Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Hjelp til kjøp av rulle

Hjelp til kjøp av rulle #1905983 30/12/2014 10:39
EirikO Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Noen som har erfaring med Tacx T2200? XXL har (kanskje) denne til 2000,- (kommer opp på google-søk, men er ikke listet på xxl.no...)

Har ikke mulighet til å bruke pc, men hadde vært greit med rulle med en liten computer så man har noe målinger å se på ICON_SMILE

Andre rulle som er aktuelle? Virker som det er VR som gjelder for tiden, men upraktisk med stasjonær pc som står på sted som uaktuelt for rulling..

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906062 30/12/2014 17:19
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg ville sjekket anmeldelser av Tacx-ruller før jeg kjøpte.

Dvs helt konkret vil akkurat jeg ikke kjøpe Tacx igjen. Utrolig mye krangling med ikke spesielt bra programvare. Eksepsjonelt humørsyk kalibrering, jeg regner med 30-40 forsøk før første kalibering går gjennom jeg har syklet mer enn ti minutter først. Løse ledninger i kontaktene til motorbremsen.

Det er mulig de er blitt bedre, men det kommer jeg aldri til å finne ut. Kanskje de fungerer bra for modeller uten PC-kobling, da slipper du i hvert fall programvaren og kalibreringen.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906069 30/12/2014 18:15
J
JørgenS Offline
Medlem
Medlem
J
Jeg har syklet en del på tacx flow t2200 (uten pc). Den fungerer bra synes jeg. Har kalibrert den 3 ganger og får samme kalibreringsverdi hver gang (4). Det virker som wattverdien er stabil, 200 watt føles ganske likt hver gang.
Dette er min fars rulle. Jeg skal snart kjøpe meg min egen. Regner med det blir samme rulla pågrunn av at det er den billigste med grei nok wattmåling.

Jeg vurderer også elite turbo muin for å slippe rulledekk og for at det skal være enklere å bytte imellom sykler, men man får 2stk flow for 1 muin.
Jeg for min del har 2 krav og et ønske
-Wattmåling (trenger ikke være helt nøyaktig, men må være stabil)
-Vil ikke bruke pc.
-og så hadde det vært kjekt å slippe rulledekk...

Enkleste hadde selvfølgelig vært å kjøpt kickr..:)

Redigert av JørgenS; 30/12/2014 18:17.
Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906115 30/12/2014 20:21
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Hei. Har brukt flere måneder på å fordype meg i sykkelruller og har snakket med mange syklister som har erfaring med ruller. Dette fordi jeg ikke liker å ta dårlige valg, men heller kjøpe noe jeg vet jeg blir fornøyd med over tid.
Fikk tilbakemelding av flere at de ikke var fornøyd med Tacx, dette gjelder selv toppmodellene..
Ende opp med Wahoo Kickr og alle jeg kan bekrefte at det er en av de råeste sykkelrullene. Har hatt denne en uke nå og selv lillesøster ble så imponert etter å ha testet den, at hun skulle skaffe seg en ICON_SMILE

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906116 30/12/2014 20:23
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har aldri testet en Kickr, men jeg hadde mye heller lagt pengene i en analog Elite Muin og en wattmåler jeg også kan bruke ute. Ikke mye dyrere heller.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906178 30/12/2014 23:59
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Elite Muin ser ikke så dum ut, men jeg syns man i alle fall bør teste Kickr før man bestemmer seg ICON_SMILE
Tenkte selv tanken på wattmåler på sykkelen og billigere rulle, men tror at Kickr vil bidra til mer og bedre innetrening. Betalte kr 6500,- for min som var brukt 16 ganger og vet at en som var ubrukt nylig ble solgt for kr 6700,-
Konklusjonen min ble at jeg ville ha en skikkelig rulle inne og wattmåler på syklene i tillegg. Du er velkommen til å teste Kickr ICON_SMILE
En wattmåler f.eks Stages til sykkelen, får man for en slikk og ingenting. Ser at ny prisen starter på ca 5500,-

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906179 31/12/2014 00:31
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Har akkurat kjøpt i-Genius. Å fy for en software. Den som følger med er så gammel at den rett å slett var direkte ustabil på Win 8. Søk etter oppdateringer funket ikke. Søk etter nye filer for nedlasting fant jeg etterhvert. Da jeg lastet ned den siste som sikkert var minst 10-15 oppgraderinger nyere enn den som fulgte med fikk jeg beskjed om å fjerne eksisterende installasjon. Når det var gjort fikk jeg beskjed om at en oppgradering var umulig fordi den ikke fant et eksisterende program på PCen min. Installerte software på nytt og lastet ned en fil som kun var en eller to ? generasjoner nyere enn den jeg hadde. Da funket søk etter oppgraderinger og resten gikk greit. Fant også en firmware oppgradering til bremsen som var grei å få til.

