Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Stisykling i Norge

Stisykling i Norge #1901663 13/12/2014 22:33
thorleif Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Boka er 200 sider om stisykling i sør og 30 sider om stisykling i Nordnorge og ingenting om stisykling i Finnmark. Hjemfylket til de to tøffeste terrengrittene i landet, Offroad Finnmark og Skaidi Xtreme. Minner om geografi boka mi back in the days. 4 sider om Nordnorge og 1/2 side om Finnmark. Det navlebeskuende fokuset på Oslo er kleint. Bruk pengene på noe annet.

Keep your knees in the breeze

http://teleskiers.blogspot.no/
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901668 13/12/2014 23:08
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: thorleif
Det navlebeskuende fokuset på Oslo er kleint.

Forfatteren/fotografen er ikke fra Oslo.

Jeg tipper at han ikke har syklet i Finnmark ennå og at det er hovedårsaken til at han ikke har beskrevet noen turer der.

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901669 13/12/2014 23:12
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Boka er 200 sider om stisykling i sør og 30 sider om stisykling i Nordnorge og ingenting om stisykling i Finnmark. Hjemfylket til de to tøffeste terrengrittene i landet, Offroad Finnmark og Skaidi Xtreme. Minner om geografi boka mi back in the days. 4 sider om Nordnorge og 1/2 side om Finnmark. Det navlebeskuende fokuset på Oslo er kleint. Bruk pengene på noe annet.

Fair enough... Men det kan vel antas at det er flest syklister, og flest folk som ønsker å sykle, og dermed kjøper bøker om det, der det er flest folk? ICON_WINK

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901674 14/12/2014 00:00
Loki Offline
Besatt
Besatt
Det er jo relativt upraktisk å dra til Nord-Norge for å sykle dersom man bor i Drammen?

Dersom du vil ha flere syklister i ditt området; vennligst legg til stier i Stiguiden: http://terrengsykkel.no/Stiguide, bidra hos TrailGuide.no: http://trailguide.no/, hjelp OpenStreetMap med spor: https://www.openstreetmap.org/ og skriv og gi ut bok.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Stisykling i Norge [Re: anderfo] #1901675 14/12/2014 00:58
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anderfo
Jeg tipper at han ikke har syklet i Finnmark ennå og at det er hovedårsaken til at han ikke har beskrevet noen turer der.

Joda, det er det sikkert, men korfor har han da ikkje kosta på seg ein tur dit i samband med bokskrivinga? Eller, kunne han ikkje ha bruka andre sine bilder eller turrapportar derifrå? Eg skal ikkje kritisere forfattaren eller seie at det er gale at Finnmark ikkje er med i boka, men eg forstår jo TS her. Når boka heiter Stisykling i Norge, så er det jo naturleg å forvente at dette er ei relativt komplett samling med dei beste stiane frå heile landet.

Re: Stisykling i Norge [Re: Loki] #1901678 14/12/2014 01:07
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Loki
Det er jo relativt upraktisk å dra til Nord-Norge for å sykle dersom man bor i Drammen?

Kva meiner du med det? Er boka kun meint for folk i frå Drammen? Det er vel heller ikkje meir upraktisk å reise til Finnmark for å sykle, enn det er å dra til syden for å sykle, eller dra på skiferie i Alpane.

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901695 14/12/2014 08:23
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
30 av 230 sider om Nord Norge er vel ca 15%? Synes ikke det er så veldig ille. Resten av Norge (alt bortsett fra Nord Norge) er ganske så mye mer enn Oslo og da høres 85% INKLUDERT Oslo rimelig ut i mine ører.

Kippernes kan umulig rekke å sykle alt Norge har å by på. Som det er sagt over er det viktig at andre bidrar til at deres lokale stier får omtale og blir oppdaget av andre.

Se heller ikke bortifra at flere stier fra flere deler av landet blir tatt med i en evt. 2 utgave.

