Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Har du eller vurderer du boligalarm?

Har du eller vurderer du boligalarm? #1903978 20/12/2014 21:23
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Hei!

Vuderer du brann og innbruddssikring av din bolig? Da er jeg mannen å snakke med ICON_WINK

Jeg er ansatt i Falck Alarm (også kjent som Falck bilberging) som alarm selger. Jeg er en av de som du sikkert er lei av at kommer å banker på døra di til helt feil tidspunkt.

Men vi i Falck kan hvertfall tilby ei meget gunstig pakke som innholder både brann og innbruddssikring av boligen din med det beste som finnes av alarmsystemer og komponenter som finnes på markedet. Gjennom dette får du også direktetilkobling opp mot vår alarmsentral som stiller med rask og god utrykkning til enhver tid. Prisen vi tilbyer er meget gunstig for deg som kunde, samt at vi har en prisgaranti opp i mot andre konkurrerende selsakper.

Tenkte jeg skulle sjekket hvordan stemninga var for det her, så er du interessert, har spørsmål eller vil starte en diskusjon, FYR LØS!

Per

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1903988 20/12/2014 21:48
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Skal vi bruke forumet til dette?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: RoyE] #1903989 20/12/2014 21:52
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: RoyE

Nei, vi skal ikke det!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: RoyE] #1903990 20/12/2014 21:54
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: RoyE

Tja hvorfor ikke? "Vi" trenger jo ikke bruke forumet til det her, det er jo forsåvidt opp til hver enkelt. Kunne jo vært greit å skapt en diskusjon rundt det her temaet, men er jo helt opp til deg om du vil delta eller ikke ICON_SMILE

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1903991 20/12/2014 22:00
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Buu!

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1903992 20/12/2014 22:02
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Dette er ikke en diskusjon. Det er derimot den andre der du nettopp også svarte. Dette ser mer ut som salg eller reklame for Falck, som i alle fall jeg ikke synes hører hjemme her, og som jeg tipper strider mot reglene også,

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1903993 20/12/2014 22:06
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Veit ikkje om dette er forbode, men det er i alle fall ganske uproft av ein kommersiell aktør å poste slike innlegg. Du bør i alle fall legge inn info i overskrifta om at dette er reklame, slik at vi som ikkje er interessert slepp å bruke tid på å åpne innlegget og lese før vi forstår kva dette er.

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: Stein] #1903994 20/12/2014 22:06
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: Stein
Dette er ikke en diskusjon. Det er derimot den andre der du nettopp også svarte. Dette ser mer ut som salg eller reklame for Falck, som i alle fall jeg ikke synes hører hjemme her, og som jeg tipper strider mot reglene også,

Jaja da får vi legge den død da!
Kunne jo vært en fin julegave til kona, kan aldri slå feil ICON_WINK

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1903997 20/12/2014 22:25
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: perbaa
Jaja da får vi legge den død da!
Kunne jo vært en fin julegave til kona, kan aldri slå feil ICON_WINK

Saken er jo at stort sett alle her jobber med noe, og de fleste jobber med noe som på en eller annen måte kan selges, enten det er snekkertjenester eller borerigger. Det ville bli ganske stappfullt av tråder her hvis alle tusenvis av forumets brukere skulle starte en tråd om akkurat sin virksomhet. ICON_SMILE

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904000 20/12/2014 22:37
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B
Jeg vurderer alarm og nå vet jeg iallfall hva jeg _ikke_ vil kjøpe.

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: bvp] #1904001 20/12/2014 22:39
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: bvp

Fordi?

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904019 21/12/2014 06:23
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: bvp

Fordi?

Tenk nøye etter.

