Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: RoyK]
#2604978
03/05/2020 20:53
|
Registrert: May 2020
Innlegg: 8
4nt
Fersking
|
Fersking
Registrert: May 2020
Innlegg: 8 |
Nja, han skal ha 7200 for motor og på ebay får du hele kittet med display fra 4500+1100 mva =5600. Så inte helt likt. Men det er ju alltid risiko med Ebay at du får noen billig kopia. Er det mulig å få noen rabatter hos han i Strømmen?
Redigert av 4nt; 03/05/2020 20:58.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2611515
03/06/2020 18:57
|
Registrert: Jun 2020
Innlegg: 1
user1421
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Registrert: Jun 2020
Innlegg: 1 |
hei finnes det norske butikker som selger bbshd controller eller motor+controller? controller fra lunacycle koster $164 + tax nå .. 3dje bbshd som ryker :/
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2612306
07/06/2020 17:56
|
Registrert: May 2020
Innlegg: 8
4nt
Fersking
|
Fersking
Registrert: May 2020
Innlegg: 8 |
Noen rundt Oslo som har en programeringskabel till utlån?
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2625736
31/08/2020 08:50
|
Registrert: May 2020
Innlegg: 8
4nt
Fersking
|
Fersking
Registrert: May 2020
Innlegg: 8 |
Hei,
Dere som har montert motor på mtb. Har dere funnet ut noen lur måte å beskytte kablene som kommer ut fra undersiden? Føles som at de sitter litt utsatt til der nede.
Mvh Anton
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2625762
31/08/2020 09:59
|
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Feb 2019
Innlegg: 1,826 |
Hvis du tenker på nederste del av bottom tube, framfor/under kranken, så så jeg en fyr med et utsnitt grovt terrengdekk stripset fast utenpå. Tror det funker bra som en ghetto-løsning.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2634819
27/10/2020 11:26
|
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7
Håkon M
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7 |
Hei  Jeg har et 250w Bafang kit og er nesten ferdig med montering. Lurte bare på om hva disse to ledningsparene er for. (se bilde) ![[Linket bilde fra ptpimg.me]](https://ptpimg.me/1084u4.jpg) Bikeshop som solgte meg dette har nemlig ikke peiling... De antydet at det kunne være for lys. Og da lurer jeg på følgende; - er BEGGE ledningsparene for lys? - hvis ikke - hvilken av dem er lys? - hva er det andre ledningsparet for? Redigert: etter litt leting fant jeg en hos Bikeshop som visste hva han pratet om, han heter Sverre Han kunne fortelle at BEGGE ledningene er for lys (foran og bak), 6V.
Redigert av Håkon M; 27/10/2020 11:46. Rediger grunn: Oppdatert med nye opplysninger
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håkon M]
#2634844
27/10/2020 13:05
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179 |
Det er mulig at det er noe forskjell på kitene, men ihvertfall på den jeg har gir ledningen for baklys også bremselys. Dvs at gitt at du har koblet til bremsesensorene så går baklyset på når du bremser. Så hvis du ikke vet hvilken som er foran og bak så er det bare å koble til en lykt og se om den lyser når du bremser.
Den litt morsomme konsekvensen av det er at hvis du i tillegg har en girsensor så får du et bremselys som også lyser hvis du girer.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2642714
19/12/2020 04:34
|
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7
Håkon M
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7 |
Hei folkens!  Ble ferdig med builden min for noen uker siden og er rimelig fornøyd  Bortsett fra én ting; når jeg skrur ned motorassistanse til 0 så blir det j*vlig tungt å trå, selv på flatmark. Er dette normalt? Hadde egentlig forventet at det skulle være like lett å trå som med en vanlig sykkel siden motoren ikke burde bremse når den ikke brukes. Ble litt klumsete forklaring, men dere skjønner. Viser det seg at det er helt normalt at det er veldig tungt å tråkke uten assistanse så er man jo nødt til å alltid ha assistanse på minst 1. Dette er jo litt uheldig om man har sykler lengre avstander på flat mark og vil spare batteri. Håper på informative kommentarer 
Redigert av Håkon M; 19/12/2020 04:35.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håvard.]