Redigert av erijon; 14/12/2014 09:03.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901699 14/12/2014 08:54
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er jæ.....g langt til Finnmark og boka er vel ikke finansiert av noe departement med distriktsfokus så vidt jeg vet. Jeg hører og ser mye fint fra Lofoten og videre oppover, men jeg ender alltid på et fly sørover hvis jeg først skal såpass langt avgårde. Vil ikke dere ha mer å hente på markedene i utlandet som virkelig vet å sette pris på det unike dere har ?

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901703 14/12/2014 09:13
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis trådstarter ønsker mer fokus på trykk av stiene sine hjemme , så får han enten
1. Skrive egen bok og høre om noen, feks friflyt vil gi den ut
2. Send mail til Kippernes og inviter han eller andre i Terrengsykkel på stiturer i området, slik at de kan lage en artikkel i bladet evt som noen nevner komme med i 2 edt.

Hele Norge er jo et stieldorado, så sikkert mange andre plasser som kunne vært med, men dette er som sagt Kippernes sitt prosjekt og som andre nevner, er begrenset over mye et menneske kan rekke på noen år.

Re: Stisykling i Norge [Re: Loki] #1901712 14/12/2014 09:59
ventle Online
Besatt
Besatt
Sitat: Loki

Dersom du vil ha flere syklister i ditt området; vennligst legg til stier i Stiguiden: http://terrengsykkel.no/Stiguide, bidra hos TrailGuide.no: http://trailguide.no/, hjelp OpenStreetMap med spor: https://www.openstreetmap.org/ og skriv og gi ut bok.

Pluss en!

Jeg var på tur nordover i fjor høst. Ikke så langt som til Finnmark, men til Helgeland. Kunne tenke meg en stopp med en stitur i løpet av turen, men fant ingenting i stiguiden her inne, og fikk ingen respons da jeg startet en tråd om temaet, så det endte med joggetur på de syv søstre i stedet (ingen dårlig tur det, altså).

Nå ligger det kun en enslig rute i hele nordnorge på Trailguide, en tur på 6.5km i Mo i Rana, sikkert en fin tur, men neppe noe jeg kjører 50 mil hver vei for å oppleve. På stiguiden her inne er det litt å velge i rundt Bodø, Harstad og Tromsø, men fint lite ellers, så dersom stisyklister nord for Majavatn ønsker at resten av Sykkelnorge skal få opp øynene for deres hjemmearenaer må nesten disse selv ta på seg jobben med å markedsføre seg ICON_SMILE

(ps - ja, jeg vet at Bodøværingene er et hederlig unntak her ICON_WINK )

mvh Helge
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901716 14/12/2014 10:19
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Finnmark er jo som et eget land der oppe, trenger kanskje en egen bok!

Re: Stisykling i Norge [Re: -Jan] #1901717 14/12/2014 10:25
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: -Jan
Når boka heiter Stisykling i Norge, så er det jo naturleg å forvente at dette er ei relativt komplett samling med dei beste stiane frå heile landet.

Hvis man ser for seg flere hyllemeter med bok som er skrevet over ganske så mange år, så kanskje, og vil tro at hvis skribenten "Kip" føler inspirasjon til noe slikt så kan det komme bøker som dekker enkeltområder. Stisykling på nordvestlandet, stisykling i Helgeland, stisykling .. osv.

Kip sier selv at boka er ment som inspirasjon til å dra på tur, og ikke en oversikt over samtlige stier som er syklbare. Synes det er en god vinkling, og jeg er enig med ham. Stier i Lillomarka - samlede verker - ville trolig krevd like mange sider som boken er på i dag.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901724 14/12/2014 10:45
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Boka er 200 sider om stisykling i sør og 30 sider om stisykling i Nordnorge og ingenting om stisykling i Finnmark. Hjemfylket til de to tøffeste terrengrittene i landet, Offroad Finnmark og Skaidi Xtreme. Minner om geografi boka mi back in the days.