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904023 21/12/2014 08:02
Flex Offline
Veteran
Veteran
Boligalarm er vel kanskje blant tingene jeg ville plassert i "Verdens mest overprisede produkt"-tråden, så jeg har aldri vurdert å skaffe meg noe sånt. Men holder med de andre her i at dette var temmelig dårlig reklame for Falck

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904102 21/12/2014 14:24
Mr Blomst Offline
Ivrig
Ivrig
Nei men dere da, hvorfor kan vi ikke ha en diskusjon om dette? For en sneversynt gjeng! Tenk på perspektivene dere vil gå glipp av. Vil dere ikke vokse som mennesker?

Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: -Jan] #1904109 21/12/2014 14:57
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: -Jan
Veit ikkje om dette er forbode, men det er i alle fall ganske uproft av ein kommersiell aktør å poste slike innlegg. Du bør i alle fall legge inn info i overskrifta om at dette er reklame, slik at vi som ikkje er interessert slepp å bruke tid på å åpne innlegget og lese før vi forstår kva dette er.
Sitat: -Jan

Hvis det tok deg så mye tid å gå inn på tråden, hvorfor velger du da å bruke enda mere tid ved å skrive ett innlegg?

Uansett har jeg foreslått å legge tråden død, men det er tydligvis vanskelig for mange... Ser det er ekstremt mange hissige typer her som tydligvis bruker det her forumet for å få ut litt sinne, greit nok det, men kandkje man ikke bør basere og leve hele livet sitt gjennom forumet på terrengsykkel.no.. Bare ett tips!

Ellers er det vel dere "ringrever" som bestemmer hva som er greit her inne, så jeg bøyer meg såklart etter dere!

God jul alle, så får vi håpe st denne tråden ikke ødela jule helt for folk, er jo fortsatt gaver og god mat å glede seg til vettu ICON_SMILE

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904112 21/12/2014 15:28
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Fantastisk tilnærming. Forsøk salg av kommersielle tjenester fra din arbeidsgiver på et sted og et format som ikke er velkommen, få tilbakemeldinger om at det ikke er greit og at noen får den slags veldig fort i halsen, og reaksjonen din er "get a life"? Virkelig?

Jeg overtar forøvrig enebolig i januar, og vurderer alarm. Falck var ikke strøket fra listen før forrige innlegg, men det klarte du jaggu brasende der. Vi gratulerer.

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904113 21/12/2014 15:33
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Skal vi avslutte tråden eller fortsette med gjensidige fornærmelser?

Peace on Earth and Goodwill to All Men tommelopp

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: Sepeda] #1904117 21/12/2014 16:09
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Allerede?

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: Anders A-R] #1904118 21/12/2014 16:16
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Anders A-R
Allerede?

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904119 21/12/2014 16:21
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis det tok deg så mye tid å gå inn på tråden, hvorfor velger du da å bruke enda mere tid ved å skrive ett innlegg?

Isolert sett så er det ikkje noko stort problem denne eine tråden. Problemet er viss dette får utvikle seg, og det kjem stadig nye trådar der firma liksom ønsker å diskutere produkt eller tenester dei sel, men som eigentleg er dårleg skjult reklame. Ved å skrive innlegg her, så kan eg kanskje bidra til at dette ikkje vil skje.

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904145 21/12/2014 18:45
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Var et av alarmselskapene som for noen år siden reklamerte med hvor få av deres kunder som hadde innbrudd. De kunne ikke svare på hvor mange prosent av de som ikke hadde alarm som hadde innbrudd.

Skjønner ikke poenget med boligalarm. Hadde det vært til hjelp når det brenner skulle jeg kjøpt, men ser ikke helt den store fordelen når man bor 25 min fra nærmeste bra brannstasjonen. Er åpen for gode argumenter.

keo
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904159 21/12/2014 19:49
K
Kull Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Hvis man ønsker en boligalarm er det jo mange ferdige produkter man kan kjøpe og sette opp selv. Da kan man få et varsel på mobilen og se gjennom et kamera hva som utløste alarmen. Da slipper man å betale 500,- / mnd (?) for å ha dette systemet installert.