Hadde også kjøpt en DVD som jeg installerte samtidig med første installasjonen min. Etter installasjon med siste revisjob fikk jeg melding om at min lisens på DVD var gått ut. Avinstallerte og reinstallerte, men denne gangen gikk ikke det da softwaren plutselig fikk det for seg at lisensen min var ugyldig. Har antagelig fått for seg at jeg foretok en "ulovlig" installasjon nummer to. Så den funker ikke.
Realismen i motstanden i forhold til terreng, Watt, fart etc virker svært så troverdig. Styreplata er der og må nok til for å kjøre multiplayer, men noen "ekte" styrefølelse kan de ikke skryte på seg, som forventet egentlig. Blitt ca 300Km på den i Jula (pluss ca 70Km på Fatbike) Lå litt etter skjema for årets mål ;-)

Derfor kan jeg etter softwaremotstand i starten anbefale rulla for de som blir litt lei av å glane i veggen med en motstand som ikke akkurat "følger terrenget" :-)

Litt spent på hvordan den takler DVD filmene. De er jo filmet i et felt og hva skjer om man trår fortere eller saktere enn referanserytterne? Blir sjokkskadet om kamera beveger seg forover eller bakover i feltet . Mulig man får opp en pluss eller minus rute som viser om man er foran eller bak selv om man tilsynelatende har samme plass i feltet ?? Bestilt opp en ny DVD å får vel skikk på den jeg har før eller siden :-)

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906208 31/12/2014 08:17
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg har en Tacx Fortius og synes alt fungerer kjempefint til mitt bruk men kløner med kalibrering og aner ikke om watt'en stemmer. Lei av feilmeldingen "du må slutte å trå".

I går skjedde det en ny "dusteting"... Syklet Col de la Madone og Mount Ventoux. Første fjell ble bra men av en eller annen grunn kom film og avstand i usync. Kom over toppen på fjellet og skulle roe ned... men det fortsatte ytterligere i en kilometer med 10% stigning når jeg på filmen "dundret ned" på andre siden. Noen som har greie på siste problem....

Skulle jeg kjøpt ny rulle ville jeg valgt Wahoo Kickr med kun en strømledning og bare ta av bakhjulet. Skulle gjerne hatt pulsmåler uten belte og ACDC burde vært på Spotify... Ellers synes jeg det er motiverende å holde på med det utstyret jeg har i dag :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: John_Harald] #1906213 31/12/2014 08:40
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: John_Harald
Elite Muin ser ikke så dum ut, men jeg syns man i alle fall bør teste Kickr før man bestemmer seg ICON_SMILE
Tenkte selv tanken på wattmåler på sykkelen og billigere rulle, men tror at Kickr vil bidra til mer og bedre innetrening.

For min del har Elite Muin bidratt til mer og bedre innetrening. Kickr er sikert gull, men til sammenligning koster Elite-rulla under 3800 på Bike24.com, og da har man råd til en effektmåler i tillegg.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906225 31/12/2014 09:42
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan kickr eller muin brukes til multiplayer eller vr? Har syklet svært mye til trainerroad med Elite Qubo digital og det er helt greit, men hadde vært kjekt med en "dimensjon" ekstra på rulla. Også ser det gøy ut å sykle segmenter på strava etc.

Redigert av Hoaas; 31/12/2014 09:43.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906226 31/12/2014 09:44
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det ligg eit par Flow ute på finn.no til bra pris:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54527513

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54410479

Ellers så begynner vel dette å bli ein ganske gammel konstruksjon. Eg har ei Tacx Grand Excel som eg trur vart lansert for ca 15 år sidan, og sjølve rulla ser i grunn akkurat lik ut som dagens Flow, bortsett frå farga.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906248 31/12/2014 11:22
EirikO Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for tips ICON_SMILE Vet ikke om jeg ble så mye klokere, men registrerer at det ikke er stor jubel for Tacx..
xxl har ikke lenger t2200, men kun i-vortex som ikke krever pc. Her kan man derimot velge mellom pc og "computer" på styret og det virker jo kjekt. Prisen er 4500,-

God nytt år ICON_SMILE

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906253 31/12/2014 11:52
T
TUM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: EirikO
Takk for tips ICON_SMILE Vet ikke om jeg ble så mye klokere, men registrerer at det ikke er stor jubel for Tacx..
xxl har ikke lenger t2200, men kun i-vortex som ikke krever pc. Her kan man derimot velge mellom pc og "computer" på styret og det virker jo kjekt. Prisen er 4500,-

God nytt år ICON_SMILE

Hei.

