Haha, helt enig RoyE, ser ikke bra ut. Men med 45 tilmålte minutter ville jeg heller trø enn å skru.
Hva må gjøres egentlig? Holder det å rotere hele styret noen grader nedover, eller må hendlene også senkes?
Det er fullt ut forståelig. Men når du får tid vri styret ned, flytt hendlene litt opp igjenog legg ny teip. Det vil for det første se hundre ganger bedre ut, og jeg blir overrasket om du ikke også vil finne det mer behagelig å holde i!
7,3 kg, 50-34 / 11-32 iflg Cannondale sin spec...En skikkelig "klatre comfort aero racer" altså. Grattis med ny sykkel og legg gjerne ut erfaringene dine når du får noen mil med den. Tipper det er flere som kan tenke seg en slik...
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Takk for det EmilZipp. Har bare rukket et par times turer, men inntrykket så langt er veldig bra.
Jeg har ikke så veldig bredt sammenligningsgrunnlag. Forrige sykkel er en Merida EVO 906 på 50mm Mavic cosmic hjul. Denne oppleves veldig stiv, og alle støt fra underlag går rett i kroppen føles det som.
Synapsen er helt annerledes. Slitt/grov asfalt gir ingen vibrasjoner i det hele tatt. Mistenker at 28mm Schwalbe one dekkene er ganske myke, men er spent på hva det betyr for holdbarhet. 25.4mm setepinnen står tett på maxmerket, men føles likevel stiv nok.
Styrefølelsen er veldig bra (kfr Merida som oppleves mer "nervøs"), og gir masse selvtillit i utforbakker. Kombinert med skivebremser og 28mm dekk kan man dra litt på i svingene.
SRAM red gruppen funker fint. I mangel på bedre ord er den kanskje litt mer "grovmaskineri" enn Dura Ace? Ikke like elegant i skiftene liksom? Sikkert et spørsmål om preferanser. Raskt og presist er det uansett. Med 34/32 som letteste utveksling er det ihvertfall ikke problem med bratte motbakker.
En annen stor kontrast fra Merida er klatreegenskaper. Overgangen fra aggressiv sykkel på 50mm hjul til synapse på lette klatrehjul er stor! Jeg er 196cm og 92kg og er midt sagt malplassert i motbakker, men denne føles veldig bra i motbakker - spesielt stående. Dette kan nok i stor grad tilskrives lette hjul.
Negative sider: Skivebremser gir veldig god bremseeffekt, men en merker at nedbremsingen har lavere tyngdepunkt (nav vs felg). Med min tyngde føler en at gaffel "bøyes" bakover ved kraftig oppbremsing (samme som på MTB).Tradeoff med comfortramme vs mer aggressiv ramme er selvsagt tapt aerodynamikk. Sitter dog comfy i bukken på denne ,så vil trolig tilbringe mer tid der. Et lite poeng her er rammestørrelse. Med min høyde (196cm/94cm inseam) ville en 61cm nok vært mest naturlig, men for å få en litt dypere sittestilling ble det 58cm med høyt sete (84cm setehøyde/ 12cm stem). Er foreløpig veldig happy med det, pluss en 58cm ser vesentlig bedre ut enn 61 IMO.
Re: Vis oss din 2015 racer
[Re: bza]
#199480012/08/201520:39
Pendlersykkelen ble byttet ut, og vips så har jeg en sykkel nr 2 som er nesten lik godværs- og konkurransesykkelen.
Cannondale CAAD10 str 56 med ren Shimano 105 gruppesett, RS81 hjulsett, og FSA K-Force sadelpinne, FSA Plasma integrert styre/stem, Fizik Arione R7 sete, Speedplay pedaler og én flaskeholder (trenger aldri to flasker til/fra jobb eller i regnvær uansett). Veier 8,03 kg alt i alt. Takk til Sykkeldelisk for modifikasjoner!
Oppdatert for 2016 med ny Campa SR gruppe Garmin 520 og P2M
På grensen til dårlig gjort å legge ut bilder av den.... Tenk hva du utsetter oss stakkers misunnelige for... En sånn i helhvit og muligens hvite dekaler på hjulsettet står nok øverst på ønskelisten min. Ikke mye som ser fint ut under setet men den surringen ble veldig bra.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Vis oss din 2015 racer
[Re: bza]
#203309517/11/201510:48
Samme som i fjor: Cannondale Supersix Evo Red Racing, der det aller meste er byttet ut. Fin-fin sykkel som jeg garantert aldri vil få utnyttet til sitt fulle (sammenlagtseiere i TdF, osv). Bonus: Bilde av terrengsykkelen også.
Jeg ser Christian har startet ballet for 2016, men har det virkelig ikke blitt startet en egen tråd for det nye året? Vanligvis kommer vi ikke lenger enn november/desember før vi begynner å vise doningene for ny sesong..