#2642715
19/12/2020 04:46
|
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7
Håkon M
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7 |
Bare så frustrerende at ledningene er tynne som nåler...argh. Funderer på å skru opp motoren og bytte ledningene til noen som har tykkere tverrsnitt. Ja, det går jo bra med selvstendige sykkellys , men det hadde vært tøft å slippe og tenke på lading titt og ofte.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2642717
19/12/2020 08:35
|
Registrert: May 2014
Innlegg: 497
svene
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: May 2014
Innlegg: 497 |
Jeg kjenner ikke noe særlig til Bafang, men på våre 2 elsykler så er det god motstand i motoren når man slår av strømmen. Shimano systemet har litt mindre motstand enn Bosch og dette er nok pga 2 forskjellige teknikker inne i motorene. Vil tro at Bafang har en viss motstand også, man får ikke koblet fra alt inni motoren. Men samtidig skal det være mulig å trå seg fremover. Det er uansett såpass motstand på våre 2 sykler at jeg får rekkeviddeangst når batteriet nærmer seg tomt, det er veldig mye tyngre å trø enn med en standard sykkel. Noe må da også tilskrives økt vekt på sykkelen. Våre er ca 10kg tyngre enn de ville vært uten batteri.
Gresset er like brunt på den andre siden.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: svene]
#2642718
19/12/2020 08:46
|
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7
Håkon M
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7 |
Jeg kjenner ikke noe særlig til Bafang, men på våre 2 elsykler så er det god motstand i motoren når man slår av strømmen. Shimano systemet har litt mindre motstand enn Bosch og dette er nok pga 2 forskjellige teknikker inne i motorene. Vil tro at Bafang har en viss motstand også, man får ikke koblet fra alt inni motoren. Men samtidig skal det være mulig å trå seg fremover. Det er uansett såpass motstand på våre 2 sykler at jeg får rekkeviddeangst når batteriet nærmer seg tomt, det er veldig mye tyngre å trø enn med en standard sykkel. Noe må da også tilskrives økt vekt på sykkelen. Våre er ca 10kg tyngre enn de ville vært uten batteri. Takk for informativt svar  Økt vekt på sykkelen er ikke problemet hos meg iaf, føles mer ut som om jeg sykler i sirup. Men da vet jeg at det er egentlig ganske vanlig 
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håkon M]
#2642728
19/12/2020 11:28
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179 |
Bare så frustrerende at ledningene er tynne som nåler...argh. Funderer på å skru opp motoren og bytte ledningene til noen som har tykkere tverrsnitt. Ja, det går jo bra med selvstendige sykkellys , men det hadde vært tøft å slippe og tenke på lading titt og ofte. Trenger du kraftigere ledninger? Jeg har koblet på ei ganske kraftig lykt, og har ikke hatt noen problemer.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håkon M]
#2642867
21/12/2020 19:08
|
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 562
gutt45kg
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 562 |
Hei folkens!  Ble ferdig med builden min for noen uker siden og er rimelig fornøyd  Bortsett fra én ting; når jeg skrur ned motorassistanse til 0 så blir det j*vlig tungt å trå, selv på flatmark. Er dette normalt? Hadde egentlig forventet at det skulle være like lett å trå som med en vanlig sykkel siden motoren ikke burde bremse når den ikke brukes. Ble litt klumsete forklaring, men dere skjønner. Viser det seg at det er helt normalt at det er veldig tungt å tråkke uten assistanse så er man jo nødt til å alltid ha assistanse på minst 1. Dette er jo litt uheldig om man har sykler lengre avstander på flat mark og vil spare batteri. Håper på informative kommentarer  Tror ikke det er noe problem. Sykler du veldig lang? Rekorden min er 130 km på et 17,5 ah batteri med full oppakning. Ellers er det tyngre å sykle uten strøm da du må dra med det store tannhjulet når du tråkker. Min motor har vel gått 3 år nå uten store problemer. Bra kvalitet.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2643118
27/12/2020 02:34
|
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7
Håkon M
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7 |
Har en Bafang MM G340.500 Krankmotor og Bafang Display DP C18.UART. Oppdaget først i dag at det var satt feil hjulstørrelse osv på meteret. Er det noen måte å nullstille meteret på slik at man kan sette korrekte verdier? Eller må man heller satse på reprogramming av kontroller vha reprogsoftware og - kabel?
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2643120
27/12/2020 07:57
|
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 562
gutt45kg
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2017
Innlegg: 562 |
Hjulstørrelse kan som regel settes i display. Var det ikke kode 1919 for avansert innstillinger?
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2653590
21/03/2021 18:15
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
svegar
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379 |
Jeg trenger en kontroller til Bafang 36V/500W. Strømmen Elsykkel har ikke inne. Er det noen som veit hvor jeg kan få tak i en? Det er en sånn en. sv
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håvard.]