Bikedeal.no har tilbud på I-vortex til 3699,- og fri frakt.

Har bestilt meg en slik, da denne kan brukes uten pc, og kan kobles opp mot pc hvis du ønsker. Blir spennende å se hvordan det virker. Er veldig mye blanede oppfatninger av Taxc å lese rundt omkring. ICON_SMILE ICON_SMILE

Mvh

John

Redigert av TUM; 31/12/2014 11:52.
Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: TUM] #1906266 31/12/2014 12:46
EirikO Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: TUM

God nytt år ICON_SMILE

Hei.

Har bestilt meg en slik, da denne kan brukes uten pc, og kan kobles opp mot pc hvis du ønsker. Blir spennende å se hvordan det virker. Er veldig mye blanede oppfatninger av Taxc å lese rundt omkring. ICON_SMILE ICON_SMILE

Mvh

John

Takk for tips, men utsolgt 😢

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906271 31/12/2014 13:02
Henden Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg har hatt en Elite fluid rulle siden høsten 2013. Stillegående, bra med motstand og relativt billig. http://bikeshop.no/Sykkel/Ruller/Standar...006-p0000024152 Denne kombinert med et brukt Powertap SL+ bakhjul har jeg rulle med troverdig wattmåling for en femtusenlapp.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906279 31/12/2014 13:12
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Viss du berre ønsker ein "liten computer så man har noe målinger å se på", så er vel Trainerroad på iPhone eit alternativ. Funker vel med dei fleste ruller viss du bruker VirtualPower.

http://www.trainerroad.com/virtual-power
http://www.trainerroad.com/platforms

Tacx Blue Motion er på tilbud hos Bikeshop:
http://bikeshop.no/Sykkel/Ruller/Standar...600-p0000034802

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906280 31/12/2014 13:13
T
TUM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: TUM

God nytt år ICON_SMILE

Hei.

Mvh

John

Takk for tips, men utsolgt 😢

Da var jeg heldig. Bestilte for ett par dager siden.

Sjekk ut:

http://bikeshop.no/Sykkel/Ruller/VR-ruller/Tacx/Tacx-I-Vortex-T2170-Rulle-B%C3%A5de-VR-and-Ergotrainer-i-ettTACX2170-p0000039102

Litt billigere enn på XXL. Er vel gratis frakt hos de og.

John

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906312 31/12/2014 15:19
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg har brukt Tacx Bushido i flere år, har til og med slitt ut en, og synes at denne rulla er veldig bra. Jeg har oppgradert med Tacx 4.0 Advanced programvaren og etter de siste oppgraderingene fungerer denne nå veldig bra. Jeg har tidligere hatt mange problemer med programvaren, både mht oppgradering, ant+ tilkobling, lisens og innstillinger, men etter de siste oppgraderingene har jeg ikke hatt noen problemer.

Tacx 4.0 Advanced fungerer nå, etter min oppfatning, endelig slik det burde fungert da det ble lansert for noen år siden.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EmilZipp] #1906327 31/12/2014 16:44
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: EmilZipp
Jeg har en Tacx Fortius og synes alt fungerer kjempefint til mitt bruk men kløner med kalibrering og aner ikke om watt'en stemmer. Lei av feilmeldingen "du må slutte å trå".

I går skjedde det en ny "dusteting"... Syklet Col de la Madone og Mount Ventoux. Første fjell ble bra men av en eller annen grunn kom film og avstand i usync. Kom over toppen på fjellet og skulle roe ned... men det fortsatte ytterligere i en kilometer med 10% stigning når jeg på filmen "dundret ned" på andre siden. Noen som har greie på siste problem....

Skulle jeg kjøpt ny rulle ville jeg valgt Wahoo Kickr med kun en strømledning og bare ta av bakhjulet. Skulle gjerne hatt pulsmåler uten belte og ACDC burde vært på Spotify... Ellers synes jeg det er motiverende å holde på med det utstyret jeg har i dag :-)

Hehehe Misstenker at du er raskere enn "referansen" Grublet litt på hvordan det fortoner seg ;-)

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: Open 1.0] #1906328 31/12/2014 16:45
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Open 1.0
Jeg har brukt Tacx Bushido i flere år, har til og med slitt ut en, og synes at denne rulla er veldig bra. Jeg har oppgradert med Tacx 4.0 Advanced programvaren og etter de siste oppgraderingene fungerer denne nå veldig bra. Jeg har tidligere hatt mange problemer med programvaren, både mht oppgradering, ant+ tilkobling, lisens og innstillinger, men etter de siste oppgraderingene har jeg ikke hatt noen problemer.