Eneste fordelen med Falck / Verisure etc. er jo vekterutrykning, men hvis det tar 20 - 30 minutter før vekterne dukker opp, er jo ikke det stort raskere enn hva man kan ordne selv, eventuelt ringe en nabo eller politiet hvis man ser at innbrudd er på gang.

Hvis man er litt teknisk orientert, kan man lage en slik alarm selv for under 1000 kroner med en Raspberry Pi med kameramodul og tilkoblet PIR sensor (infrarød sensor), eventuelt flere sensorer hvis man vil ha et mer omfattende system. Jeg tenkte faktisk å bruke julen på å lage et slikt system selv. på https://www.adafruit.com/ kan man få oversikt over mye av hva som er tilgjengelig.

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: keo] #1904163 21/12/2014 19:53
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: keo
Var et av alarmselskapene som for noen år siden reklamerte med hvor få av deres kunder som hadde innbrudd. De kunne ikke svare på hvor mange prosent av de som ikke hadde alarm som hadde innbrudd.

Skjønner ikke poenget med boligalarm. Hadde det vært til hjelp når det brenner skulle jeg kjøpt, men ser ikke helt den store fordelen når man bor 25 min fra nærmeste bra brannstasjonen. Er åpen for gode argumenter.

Kan jo droppe salgselementet ved denne tråden og heller prøve å ha en liten for/mot diskusjon, det var også litt av tanken bak tråden.

Vil hvertfall prøve svare deg på de punktene du nevner her.

Når det gjelder innbrudd på hus med eller uten alarm har jeg ingen statisikk som svarer på det ene eller det andre, men jeg vet/har hørt at en stor prosentandel av alle inbrudd i Norge skjer på hus uten alarm. Om det er fordi det er flest hus uten alarm kontra med eller om det er fordi alarm hjelper prevantivt vet jeg jo ikke... Men om du selv var inbruddstyv og gikk ned ei gate der 9/10 hus har alarm/alarm skilter ville vel valget kansje landet på huset uten alarm? Så ja det å bare ha ett skilt vil også funke.

Når det gjelder brann så ser jeg poenget ditt. Men det å ha en alarm innstalert er ikke poenget bare å få slukket brannen fortest mulig, men viktigst å få reddet ut folk og dyr. Dette er noe en vekter vil kunne bistå med siden de da sannsyneligvis er på plass før brannvesen om du bor 25 min unna brannstasjon.

Redigert av perbaa; 21/12/2014 19:55.
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: Kull] #1904166 21/12/2014 20:03
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: Kull
Hvis man ønsker en boligalarm er det jo mange ferdige produkter man kan kjøpe og sette opp selv. Da kan man få et varsel på mobilen og se gjennom et kamera hva som utløste alarmen. Da slipper man å betale 500,- / mnd (?) for å ha dette systemet installert.

Eneste fordelen med Falck / Verisure etc. er jo vekterutrykning, men hvis det tar 20 - 30 minutter før vekterne dukker opp, er jo ikke det stort raskere enn hva man kan ordne selv, eventuelt ringe en nabo eller politiet hvis man ser at innbrudd er på gang.

Hvis man er litt teknisk orientert, kan man lage en slik alarm selv for under 1000 kroner med en Raspberry Pi med kameramodul og tilkoblet PIR sensor (infrarød sensor), eventuelt flere sensorer hvis man vil ha et mer omfattende system. Jeg tenkte faktisk å bruke julen på å lage et slikt system selv. på https://www.adafruit.com/ kan man få oversikt over mye av hva som er tilgjengelig.

Engi i det her, vet de fleste elektrikere blant annet har veldig gode selvlagde systemer i boligen sin. Om man se på pris så vil jo det her såklart bli en mer gunstig løsning.

Du nevner jo det med at utrykkning er en fordel med et alarm selskap. En annen fordel er jo det at det alltid er noen som hører alarmen din. Er jo ikke alltid at du selv er tilgjengelig på telefon.

