Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger

Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger #1899680 09/12/2014 16:16
B
bcbc Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Har sett på actionkamera og har da sett på GoPro 3. To varianter skiller seg ut -
1. Hero slim white edition
1. Hero 3+ Silver edition.

Noen som kan hjelpe meg med å velge et av de to? Prisen har ikke all verden å si, men nr 1 er ca 800 kr billigere, og hva er egentlig forskjellen? Hvordan er disse to kameraene evt opp mot det fra Garmin?

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: bcbc] #1899706 09/12/2014 17:58
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
GoPro har mye bedre billedkvalitet enn Garmin.

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: bcbc] #1901338 12/12/2014 21:16
T
Tallica007 Offline
Fersking
Fersking
T
White edition er bare å glemme dersom du ønsker å bruke kameraet i annet enn godt dagslys. Betraktelig bedre bilde i skumring og skog med silver (bedre bildebrikke).
3+ Black har i tillegg til bedre bildebrikke enn Silver også "Auto lowlight mode", noe som gjør at den skal bytte mye raskere til å ta inn mer lys under skiftende forhold.
Ville også vurdert Contour 3+ som et alternativ til Silver. Omtrent samme bildekvalitet og slås på med en bryter på toppen. Når du flipper bryteren filmer du med en gang. Genialt å bruke med lange hansker og votter. Mindre knot enn GoPro sin type, som forøvrig også kan begynne og filme med en gang du starter kameraet. Countour har også vridbar linse, så du kan filme i flere vinkler. De har også en genial festemekanisme med en superkraftig strikk. Den kan festes nesten hvor det skal være. Oj dette ble langt ICON_SMILE

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: Tallica007] #1901551 13/12/2014 16:17
B
bcbc Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Sitat: Tallica007
White edition er bare å glemme dersom du ønsker å bruke kameraet i annet enn godt dagslys. Betraktelig bedre bilde i skumring og skog med silver (bedre bildebrikke).
3+ Black har i tillegg til bedre bildebrikke enn Silver også "Auto lowlight mode", noe som gjør at den skal bytte mye raskere til å ta inn mer lys under skiftende forhold.
Ville også vurdert Contour 3+ som et alternativ til Silver. Omtrent samme bildekvalitet og slås på med en bryter på toppen. Når du flipper bryteren filmer du med en gang. Genialt å bruke med lange hansker og votter. Mindre knot enn GoPro sin type, som forøvrig også kan begynne og filme med en gang du starter kameraet. Countour har også vridbar linse, så du kan filme i flere vinkler. De har også en genial festemekanisme med en superkraftig strikk. Den kan festes nesten hvor det skal være. Oj dette ble langt ICON_SMILE

Takk for svar. Kommer nok til å fortsette å vurdere GoPro 3+ Silver eller Garmin. Hvor kan en kjøpe det en trenger av ekstrautstyr og festeanordninger? Dette følge vel ikke med?

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: bcbc] #1901614 13/12/2014 19:40
fjøråsyklist Offline
Veteran
Veteran
Følger med litt, ellers er sportsbutikker og fotobutikker på nett din gode venn.

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: fjøråsyklist] #1901647 13/12/2014 21:16
HP89 Offline
Entusiast
Entusiast
Kan finne mye billig ekstrautstyr på dealextreme.com. Hatt hell med både ekstra batterier og fester..

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: bcbc] #1901696 14/12/2014 08:33
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Angående fester, så har jeg testa styremontert (rister, og ltil tider kjedelig vinkel), på hjelmen (enda kjipere vinkel, blir som om en drone flyr stien) pluss "chesty". Den på brystet gir en morsom vinkel, men krever litt jobb og kunnskap rundt kamerainnstillinger, samt justering og tilplasning av reima. Bør sitte skikkelig stramt for å unngå shake, og det tar litt tid å finne riktig vinkel på kameraet avhengig av hvordan du sykler. Men gjør det lett å starte/stoppe kameraet i farta.
Bruker forøvrig white edition 3 nå, og det er helt ok til mitt bruk, men ikke mer enn ok. Samvittigheten er dog mer enn ok da det ikke vil være max krise om jeg knuser kameraet under tryning ICON_SMILE

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: knutspeed] #1901838 14/12/2014 19:41
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Hero3 takler ikke 64GB minnekort, har mistet masse.
Ble anbefalt maks 32GB hos Teknikmagasinet. (har ikke prøvd det enda)
Batterikapasiteten skuffer også.

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: bcbc] #1901845 14/12/2014 19:53
B
bcbc Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Takk for tilbakemeldinger! Noen som har erfaringer med Garmin sitt actionkamera?

Re: Kjøp av GoPro kamera - hjelp og anbefalinger [Re: bcbc] #1902563 16/12/2014 19:40
S
sickpuppy Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg har ikke prøvd Garmin.
Men jeg har hatt Contour +2 siden det kom ut, og var i starten ganske fornøyd med det, var veldig imot GoPro pga utseendet egentlig.
Men Contouren har blitt trøblete, jeg tør tippe at ca 40-50% av videofilene jeg får fra contouren er korrupte, altså at ingen program klarer å åpne filene i ettertid, og DET er plagsomt det!

Så nå i høst kjøpte jeg meg GoPro Hero 4 black, og DET er en litt annen verden egentlig!
Har kjøpt masse ekstrautstyr på ebay, alt fra ekstra batterier og bordlader til alskens fester.

Og jeg er enig med knutspeed at chestmount er det som gir de morsomste bildene ved sykling. Styremonteringen min synes jeg faktisk ble litt stilig, men brystmontering var definitivt best.
Prøvde brystmontering på skitur også i helga, liker den vinkelen mer og mer jeg altså! ICON_SMILE

Moderator  support