Tacx 4.0 Advanced fungerer nå, etter min oppfatning, endelig slik det burde fungert da det ble lansert for noen år siden.

Jeg fikk vel to kvelder med alle dine frustrasjoner før jeg fikk softwaren til å spille på lag. Kan tyde på at de omsider har kommet til noe som funker :-)

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906330 31/12/2014 16:49
ØyvindHr Offline
Ringrev
Ringrev
Kjøpte på Bikeshop som faktisk leverte en annen mer komplett paklke til samme pris som XXL. Multiplayer med Google lisens kom som en ren bonus (ikke forsket på den enda)

Selv om det var mye bøll med å få installasjonene på plass virker det helt kult når alt er på plass. Leser du det jeg har erfart er du nok tettere på en løsning enn jeg var når jeg begynte :-(

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906337 31/12/2014 19:30
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Billigrulle ala Satori og Trainerroad, også sparer du resten av penga til en skikkelig wattmåler, er mitt tips. Aldri mer programvaren til Tacx!

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: traktoregg] #1906338 31/12/2014 19:42
MoaDude Offline
Medlem
Medlem
Sitat: traktoregg
Billigrulle ala Satori og Trainerroad, også sparer du resten av penga til en skikkelig wattmåler, er mitt tips. Aldri mer programvaren til Tacx!

Kunne ikke vært mer enig. Og ta gjerne en titt på DC Rainmaker sin oversikt over mulige alternativer til TrainerRoad.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906339 31/12/2014 19:42
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Enig i prioriteringa av skikkelig wattmåler, men MYE heller den analoge Elite Muin foran Satori. Det var den oppgraderinga jeg gjorde i høst som gjør at jeg etter fem år på en Satori plutselig har gått fra å hate rulla til å trives godt på den. Ikke mye dyrere heller.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1906841 02/01/2015 20:55
V
vux Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Storfornøyd med KICKR. Kan brukes til det meste av apps/programvare siden den har en API for tredjepartsutviklere, og den har en god wattmåler(Sammenlignet med min Stages i alle fall)

Jeg bruker den bla. med disse programmene.
Trainerroad (ERG mode er jo flott)
Zwift beta(Veldig artig)
BKOOL SIM til å sykle egne gps filer
++

2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1)
2015 Big Bob 7.0
2014 Whaoo Kickr
Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1909903 10/01/2015 08:16
J
JørgenS Offline
Medlem
Medlem
J
Jeg har så å si bestemt meg for kinetic road machine nå. Men begyynner samtidig å like tanken på kinetic rock og roll. Jeg synes den nye ser lovende ut i forhold til den gamle. Er det noen som har erfaring med den nye?. Jeg merker jeg får mere værk i kroppen av å sykle på spinningsykkel/rulle vs å sykle ute, Skulle tro den rulla hjelper en del på til å kunne utføre lengre økter på rulla

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: vux] #1909931 10/01/2015 09:44
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: vux
den har en god wattmåler(Sammenlignet med min Stages i alle fall)

++

Hva er du missfornøyd med?

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: rasmusic] #1909959 10/01/2015 11:40
O
Ole M Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: rasmusic
Enig i prioriteringa av skikkelig wattmåler, men MYE heller den analoge Elite Muin foran Satori. Det var den oppgraderinga jeg gjorde i høst som gjør at jeg etter fem år på en Satori plutselig har gått fra å hate rulla til å trives godt på den. Ikke mye dyrere heller.

Kunne godt tenke meg å trives på rulla! Har Satori og wattmåler.
Hvorfor trives du på Elite Muin?
Mindre bråk og mer stødig?

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: EirikO] #1909997 10/01/2015 13:29
T
teithund Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Håper det er greit at jeg slenger inn et rullespørsmål.
Er det noen som har erfaring med Elite Novo Power? Kunne ha tenkt meg en enkel rulle til 1-2 økter i uka. Ser at prisen på den er særs snill akkurat nå.

Re: Hjelp til kjøp av rulle [Re: Ole M] #1910032 10/01/2015 15:43
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Ole M
Hvorfor trives du på Elite Muin?
Mindre bråk og mer stødig?

Ja, begge. Men det som er viktigst for meg er nok at den gir en mer naturlig tråkkfølelse. Satorien var ok på storeskiva, men da bråkte den ekstra mye.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support