Hadde geografiboken din back in the days 30 sider om stisykling i Nord-Norge?

Tøft!

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Stisykling i Norge [Re: Alpers] #1901728 14/12/2014 11:05
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Alpers
Boka er 200 sider om stisykling i sør og 30 sider om stisykling i Nordnorge og ingenting om stisykling i Finnmark. Hjemfylket til de to tøffeste terrengrittene i landet, Offroad Finnmark og Skaidi Xtreme. Minner om geografi boka mi back in the days.

Hadde geografiboken din back in the days 30 sider om stisykling i Nord-Norge?

Tøft!

O-fagbøkene var skikkelige saker skal jeg si deg - "alt var bedre før!"

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901742 14/12/2014 12:10
thorleif Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Har forståelse for at utgiver må forholde seg til markedet, det befinner seg sørpå der de fleste bor i dette landet. Det meste av landet derimot befinner seg nordpå, iværtfall den rurale delen. Troms og Finnmark er de eneste fylkene i landet som har økt hotell bellegget de siste tre årene. Hotellene i Tromsø har landets høyeste bellegg gjennom to sesonger. Toppturboka er å se i hånda på de fleste norske og utenlandske skiturister i Troms på vinteren. Kansje er det et salgspotensiale for Stisykling i Norge her som Fri flyt kunne vært med på, om boka har vært tilpasset landets viktigste turistområder for fremtiden.

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901763 14/12/2014 13:55
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har forståelse for at utgiver må forholde seg til markedet, det befinner seg sørpå der de fleste bor i dette landet. Det meste av landet derimot befinner seg nordpå, iværtfall den rurale delen. Troms og Finnmark er de eneste fylkene i landet som har økt hotell bellegget de siste tre årene. Hotellene i Tromsø har landets høyeste bellegg gjennom to sesonger. Toppturboka er å se i hånda på de fleste norske og utenlandske skiturister i Troms på vinteren. Kansje er det et salgspotensiale for Stisykling i Norge her som Fri flyt kunne vært med på, om boka har vært tilpasset landets viktigste turistområder for fremtiden.

Dere sitter der oppe nord for polarsirkelen med spektakulær natur, midnattsol, nordlys en flott eksotisk hovedstad og sikkert en masse fine stier som sikkert kan tilfredsstille den mest kresne opplevelsesturist med feit lommebok. Da skjønner ikke jeg hvorfor du i det hele tatt gidder å bry deg om et lite navlebeskuende stisykkelmiljø sørpå som er seg selv nok og som er så lite at det neppe gir utslag på overnattingsdøgn eller annen verdiskapning. Er det ikke bare å hoppe bukk over det der og sikte seg inn på det store markedet sør for kattegat. Vil jo tro at det allerede sitter mye mennesker med kjennskap til disse markedene i reiselivsorienterte organisasjoner allerede som feks Hurtigruta eller Visit Tromsø/Finnmark.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901926 15/12/2014 08:58
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Men, Tromsø er da vittelig med i min bok...??

Og disse skituristene drar ikke til Finnmark, eller?

Hva med å være LITT glad for at noen faktisk gidder å lage ei bok om stisykling?
Pionerer, spør du meg... kanskje kommer det en versjon 2 om midlene tillater der, og hvis du spiller kortene dine riktig, kanskje du blir spurt om å anbefale en sti, en tur eller to?

Forøvrig er vel ikke Skaidi-arrangementene forbigått av redaksjonen her før, de får meget bra publisitet, såvidt meg bekjent. Slenger på at forfatteren bror skriver ekstremt positivt om arrangementet, så er det vel ikke siste gang vi hører om rittet(selv om boka handler om stier, ikke ritt).
Skibotn stifestival er vel også fra Troms, om enn ikke fra Finnmark, og er veldokumentert i bladet fra samme utgiver.
Det er sjelden plass til alt, "mine favoritter" i og rundt Trondheim er heller ikke med, men jeg evner å glede meg, og ønske meg til, andre steder i landet likevel.

