Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

råd angående sykkelverksted å sykkel

råd angående sykkelverksted å sykkel #1904197 22/12/2014 01:35
M
mrmartialart Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Kjøpte meg en scott elite 29er te åtte lapper. på intersport på stopp i Sarpsborg og er misfornøyd...hatt den på service der føre jeg fikk den setet satt låst fikset de med at to mann røska det løst.. 14psi for mye i begge dekkene altså maks trykk det fikset jeg. Girene girer veldig upresist og bråker veldig samme med bremseskiva foran bråker og virker som henger på lager subbelyd...

Vært på service der etter kjøp pluss g max i Fredrikstad pluss sykkelsporten i Sarpsborg fremdeles er ikke gira eller bremsene bra...

Noen tips til et veldig bra verksted som er billig og har bra peil som kan hjelpe meg?

Burde jeg heve kjøpet?

Gjorde jeg et bra kjøp av sykkel te åtte tusen?

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904247 22/12/2014 08:33
olechr Offline
More than words
More than words
Trur du skal få problemer med å heve kjøpet av en sykkel for de "feilene" der. Kjenner ikke til noe sykkelverksted i området der, men dette bør jo være en grei sak å fikse der du kjøpte den.

8000 hørtes ut som en bra pris.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904354 22/12/2014 13:17
M
mrmartialart Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Har som sagt hatt den på service tre steder å problemene er der enda. Redd for skader på gir, bremser å setepost jeg da.

Pluss kan ikke helt forstå at tre forskjellige verksteder ikke har greid å løst dette.

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904369 22/12/2014 14:20
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Det skal ikke rare sykkelverkstedet til for å justere gir og fikse en bremseskive som subber. Dette er ting det bare bør ta noen få minutter å ordne opp i, så det høres veldig spesielt ut at det er forsøkt rettet opp i tre steder uten hell.
Er du sikker på at det i det hele tatt er gjort et forsøk?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904390 22/12/2014 15:18
M
mrmartialart Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Ja intersport på stopp å gmax i Fredrikstad så jeg selv at de holdt på mens på sykkelsporten i Sarpsborg så jeg ikkenoe men de tok betalt da...

Noen som kan annbefale et bra verksted her i Sarpsborg?

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904391 22/12/2014 15:24
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Har du kjørt bremsene inn skikkelig?

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904395 22/12/2014 15:48
M
mrmartialart Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Vehe hva vil det si? Sykla en del å bremsa mye med de vis du mener det :-)

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904410 22/12/2014 17:13
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Hva mener du med at bremsene bråker? Bråker de under oppbremsing, eller er det konstant ulyd, selv når du ikke bremser?

Om de bråker under oppbremsing er det lite du får gjort med det. Dette er som regel som følge av skitt/gjørme/fuktighet på bremseklossene. Vask sykkelen grundig etter bruk og spyl bremsene skikkelig slik at møkk blir borte. Dette vil ihvertfall hjelpe noe.

Om bremsene bråker hele tiden er sannsynligvis enten bremseskiva skeiv eller kalipperen skrudd skeivt på gaffelen/ramma. Skal være en enkel sak å fikse (tar noen få minutter for deg å gjøre det selv om du føler at verkstedet ikke får det til).

Jeg er dessverre ikke kjent i Østfoldområdet så får ikke anbefalt noe verksted. Men jeg vet at det er mange kyndige folk derifra som henger på forumet og som gjerne hjelper til med sykkelmek.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904443 22/12/2014 18:58
M
mrmartialart Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Ja konstant sube lyd selv om jeg ikke bremser

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904562 23/12/2014 07:07
J
JørgenK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Sitat: mrmartialart
Ja konstant sube lyd selv om jeg ikke bremser

Min erfaring er at det kan virke som man har fått sentrert bremsene, så de ikke subber. Så setter man seg på sykkelen, så subber dem allikevel. Da trenger de en siste justering.
Kan være dette som har skjedd på verkstedene, at bremsene er blitt sentrert så de ikke subber, så subber dem når du trår deg en tur.

Reality is an illusion that occurs due to lack of alcohol
Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904592 23/12/2014 08:49
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Med forbehold om at det trådstarter opplyser om, faktisk er det som er gale, så høres det nesten utrolig ut at man ikke har klart å fikse dette på tre forskjellige servicer.
setet satt låst fikset de med at to mann røska det løst..
Kjedelig med sete/setepinne som sitter fast, men om man ikke har behov for å justere det på hver tur, så er dette noe man gjør en gang, også sitter den der den skal.
14psi for mye i begge dekkene altså maks trykk det fikset jeg.
Justere trykk i dekkene bør ikke være noe man setter bort på en service.
Girene girer veldig upresist og bråker veldig
Upresist? Hopper ikke kjedet dit det skal? Subber det? Dette kan være flere ting. Slakk vaier, utslitt kjede eller drev, skjevt gir/-øre, etc. På et verksted bør de klare å feilsøke og rette opp. Hvis de leverer fra seg en sykkel der giringen er upresis, så er ikke jobben gjort.
samme med bremseskiva foran bråker og virker som henger på lager subbelyd...
Samme svar som over, Dette er en enkelt ting å feilsøke og rette opp. Litt avhengig av hvilke bremser du har, så er dette en enkel sak å gjøre selv, og som krever minimalt med verktøy.

Det virker veldig rart at sykkelreperatører ikke klarer å ordne dette, men det skal uansett ikke være noen grunn til å heve kjøpet.

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904597 23/12/2014 08:55
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
hatt den på service der føre jeg fikk den

Hvordan hadde du sykkelen på service før du fikk den? Er dette en brukt sykkel?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904602 23/12/2014 09:01
M
mrmartialart Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Nei helt ny sykkel. Ja giringen virker som den ikke girer lett på noen av girene og veldig lett opp til andre igjen. Samtidig bråker det litt i vise gir kombinasjoner som om kjedet subber innat noe.

Bråket i framre bremse gidde seg faktisk idag etter jeg måtte bråbremse grunnet en bil :-P

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1904606 23/12/2014 09:05
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ser du ble tipset om et sykkelverksted i en annen tråd. Ta med sykkelen dit, og si fra hva du opplever som er gale med sykkelen. Hvis de er noenlunde oppegående, så hører de på deg, forstår hva som er gale, fikser problemene og du kan ta juleferie med en sykkel som fungerer ICON_SMILE

Re: råd angående sykkelverksted å sykkel [Re: mrmartialart] #1906942 03/01/2015 10:22
VemundSimensen Offline
Entusiast
Entusiast
Sykkelsporten Sarpsborg fikk jeg et meget godt inntrykk av når jeg var der, har også lest erfaringer på face via kammerater at de gjør skikkelig jobb.

Dedikerte gutter som kan mye.

Ellers anbefaler jeg Pedalen i Fredrikstad. Det er gode folk der!

Dog med NY sykkel bør forhandler av sykkel fikse dette kostnadsfritt for deg. på Gmax i Dikeveien jobber Rune 2 dager i uka, han er en grym sykkelreperatør!

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!

Moderator  support