Hadde det ikke vært utrolig kult å få til et fatbikeløype i bymarka (vinterløype)?
I samarbeid med fotgjengerne så blir det jo mange fine løyper, men det er også mange stier, for eksempel mange av bærstiene, som blir blokkert av tre og greiner om vinteren. Jeg har spandert noen timer på å rydde litt, men oppfordrer like vel alle sammen til å ta med greinsaga på tur. Dersom vi rydder så er det sikkert flere fotgjengere som finner stiene også og så får vi noen skikkelig fine løyper. Jeg har altså pekt ut bærstiene og området rundt geita som et satsingsområde. Akkurat nå synes jeg det var rimelig håpløst, men bare det blir frost igjen så blir det sikkert bra.
Denne videoen er fin inspirasjon:
Re: Fatbike(vinter)løype i bymarka, Trondheim?
[Re: erikskon]
#190624531/12/201411:08
De trærne som skaper trøbbel nå legger seg ned pga snølast, altså er de ikke i veien på sommeren, - når vi vanligvis rydder. Nå har jeg studert litt nærmere hvordan de rydder rundt skiløypene og synes at jeg kan se at de tar en god del av tynne lange trær også litt til siden for løypa.
En ting til er jo det at vi nå beveger oss mye høyere enn om sommeren og det vi lett huker oss under da blir nå full impact....
Veldig mye kan man fjerne med å riste av snøen og bøye treet bort, men jeg tar ofte like godt å kapper. Det gror igjen fort nok i marka.
#190632431/12/201416:29
Villmarksliv testet sager. Bacho sin fikk hederlig omtale mener jeg, har en selv og er superfornøyd. For de som synes den er dyr så fikk også en biltema foldesag ok omtale i Villmarksliv sin test.
#190638101/01/201510:46
Når jeg først har oppmuntret til omgang med kvasse redskap så benytter jeg anledning til å samtidig oppfordre til å beholde hanskene på. Her er et eksemplar av "greinsag dratt over fingre i det man skal hive sykkelen unna et fallende tre". Smertene var uutholdelige, vil anta at de var på høyde med en fødsel eller lårbeinsbrudd. Snufs.
#190885207/01/201521:36
Nå er det syklet/tråkket/stampet opp et slags spor igjen på en del av bærstiene, om noen flere tar en tur så har vi snart en fin løype. Tungt i dag....