#2660215
22/04/2021 21:06
|
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7
Håkon M
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2020
Innlegg: 7 |
Bare så frustrerende at ledningene er tynne som nåler...argh. Funderer på å skru opp motoren og bytte ledningene til noen som har tykkere tverrsnitt. Ja, det går jo bra med selvstendige sykkellys , men det hadde vært tøft å slippe og tenke på lading titt og ofte. Trenger du kraftigere ledninger? Jeg har koblet på ei ganske kraftig lykt, og har ikke hatt noen problemer. Trasig å lodde (ja, jeg liker å gjøre ting ånkli). Blir vel å bytte ut ledninger etterhvert.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håkon M]
#2660230
23/04/2021 05:58
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179 |
Bare så frustrerende at ledningene er tynne som nåler...argh. Funderer på å skru opp motoren og bytte ledningene til noen som har tykkere tverrsnitt. Ja, det går jo bra med selvstendige sykkellys , men det hadde vært tøft å slippe og tenke på lading titt og ofte. Trenger du kraftigere ledninger? Jeg har koblet på ei ganske kraftig lykt, og har ikke hatt noen problemer. Trasig å lodde (ja, jeg liker å gjøre ting ånkli). Blir vel å bytte ut ledninger etterhvert. Tenker du å lodde på nye ledninger inne i controlleren? Det høres for meg ut som en mye verre jobb enn å lodde på ledningen til lykta. Jeg gjorde det siste, og synes ikke det var noe problem. Jeg er kun en amatør, og kan lodde sammen ledninger hvis det er behov, men har ikke peiling eller interesse for å drive og fikse på kretskort eller elektronikk.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håvard.]
#2662193
04/05/2021 15:58
|
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762
Skikongen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762 |
Bare så frustrerende at ledningene er tynne som nåler...argh. Funderer på å skru opp motoren og bytte ledningene til noen som har tykkere tverrsnitt. Ja, det går jo bra med selvstendige sykkellys , men det hadde vært tøft å slippe og tenke på lading titt og ofte. Trenger du kraftigere ledninger? Jeg har koblet på ei ganske kraftig lykt, og har ikke hatt noen problemer. Trasig å lodde (ja, jeg liker å gjøre ting ånkli). Blir vel å bytte ut ledninger etterhvert. Tenker du å lodde på nye ledninger inne i controlleren? Det høres for meg ut som en mye verre jobb enn å lodde på ledningen til lykta. Jeg gjorde det siste, og synes ikke det var noe problem. Jeg er kun en amatør, og kan lodde sammen ledninger hvis det er behov, men har ikke peiling eller interesse for å drive og fikse på kretskort eller elektronikk. Du finner lykter med volt toleranse mellom 9v og 72v (som har innebygget regulator) på banggood / aliX. Så tar du en Y kobling mellom batteriet og motoren. Så en switch på styret. Skal du være ekstra lur så legger du inn en liten sikring også.
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2662221
04/05/2021 18:45
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179 |
Det funker nok fint, men det er jo ikke noe behov for å gjøre det på den måten når controlleren har uttak:-)
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: Håvard.]
#2662255
04/05/2021 20:45
|
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762
Skikongen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762 |
Det funker nok fint, men det er jo ikke noe behov for å gjøre det på den måten når controlleren har uttak:-) OK - visste ikke det. Tror ikke min BBSHD har noe lyktuttak. Hvor mange volt leverer kontrolleren til lysformål og hvor mange amp kan lykten trekke?
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2662260
04/05/2021 21:08
|
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179
Håvard.
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,179 |
Det husker jeg ikke nøyaktig, men jeg sjekket at den skulle passe med en sånn https://www.sykkelkomponenter.no/pr...50BOly1LW-JxG40-S3T_D-BvWN8aAhwFEALw_wcB dvs den ligger nok mellom 6-12. for min del så bruker jeg kun sykkelen på vei, så jeg har ikke behov for tusenvis av lumens. Men hvis man har det så kan det godt hende at uttaket ikke er kraftig nok
|
|
|
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk
[Re: tron]
#2718490
30/08/2022 08:24
|
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762
Skikongen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 762 |
Noen som kan dele parameterene som brukes på BBSHD for å få den "gate-lovlig"?
Jeg har nokså god kontroll på hva de ulike innstillingene gjør, men erfaringsmessig blir det en del prøving og feiling for å få den til å oppføre seg mykt og fint når jeg bruker gasshendelen og generell effektdistribusjon.
|
|
|
|
|