Når det gjelder utrykkning vil jeg tro/og håper at vekter er på plass litt fortere enn 25-30 min. Det har ingen ting å si om vekterne har kontor nære din bolig, de sitter ikke på kontoret å venter på at en alarm skal gå. De er ute i feks biler å kjører rundt, evt har de som regel vaktholdet på den lokale matbutikken din eller andre næringsbygg i nærheten, altså det er der nærmeste vekter vil være. Neste gang du er på butikken kan du jo sjekke i skyvedøra om det feks står ett merke med NOKAS der. Med andre ord alle som bor nogenlunde sentralt med en butikk eller næringsbygg med vakthold i nærheten har alltid til en hver tid en vekter i nærheten.

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904183 21/12/2014 22:02
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det har ingen ting å si om vekterne har kontor nære din bolig, de sitter ikke på kontoret å venter på at en alarm skal gå. De er ute i feks biler å kjører rundt, evt har de som regel vaktholdet på den lokale matbutikken din eller andre næringsbygg i nærheten, altså det er der nærmeste vekter vil være. Neste gang du er på butikken kan du jo sjekke i skyvedøra om det feks står ett merke med NOKAS der. Med andre ord alle som bor nogenlunde sentralt med en butikk eller næringsbygg med vakthold i nærheten har alltid til en hver tid en vekter i nærheten.

Dette er jo et fryktelig dårlig argument da det kan slå begge veier. I snitt vil da utrykningstiden bli tiden det tar fra kontoret hvis det er midt i dekningsområdet.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: cvrokka] #1904186 21/12/2014 22:17
M
ML1 Offline
Entusiast
Entusiast
M
Muttern har alarm fra Falk, der hang det et klistremerke (Falk) over sensoren i stua i godt over et år. Var visst en tekniker som hadde plassert det der ifb. med testing. Gir dere normalt avslag når alarmen har vært ute av funksjon? Altså når det er deres feil? Det lurer jeg på ..

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904188 21/12/2014 22:25
evilelvis Offline
Avhengig
Avhengig
De er ute i feks biler å kjører rundt

Har du andre eksempler på hva de er ute i, kano?, microfly?

Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: evilelvis] #1904190 21/12/2014 22:36
P
perbaa Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
P
Sitat: cvrokka

Dette er jo et fryktelig dårlig argument da det kan slå begge veier. I snitt vil da utrykningstiden bli tiden det tar fra kontoret hvis det er midt i dekningsområdet.

Er flere enn en vekter. 1-2 vektere har kanskje kontroll på 2-3 næringsbygg som ligger i en omkrets på feks 1-3 km. Da vil det sannsynligvis alltid være en vekter ikke langt unna ditt hus. Med tanka på utrykkningstid kan ingen garantere dette pga at en vekter må følge blant annet trafikkregler og generelle lover kontra hva politi/brann trenger. Feks er det en ulykke på vegen kan ikke en vekter bli sluppet forbi med mindre andre biler får det.

Sitat: evilelvis
De er ute i feks biler å kjører rundt

Har du andre eksempler på hva de er ute i, kano?, microfly?

Artigkar

Redigert av perbaa; 21/12/2014 22:42.
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904192 21/12/2014 23:09
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: cvrokka

Er flere enn en vekter. 1-2 vektere har kanskje kontroll

Må du bestemme deg, er det flere enn 1 eller kan det være flere enn 1?
Fint at de kanskje har kontroll.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Har du eller vurderer du boligalarm? [Re: perbaa] #1904193 21/12/2014 23:12
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med tanka på utrykkningstid kan ingen garantere dette pga at en vekter må følge blant annet trafikkregler og generelle lover kontra hva politi/brann trenger.

Så du mener at politi/brann har garanti på utrykningstid i og med at de ikke må følge trafikkregler og "generelle lover"?

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support