Når det er sagt håper jeg det kommer artikler, eller framtidige beskrivelser fra Finnmark, kanskje ei bok "Stisykling i Finnmark"(Det går faktisk rykter om en slik for Hinnøya/Harstad).

Navlebeskuende.. ikke syt, vær konstruktiv.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stisykling i Norge [Re: RazeFaze] #1901941 15/12/2014 09:40
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Hei Thorleif!

Siden du har skrevet om dette på to nettsteder, velger jeg å svare deg begge stedene.

Først av alt må jeg jo si at jeg syns det er leit at du ikke liker boka. Jeg har jobbet hardt for å lage en bok som skal være til inspirasjon til stisyklister rundt om i landet.
Mye bra har kommet fram i denne diskusjonen, jeg skal prøve å svare kort og punktvis.

- Ambisjonen var, og har hele tiden vært å lage en bok om Stisykling i Norge. Hvis det er vanskelig å få øye på, er det beklagelig. På omslaget står det ”86 fantastiske stier fra Kristiansand til Tromsø”, noe som etter min mening gir et klart uttrykk for hva boka inneholder. Vi syns tittelen er samlende og beskriver innholdet godt.

- Argumentet ditt om hvor det arrangeres ritt, henger jeg ikke helt med på. Dette er en bok om stisykling, ikke rittsykling. Ingen av de andre destinasjonene eller stiene har blitt valgt ut i fra om det arrangeres ritt der eller ikke, det har lite- eller ingen relevans.

- Jeg har brukt to år av livet og arbeidet mitt på å lage denne boka, det er et vanvittig tidkrevende arbeid. Noe av det som tok mest tid, var å velge hvilke destinasjoner vi skulle ha med. Timelange diskusjoner og veiing av for- og imot resulterte i det utvalget vi endte opp med. Til slutt fikk også tidsfaktoren mye å si. Vi har prøvd å få med et bredt spenn av destinasjoner, alt i fra de selvsagte til noen ”outsidere” og nye steder som kanskje ikke er så kjent i stisykkelsammenheng. Valgene ble gjort mye på grunnlag av personlig erfaring, men også med god hjelp av utallige bidragsytere som hjalp til med tips og turerfaringer. Alta var for eksempel et av de stedene som stod høyest på prioriteringslista, men som vi dessverre ikke fikk med på grunn av tidspress. På akkurat samme måte som at verken Trysil, Øyer, Lillehammer, Verdal, eller Levanger ble med. Som andre i diskusjonen har nevnt, skulle jeg fått med hver eneste sti i Norge, hadde dette blitt en serie ”samlede verker” på minst ti bøker. Vi har ikke med ALT i denne boka – men ett sted må man begynne.

Du refererer så vidt jeg kan lese positivt til boka Toppturer i Norge(som Fri Flyt også har gitt ut). Topptur er ikke mitt største interessefelt, men nå er det vel ikke sånn at absolutt alle fjell man bør kjøre var med i førsteutgaven av denne heller? Nå har den boka eksistert i flere år, og kommet i flere utgaver, med stadig nye destinasjoner og turtips. Vårt håp er selvfølgelig at Stisykling i Norge kan få et liknende liv.

- En annen her poengterte noe viktig; Bor du i Tromsø, er det slettes ikke sikkert du vil finne mye ”nytt” om Tromsø i boka. Vi har prøvd å fått med kjente, og gode turer fra forskjellige steder som man lett kan finne hvis man drar til et nytt sted. En Nesbyen-ekspert vil kanskje ikke bli imponert over utvalget stier fra Nesbyen, men finne kanonbra sykling både i Trondheim og i Bodø.

- Argumentet ditt med at det ”Oslo-kapitalen og redaktør Sande som rår”, vet jeg ikke helt hva du ønsker å signalisere med. Hvis det er slik at du tror at vi blir millionærer og tar ut bonuser av dette arbeidet, kan jeg avkrefte det. Jeg, og vi i Fri Flyt er lidenskapelig engasjerte i å inspirere folk til å komme seg ut på tur, på tvers av mange sporter og friluftsinteresser.

