Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Aldri syklet - Meldt meg på Nordsjørittet! Sykkel?

Aldri syklet - Meldt meg på Nordsjørittet! Sykkel? #1899287 08/12/2014 19:28
F
Frk.Andersen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
Hei!

Jeg har aldri syklet aktivt. Jeg har en gang tatt meg en tur/retur til nabobyen med min 3-girs sykkel med kurv - ca 2 mil hver vei. Det er det lengste jeg noen gang har syklet.

Nå har jeg imidlertid meldt meg på Nordsjørittet, 9 mil, i et ivrig øyeblikk.

Jeg kan INGENTING om sykkel - men jeg lurer på hva jeg skal se etter nå som jeg må få meg en sykkel til dette formålet, og å trene fremover?

Jeg har ingen ambisjoner om pallplasseringer eller å slå noen rekorder. Jeg skal bare komme meg trygt i mål, på en greiest mulig måte - og også ha en sykkel jeg kan sykle på langs landeveien når jeg trener meg opp til dette arrangementet, og til jobb o.l.

Jeg vil helst ikke bruke for mye penger på dette heller, da jeg er student midt oppi det hele - så sykler i 10.000-kroners klassen passer ikke helt lommeboken min. :-)

Hva burde jeg se etter?

Redigert av Frk.Andersen; 08/12/2014 19:29.
Re: Aldri syklet - Meldt meg på Nordsjørittet! Sykkel? [Re: Frk.Andersen] #1899436 09/12/2014 08:59
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Ut i fra dine ambisjoner holder det med en "billigsykkel" til dette. Sykler med veil.pris på 5000,--8000,-. Da får du en ok sykkel, beste tiden å handle på er nå! Bry deg ikke så mye om merke, det meste er bra idag. Du bør ha låsbar dempegaffel, hydrauliske bremser og en ikke altfor tung sykkel. Og selvfølgelig en rammestørrelse som passer deg.

40årskrisesylist
Re: Aldri syklet - Meldt meg på Nordsjørittet! Sykkel? [Re: Frk.Andersen] #1899449 09/12/2014 09:06
G
goatmxx Offline
Entusiast
Entusiast
G
Hei!