Tok meg en tur fra Skullerud idag uten pigg(men med knebeskyttere haha). Det var mer is på grusveiene hjemmefra og til Skullerud enn det var på stiene. I terrenget er det is der det renner vann og der det "alltid" er vannpytter.
Opp Flykningruta gikk det overaskende bra og jeg kom meg opp alle steder uten pigg med unntak av den forferdelige bekken/steinrøysa etter det første store stikrysset og den siste bratta opp mot rundvann. Det er helt klart best på de smale barnålstiene. Der er det ingen behov for pigg.
Langs smallvann var det kjempefint og Blåbærstien var helt konge med "sommerføre" og kjempeflyt.
Det egentlig jeg ble mest overasket over er hvor bløt det var mange steder. Langt fra noen tæle å spore. Gikk igjennom i mange små myrhull som så fryste ut.
Tryna ikke på isen men ble veldig våt på høyrefoten etter at jeg satt den ned da jeg gikk i gjennom.
Du kan selvsagt slenge på piggdekka nå, men jeg synes det er utrolig kjipt med piggdekk på barmark og tar det heller rolig der det er is og passer på linjevalg i nedoverkneiker. Ingen skam å gå der man synes det er for skummelt mener no jeg.
Nå er det meldt +6 og regn i kveld så da blir det forhåpentligvis en del is som renner bort..........
Redigert av BRD; 14/12/2014 12:45.