Min største drivkraft og lidenskap er å fortelle syklister om hvor det er bra sykling med bilder og ord, og det har jeg tenkt å fortsette med, samme om det er Alta, Sveits, i tjukkeste skogen i Sverige, eller ute på en holme på Sunnmøre.

At boka er et ”navlebeskuende Oslo-produkt” er jeg rett og slett uenig i. Vi har 18 kapitler i boka, hvorav ETT er fra Oslo. Om du velger å se det annerledes, skal jeg ikke hindre deg fra å gjøre det.

- Etter at boka kom ut, har jeg fått mail og henvendelser fra syklister fra både Telemark og Geilo for å nevne noen, som mener at ”deres” stier også burde vært med. Som jeg har skrevet til de, gjentar jeg her: Det er begrenset hva man klarer å putte mellom to permer på en gitt tid, og det er mange, mange steder jeg gjerne skulle hatt med. Denne gangen ble det slik, men hvem vet? Hvis boka selger bra er det slettes ikke usannsynlig at det kan komme en oppdatert utgave. Det positive er at disse syklistene har invitert meg rundt på mange steder etter at boka kom ut, fordi folk er gira på å vise frem hva de har.

Har du noen gode stier som du mener flere burde vite om? Send meg en mail, da vel! Jeg kan dessverre ikke love noe til noen, men jeg gjør mitt beste for å følge opp. Plutselig konkretiserer ting seg, og ender om som stireportasjer fra Skibotn, Molde, Kristiandsand, Sogndal og Narvik, som du kan lese om i Terrengsykkel.

- Jeg har mange steder på planen fremover som skal besøkes, og Finnmark er ett av disse. Men jeg rekker bare så mange turer i løpet av et år. Hvor jeg drar hen, har ingen geografisk prioritering.

Håper dette virket oppklarende!

// Kristoffer H. Kippernes – forfatter av Stisykling i Norge

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901944 15/12/2014 09:46
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M

Sorry ass, men dette blir for dumt. Kristoffer skal ha skryt for det han har fått til, ikke kritikk for det han ikke har fått til. Det finnes mange sykkeldestinasjoner fra nord til sør som fortjener omtale, og det ligger ingen agenda bak hvilke steder som kom med i boken.

Sammenlikningen med geografiboken blir feil. Det stilles andre krav til lærebøker enn turbøker.

Med det sagt, Nord-Norge er fantastisk og fortjener mer omtale. Men å kritisere forfatteren for å være navlebeskuende blir helt bak mål.

Jeg ser du har en flott turblogg! Finnes det noen stireportasjer der?

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901969 15/12/2014 10:53
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Boka er 200 sider om stisykling i sør og 30 sider om stisykling i Nordnorge og ingenting om stisykling i Finnmark. Hjemfylket til de to tøffeste terrengrittene i landet, Offroad Finnmark og Skaidi Xtreme.

Hvilke bra stier (ikke traktorveier) i Finnmark er det du mener burde ha vært med?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901987 15/12/2014 11:26
Darth Wheeler Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Med en såpass skjev fordeling av stier så synes jeg boktittelen er misvisende.

Uansett så har trådstarter en veldig negativ innstilling og burde heller kommet med noe konstruktivt som å foreslå stier istedenfor å dømme den nord og ned.

Karbonsnobb som har sett lyset i sveisen.
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1901997 15/12/2014 11:50
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Boka heter Stisykling i Norge. Ikke stisykling overalt i Norge.
Synes ikke det er så missvisende, spesielt med undertittelen.

