvind og Frank bedre, om hva som er åpent.
Kult å oppleve noe nytt. Prøver å henge meg på denne. Hvordan er marsjfarten på gjengen? Har syklet cx dagen før. Må rekke et selskap i Asker kl 18, så antar jeg må runde av etter 5,5 timer for å rekke det, men med gps finner jeg vel tilbake på en grei måte. .
Flott Tord, ikke umulig å komme i mål på 5.5 time også, og feks fra Stange er det lett å ta raskeste veien via asfalt hvis det "drar ut". Samme fra Tangen. Masjfarten er nok helt ok, er mye spreke folk som er med. Kommer du for sent til middag så kan du bare du skylde på meg, det er de andre gutta gjør også;)