Det er likevel klart at det er flere steder i Norge der man kan stisykle enn de turene som er beskrevet i boka, heldigvis.
For de fleste vil nok boka uansett beskrive +-80 stiturer man ennå ikke har syklet.
Da har man et sted å begynne.
Det vil nok aldri bli laget en komplett bok over alle stisyklingsmulighetene i hele Norge. Men nå er vi i hvert fall godt i gang med å bringe stisyklingen i Norge til folket.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1902003 15/12/2014 11:59
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En slik bok er bra reklame for et nytt prosjekt med target enkeltfylker/landsdeler. Kanskje Innovasjon Norge vil bidra med litt reisemidler til Finnmark for distriktsutviklingens del?

Men først gjelder det å få mye blest rundt nåværende bok: frokost-TVshow, facebook, aviser osv. Har forsåvidt ikke fulgt med, er sikkert mange medier som har omtalt den allerede.

Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1902058 15/12/2014 14:38
fjøråsyklist Offline
Veteran
Veteran
Jeg vet hvertfall at om ikke denne boka ligger under juletreet så skal den kjøpes før nyttår!

Re: Stisykling i Norge [Re: mtbmaniac] #1902065 15/12/2014 14:58
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: mtbmaniac
En slik bok er bra reklame for et nytt prosjekt med target enkeltfylker/landsdeler. Kanskje Innovasjon Norge vil bidra med litt reisemidler til Finnmark for distriktsutviklingens del?

Men først gjelder det å få mye blest rundt nåværende bok: frokost-TVshow, facebook, aviser osv. Har forsåvidt ikke fulgt med, er sikkert mange medier som har omtalt den allerede.

Forøvrig er det nå fritt fram for lokale å skrive bok og evt søke midler. Har man lokale fototalent i nord burde dette la seg arrangere.

Er vel bare tidsspørsmål før det kommer en for Oppdal hvertfall.

Per B.
Re: Stisykling i Norge [Re: perbl] #1902075 15/12/2014 15:27
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: perbl

Forøvrig er det nå fritt fram for lokale å skrive bok og evt søke midler. Har man lokale fototalent i nord burde dette la seg arrangere.

Er vel bare tidsspørsmål før det kommer en for Oppdal hvertfall.

Jepp, og så burde det oversettes til engelsk og fransk og selges internasjonalt.

Det kommer jo folk fra utlandet til Hafjell så hvorfor ikke for annen sykling også?

Norway = fatbike heaven?

Re: Stisykling i Norge [Re: mtbmaniac] #1902091 15/12/2014 16:09
RazeFaze Offline
More than words
More than words

Jepp, og så burde det oversettes til engelsk og fransk og selges internasjonalt.

Det kommer jo folk fra utlandet til Hafjell så hvorfor ikke for annen sykling også?

+1

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1902176 15/12/2014 21:52
thorleif Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Skal man få oppmerksomhet må budskapet spisses, "et navlebeskuende Oslo" produkt" fikk til og med redaktøren og forfatteren ut på forumet. Boktittelen"Stisykling i Norge" er også en spissformulering og for oss som ikke leste ingressen, ble boka en skuffelse. Boken vurdert nordfra og utføra mine litt urealistiske forventninger ble en nedtur, ikke som produkt, Kippernes er landets beste singeltrack fotograf. Det at det ikke ble funnet plass i boka til stier i Norges største fylke Finnmark, etterlater seg helt andre hvite flekker på kartet enn Verdal eller Trysil. Mitt poeng med å nevne at terrengsykkelritt i Finnmark, er at de ikke foregår på grusveier som Birken og Grenserittet, men på singeltracks. Stiene i de tre nordligste fylkene forblir relativt ukjent for de folkerike område rundt Oslofjordbotn enn så lenge. Håper salget av boka blir bra, det fortjener den.

Re: Stisykling i Norge [Re: RazeFaze] #1902177 15/12/2014 21:56
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Sitat: RazeFaze

+1

+1

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Stisykling i Norge [Re: thorleif] #1902178 15/12/2014 21:58
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Håper salget av boka blir bra, det fortjener den.

Så det var deeet du mente med "bruk pengene på noe annet"?

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå